י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרק חדש ב"ספר הכחול": בטיחות באתרי הבנייה בישראל

משרד הביטחון מפרסם הנחיות חדשות לקבלנים בתחום הבטיחות בעבודת הבנייה במטרה לצמצם את התאונות בענף • בין ההנחיות: חובת נוכחות קבועה של מנהל עבודה מוסמך באתר; ממונה בטיחות בכל עבודה בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל

פרק חדש ב"ספר הכחול": בטיחות באתרי הבנייה בישראל
בטיחות בבניה צילום: pixsabay

בהמשך להסכם להסדרת ענף הבנייה בישראל שנחתם לפני כשבועיים בין הממשלה להסתדרות, משרד הביטחון מחדד היום (א') את כללי הבטיחות לעבודה באתרי הבנייה במסגרת פרק חדש במפרט הכללי לעבודות בנייה ("הספר הכחול").

בדרישות החדשות ישנה חובת גידור האתר; חובת נוכחות קבועה ומתמדת של מנהל עבודה מוסמך באתר; חובת תדריך בטיחות יומי לעובדים בנוגע לסיכונים האפשריים; חובת הצבת רכב פינוי בחירום באתר; חובת דיווח בדוח בטיחות חודשי או באתר עצמו אם הוא כבר מאוייש; עבודות מסוכנות בתחום אתר מאויש יבוצעו באישור נציג המזמין במתקן בלבד; בעבודות בהיקף העולה על 10 מיליון שקל, משרד הביטחון מחייב את הקבלן להעסיק ממונה בטיחות.

הספר הכחול (שם היסטורי בגלל צבע הכריכה של האוגדן) הוא מסמך בין משרדי שכתבו משרדי הביטחון, שיכון ובינוי, האוצר והתחבורה, והוא משמש כסטנדרט בנייה במשק הבנייה הישראלי. בפרק החדש מוסדרים כללי הבטיחות בעבודות הבנייה לאחר שבשנה האחרונה איבדו את חייהם כבר 39 פועלי בנייה ועוברי אורח כתוצאה מתאונות באתרי בנייה. ההסתדרות איימה בשביתה כללית במשק אבל היא נמנעה באורח פלא ברגע האחרון לאחר הסכמות עם משרדי האוצר, השיכון והבינוי והעבודה. הפרק החדש בהובלת משרד הביטחון נכתב בשיתוף משרדי האוצר, הבינוי והשיכון, נתיבי ישראל והתאחדות בוני הארץ.

על פרק הבטיחות חתום ארז כהן, סמנכ"ל וראש אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון. המשרד כבר החל לאכוף באופן עצמאי את דרישות הבטיחות הללו בקרב הקבלנים הבונים בפרויקטים שלו, באמצעות מפקחי בטיחות מטעמו. לדברי כהן, "משרד הביטחון מעלה את הרף הנדרש בתחום הבטיחות באתרי הבנייה בארץ במטרה לצמצם את התאונות בענף. הפרק החדש, שמסתכל בראייה רוחבית על כלל המשק, ייצר סטנדרט אחיד שישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות באתרי הבנייה בארץ".

לכתבות נוספות בנושא נדל"ן היכנסו לאתר מרכז הנדל"ן

נדל"ן בטיחות בניה מרכז הנדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד