י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראיון וידאו > שלב אחרי שלב

הנוסע החרדי ל'בחדרי': "שקר וכזב - עשו שיימינג לציבור החרדי"

לאחר שהמדינה סוערת בשעות האחרונות עם כותרות מפוצצות, בדבר חרדים שהשתוללו בטיסה, היכו ודחפו דיילות, עד כדי בכי, התיישב כתב 'בחדרי' לראיון וידאו, עם אחד הנוסעים החרדים שהיו בטיסה והוא מגולל שלב אחרי שלב: "אם הייתה אלימות היו עוצרים את זה שהרים יד" • צפו

ישי בבי צילום: בחדרי חרדים

צפו בראיון - סערת טיסת השבת: ישי בבי, חרדי תושב העיר אלעד, שהיה מנוסעי טיסת 002 של אל על, שנחתה באתונה בסמוך לשבת, לאחר שהיה חשש כי נוסעיה יחללו את השבת באם היא תנחת בישראל - מגולל בראיון וידיאו ל'בחדרי חרדים', את גרסתו המסכמת לרצף האירועים, זאת לאחר שגורמים שונים הסיתו נגד הנוסעים החרדים, כביכול תקפו את צוות המטוס, דבר שלא היה.

בבי מזים את השמועות בראיון ל'בחדרי חרדים' ומאשים את איחורן של הדיילות: "קודם כל, זה התחיל באיחור של הדיילות שיצאו לפי גרסתם בשעה 3:30 ממנהטן והגיעו אלינו לטיסה בשעה 9:15 שזה דבר מוזר, שכל הנוסעים הגיעו בזמן. גם אני שידעתי שיש שלג - יצאתי מוקדם והגעתי בחמש וחצי לשדה. למרות האיחור, הטיסה התעכבה והתאחרה עוד בשביל להפשיר את הקרח והקברניט הודיע שאנחנו בדרך למסלול והפשרת קרח".

בבי מספר כיצד הנוסעים החרדים הגיבו, כשהבינו שהם עלולים לחלל את השבת: "החרדים הבינו באותו זמן שאם אנחנו ממשיכים עם הטיסה לישראל, אנו נכנסים לתוך השבת וביקשו לרדת מהטיסה כי לא רצינו לחלל שבת. ואז הקברניט מודיע שחוזרים לגט - זאת אומרת שאנחנו הולכים להוריד אתכם מהטיסה לעשות שבת בניו יורק, אבל בפועל המטוס המשיך במסלול להמראה לישראל. כאן שיקרו אותנו. שוב ושוב עלתה הדרישה שאנו רוצים לרדת ואז הקברניט הסביר שוב שאנחנו בדרכנו לישראל ו'אני מבטיח לכם שנגיע שעה וחצי לפני שבת', כך הוא אמר", מספר בבי ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "הציבור לא האמין לדבר הזה, עד שהגיע הרב סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', שהרגיע את הרוחות והכריז במטוס שהוא קיבל הבטחה שנגיע שעה לפני שבת. כולם ישבו. הטיסה יצאה ב-12:10 שעון ניו יורק לכיוון ישראל".

"לאחר כמה שעות מודיע הקברניט שחלו שינויים בטיסה ואנחנו לא ננחת בישראל ונעשה את השבת באתונה", מספר בבי, "כאן גילינו את השקר הגס הראשון כי הכול היה מתוכנן מראש, כי הרי באתונה ידעו כבר מראש שנגיע לשם וננחת שם כי הם הכינו את המלון".

לגבי האלימות שפורסמה בכלי התקשורת מצד חרדים, מספר בבי כי "לא היתה שום אלימות זה שקר, אני הסתובבתי מתחילת המטוס ועד סופו לקחת את פרטי הנוסעים, היה גם את יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' שתיעד הכל. נכון שהיו כעסים - אתה מתאר לעצמך שאם הייתה אלימות היו עוצרים את זה שהרים יד. נכון שאנשים כעסו אבל בצורה מתונה. זה שקר וכזב, ועשו שיימינג לציבור החרדי כי בעצם מה שרצינו זה לא לחלל שבת".

בבי מספר ל'בחדרי חרדים', על השבת באתונה שהחלה באכזבה גדולה ובמפח נפש, "קיבלנו את הבשורה שמאה שמונים איש הולכים להיכנס לעשרים חדרים, זה בלתי אפשרי, הגענו למצב שאנשים שכרו מעצמם חדרים על חשבונם במלון סמוך ב-700 דולר לחדר, בשביל לא להיות תשעה אנשים בחדר".

"לגבי השבת עצמה יש להגיד רק דברים טובים", מספר בבי, "היינו חרדים, דתיים וחילונים וכולם היו באחדות נפלאה, התפילות בנוסח קרליבך, כולם הרקידו את כולם. לגבי האוכל התארגנו רק לשמונים איש כי באל על הודיעו שיש רק שמונים איש שיורדים באתונה, הם חישבו רק את מי שהזמין מנות גלאט, אך הייתה אחדות וההרמוניה, הסתדרנו עם האוכל והתחלקנו מאה שמונים איש עם מנות של שמונים איש".

הוא מודה לשליח חב"ד הרב הנדל שארגן "סלטים וגעפילטע פיש. למרות שלא היה בשר אבל היו סלטים ודגים שאורגנו בתוך ארבע שעות".

לבבי חשוב להבהיר כי "צריך לדעת שבלי הרב סורוצקין לא היו דואגים לנו לאוכל, כי אנשיו דאגו לזה מהארץ, שיהיה את האוכל הזה, זה לא אל על שדאגו לזה. בלעדיו היינו מקבלים מנות קרב מהטיסה".

לגבי התביעה שפרטיה נחשפו כזכור לראשונה ב'בחדרי חרדים', הוא מספר כי "אנחנו הולכים לתביעה ייצוגית. יש לנו את פרטי כל הנוסעים. נשב ביחד עם הרב סורוצקין והנוגעים בדבר ועוד ידובר רבות על התוצאות".

לסיום מספר בבי כי "משהו טוב יצא מכל הדבר הזה", לדבריו, "בהשגחה העליונה הנוסעים תרמו מקווה חדש לבית חב"ד באתונה. הרב הנדל שהתבייש לבקש כסף סיפר כי חסר לו מקווה בעלות של 140 אלף דולר, מיד הרב דוד דרלי ממוסדות 'תפארת טבריה' לקח על עצמו את זה ונדב את רוב הסכום לצד ציבור מהטיסה שלקח על עצמו את שאר הסכום. אין ספק שיד ההשגחה העליונה סובבה את הטיסה הכל בשביל המקווה שיהיה לבית חב"ד".

מ'אל על' נמסר אתמול בתגובה לכלי התקשורת כי, "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים".

בתגובה נטען עוד, "כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה בצאת השבת. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

טיסה אתונה תביעה נגד אל על טיסת אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!