י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פיצול בעמדה החרדית

דרעי בעד בחירות, גפני נגד, ליצמן לא חושש

זעזועים בקואליציה: יממה לאחר התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשמעים קולות של שרים בכירים לצאת לבחירות מוקדמות נוכח הנסיבות שנוצרו • אחרי הודעת כחלון, יו"ר ש"ס אריה דרעי פנה לראש הממשלה וטען בפניו כי "טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות"

דרעי בעד בחירות, גפני נגד, ליצמן לא חושש
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הקואליציה מתפרקת: בשעה שיתר השרים וראשי הסיעות מביעים את עמדתם הנחרצת בעד הליכה לבחירות מוקדמות בשל התפטרותו של השר אביגדור ליברמן, בסיעות החרדיות עולות עמדות שונות לגבי האפשרות להקדמת הבחירות.

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, נפגש היום (יום ה׳) בצהריים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר לו כי בעקבות הודעת שר האוצר, משה כחלון, כי יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר, צריך לתאם מועד בחירות מוסכם עם ראשי המפלגות. השר דרעי הוסיף בפגישתו עם ראש הממשלה וטען בפניו כי טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות.

השר דרעי מקווה לנצל את המומנטום של הבחירות המוניציפליות, שהביאו להישג משמעותי עבור המפלגה, דבר שצפוי להשפיע גם על מערכת הבחירות לכנסת. את הסחף ניתן לראות בסקר שפורסם אמש, בו קיבלה ש"ס שישה מנדטים, מדובר בעלייה מתוצאות הסקרים הקודמים.

אלא שיו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שוחח כבר אמש עם ראש הממשלה והביע את התנגדותו להקדמת הבחירות, שכן גם אחרי הבחירות הרכב הממשלה יהיה זהה למצב הנוכחי ומעל הכל ניצב עתיד חוק הגיוס, שטרם הוכרע סופית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר ח"כ אורי מקלב כי, "היינו רוצים שלא יהיו בחירות, אין שום סיבה ללכת לבחירות במיוחד שחוק הגיוס לא מסודר. אם יקדימו את הבחירות יש לנו יתרון שהמערכות עדיין משומנות ויש תנופה אדירה ל'דגל התורה' הארצית בעקבות המערכת המוניציפלית".

סיבה נוספת למנוע את הקדמת הבחירות, בשל הרצון והשאיפה לפעול באחדות עם האחות החסידית 'אגודת ישראל' לריצה משותפת בבחירות הארציות, ב'דגל' יודעים כי ככל שיעבור הזמן, כך גם יחלוף הכאב של החסידים והסיכוי לגבש הסכמה יגבר.

מנגד, בשעה הקרובה צפוי ח"כ יעקב ליצמן להיפגש עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים, בו הוא צפוי לומר לו כי דעתו היא שאין ללכת לבחירות מוקדמות, אם כי הוא אינו חושש מהקדמתן.

בנוסף, ליצמן ישכנע את נתניהו להעביר את תיק הביטחון לשותפו הפוליטי נפתלי בנט, בכדי להשאיר את הבית היהודי בקואליציה צרה של 61, כאשר בראש סדר יומה עומד חוק הגיוס שעתידו יוכרע בקרוב לפי ההערכות.

כזכור, יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון קרא גם הוא לראש הממשלה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, מוקדם ככל האפשר.

בפגישתו הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר כחלון לנתניהו כי "במצב הנוכחי הדבר הנכון ביותר עבור אזרחי ישראל וכלכלת ישראל הוא ללכת לבחירות מוקדם ככל הניתן".

כחלון הוסיף ואמר לראש הממשלה כי "היציבות הנדרשת בעת הזאת לא ניתנת להשגה במצב הנוכחי ולכן המעשה האחראי ביותר הוא הקמת ממשלה חדשה, חזקה ויציבה".

לא ברור עדיין מה יחליט נתניהו, אחרי הסבב שהוא צפוי לסיים בשעות הערב, לאחר שיפגוש את ייתר ראש המפלגות, משה גפני, יעקב ליצמן ונפתלי בנט.

במהלך הפגישה בין כחלון לנתניהו הודיע כחלון כי הוא מוכן להוביל את המהלך לקידום הבחירות בתאריך מוסכם בתיאום עם שאר גורמי הקואליציה.

בנימין נתניהו אריה דרעי משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד