י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב נפתח

ליברמן התפטר > התנגדות למינויו של בנט

אביגדור ליברמן הגיש הבוקר את מכתב ההתפטרות ממשרד הביטחון | נתניהו יפגוש במהלך היום את ראשי המפלגות כדי לגבש עמדה, אם ללכת לבחירות או להישאר במתכונת הנוכחית | התנגדות למינוי בנט לשר ביטחון מימין ומשמאל

ליברמן התפטר > התנגדות למינויו של בנט
בנט וליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שעות לאחר שהודיע על התפטרותו מהממשלה, הגיש הבוקר (חמישי) אביגדור ליברמן, את מכתב ההתפטרות מתפקידו כשר הביטחון למזכירות הממשלה.

בכך תיכנס התפטרותו לתוקף תוך 48 שעות, כאשר מיד ייכנס שוב לכהן כחבר כנסת לאחר שפרש במסגרת החוק הנורבגי, מי שתצא מאוכזב מהמהלך, היא חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' שתפנה את מקומה לאחר כהונה קצרה של שנתיים וחצי.

בנוסף, שר הביטחון (עדיין) אביגדור ליברמן, יכנס בצהריים את פורום המטכ"ל לישיבת פרידה. וכן יקיים בנוסף פגישות אישיות עם הרמטכ"ל, עם מנכ"ל משרד הביטחון ועם בכירים בהנהלת המשרד וינהל את הישיבה הביטחונית השבועית בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון.

בינתיים, במערכת הפוליטית עוקבים בדריכות, לראות האם ראש הממשלה נתניהו ייכנע לדרישת 'הבית היהודי' להעביר לידם את תפקיד שר הביטחון בתמורה להמשך השותפות, או שמא יקדים את הבחירות, שיתקיימו, אם כן - לקראת חודש ניסן.

ראש הממשלה יפגוש בשעות הקרובות את ראשי סיעות הקואליציה - לפגישות נפרדות, כדי לגבש עמדה אחידה, האם להמשיך את הממשלה בקואליציה צרה של 61 ח"כים, או שמא להודיע על הקדמת הבחירות.

בתוך כך, הבוקר פורסם בגל"צ, כי במהלך ישיבת סיעת 'הבית היהודי', הציע סגן שר הביטחון אלי בן דהן, להעביר את תיק החינוך מבנט לידי חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס שנמצאת באופוזיציה, כדי לחזק את הקואליציה ל-62 חברים וכן להבטיח את מקומה של אבקסיס גם בקואליציה הבאה באמצעות המלצתה לנשיא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה.

אולם ‏בלשכתה של ח"כ אבקסיס מיהרו להכחיש את הפרסום והבהירו כי "אין כל מגעים איתה ואין לה כל כוונה להצטרף לקואליציה הנוכחית".

מ'הבית היהודי' נמסר: "איננו מתייחסים לתוכנן של שיחות סגורות, צר לנו כי אחרים עושים זאת".

התנגדות מימין ומשמאל להעברת תיק הביטחון לידי בנט

ח"כים מן הקואליציה ומן האופוזיציה מתנגדים להעברת תיק הביטחון לידיו של השר בנט, כשבראשם עומד יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, הנחשב לאחד ממקורביו של ראש הממשלה, אשר צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "לא צריך לתת פרס למי שיצר את המשבר הנוכחי. אני מתנגד למינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון".

גם יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, הגיב הבוקר באולפן ynet ואמר, "לתת לבנט את תיק הביטחון, זה כמו לתת לילד לשחק בגפרורים".

"שר חינוך שתמך פומבית בחייל שסרח משפטית ומוסרית - לא יכול להיות שר ביטחון. הוא צריך לתת גיבוי למערכת האתית שמלווה כל חייל בדרכו לקרב", כך חברת הכנסת ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה.

אביגדור ליברמן התפטרות נפתלי בנט שר ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד