י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פייק ניוז מוחלט"

החרדים השתוללו והתפרעו? "התנהגו למופת!"

יהודה שלזינגר, עיתונאי 'ישראל היום', שבדיוק שהה ב"טיסת השבת", מתקומם לנוכח הפרסומים המנסים להציג את התנהגות החרדים כבלתי הולמת - בדיוק ההפך מתחושתו האישית • "טונות של רעל - פייק ניוז מוחלט; ראיתי חרדים שכולאים אותם במטוס והם פותחים בשירה"

החרדים השתוללו והתפרעו? "התנהגו למופת!"
מטוס אל על צילום: תומר נויברג, פלאש 90

רוני מיטל, ישראלית שטסה ביום שישי בטיסת אל על מניו יורק לישראל, כתבה פוסט בפייסבוק ובו תיארה את שמתחולל במטוס. לטענתה, "החרדים התנהגו בצורה מחפירה לדיילות".

בפוסט היא כתבה, "לאחר 6 שעות טיסה אני שומעת צעקות ורואה דיילת בוכה לאחר שהרימו עליה ידיים, דחפו אותה ואיימו לפרוץ לתא הטייס. כל זה כדי לא לחלל שבת. מצאתי את עצמי עומדת ומגנה על דיילות בוכות שמחפשות רגע לעצור ולנשום אוויר מההתנהגות שמופגנת כלפיהם. כנראה שמצוות שמירת שבת גוברת על ואהבת לרעך כמוך".

בפוסט תיארה מיטל את ההתנהגות "הלא נאותה" של החרדים, כשגם שמעון שבס, מי שהיה מנהל לשכתו של ראש הממשלה יצחק רבין, מצטרף לתחושותיה וטוען כי החרדים על המטוס התנהגו בצורה לא נאותה.

מנגד, יהודה שלזינגר, כתב לענייני חרדים ב"ישראל היום" ששה בטיסה המדוברת, כתב כי הדברים לא נכונים. וכי ההתנהגות של החרדים הייתה למופת.

"תכננתי להעלות פוסט ביום ראשון תחת הכותרת "על אילו חרדים 'רעים' אתם מדברים?"; כתב שלזינגר בחשבון הפייסבוק שלו עם צאת השבת. "רציתי להתייחס לכל סיפורי העבר נגד החרדים בטיסות ולספר לכם על החרדים שהיו איתי בטיסה".

"ואז פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש"דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס".

לתחושתו מדובר ב"טונות של רעל על פייק ניוז מוחלט. לצערם של אנשי 'אל על' (וכלי תקשורת) היה עיתונאי על הטיסה, וכשיש דרמה, עיתונאי פותח מצלמה. וכך יצא שראיתי ותיעדתי כמעט הכל".

וכך מתאר עיתונאי 'ישראל היום' את חווית הטיסה שלו:

"ראיתי חרדים - שמשקרים להם ומערבבים אותם והם שותקים. ראיתי חרדים שכולאים (ממש ככה) אותם במטוס והם פותחים בשירה. ראיתי ותיעדתי דיילים שהחליטו להעניש את הנוסעים ולא לתת שירות.

ראיתי חרדים שמוכנים לישון בנתב"ג כדי שהחילונים לא יחללו שבת. ראיתי חרדים שנוסעת ברוטאלית (שכתבה את הפוסט) צועקת עליהם ומקללת אותם והם שותקים.

ראיתי ותיעדתי דייל אלים שלוקח לי את המצלמה (ביקשתי את שמו ואחרי ששמע שאני עיתונאי (ואם אני לא?!) מיהר להתנצל אז לפנים משורת הדין לא אעלה את הוידאו שלו ללא טשטוש).

ראיתי חרדים שמודיעים להם שלא יראו את הילדים שלהם השבת (או את המזוודות שלהם) והם דאגו להצטופף בחדרים ביחד באתונה כדי לעבור את השבת עם מה שיש.

ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל ולא יכולתי לשתוק.

כמה פופולרי להיכנס בחרדים, כמה רחוק הסיפור האמיתי".

לסיכום כתב שלזינגר: "יש מספיק רעל בין אחד לשני (ועוד לפני בחירות). איו צורך עוד".

צילום: באדיבות יהודה שלזינגר

בשלב זה ניגש שלזינגר לעובדות בשטח: "הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה".

אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!).

ואז הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר", "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים.

נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית - "מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת".

שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל".

אל על יהודה שלזינגר חרדים טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד