י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל המשבר הפוליטי

ליצמן נגד הקיצוץ: "יבטל את תוכנית הקנביס"

בצל המשבר הפוליטי, הממשלה צפויה לאשר קיצוץ רוחבי של 2.2 מיליארד שקל למימון תוספת השכר לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי המערכות • סגן שר הבריאות שוחח עם ראש הממשלה והביע את התנגדותו לקיצוץ המתוכנן • הקיצוץ יביא בין היתר לביטול התכנית לייצוא קנביס רפואי

ליצמן נגד הקיצוץ: "יבטל את תוכנית הקנביס"
נתניהו וליצמן צילום: פלאש 90

סגן שר הבריאות ליצמן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הוא מתנגד נחרצות לקיצוץ הצפוי במערכת הבריאות, במסגרת תוכנית הממשלה לאשר קיצוץ רוחבי של 2.2 מיליארד שקל (1.3 אחוז מתקציבי משרדי הממשלה) למימון תוספת השכר השנויה במחלוקת לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי המערכות.

"ההוצאה הציבורית לבריאות בישראל היא הנמוכה במערב ויש לפעול להגדילה. קיצוץ בעת הזאת, עם תחילת תחלואת החורף והעלייה בעומסים במחלקות, יוביל לפגיעה אנושה במערכת", טוענים במשרד הבריאות.

הקיצוץ הצפוי, הגדול ביותר בשנים האחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם - התכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התכנית לצמצום הזיהומים, התכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד.

בנוסף - בנסיבות אלה לא תתאפשר חתימה על הסכמי הייצוב עם קופות החולים ויוקטן הסיוע לבתי החולים הציבוריים שהיה צפוי להיחתם בימים אלה, בהם אסותא אשדוד ושערי צדק.

לצד הקיצוץ בתקציב צפוי קיצוץ גם בשכר ובכוח אדם בשירותים אותם מספק המשרד. קיצוץ זה יביא לביטול התכנית לייצוא קנביס רפואי, קיצוץ בשירות המזון הארצי, במערך בריאות הציבור ועוד.

סגן שר הבריאות שוחח בנושא עם ראש הממשלה וקרא לשר האוצר וראש הממשלה לפעול להגדלת התקציב לבריאות במקום לקיצוצו - ״צרכי הבריאות הולכים ועולים לצד העלייה בתחלואת החורף שהחלה והצורך להתמודד גם עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואה. אני קורא לשר האוצר ולראש הממשלה לפעול בדחיפות להגדלת התקציב לבריאות ולבטל את הקיצוץ״.

.יעקב ליצמן שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד