י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בקרוב: נסיעות חינם מנתב"ג ברכבת

שר התחבורה והמודיעין חתם היום (יום ראשון) על צו שיאפשר נסיעות חינם ברכבת החשמלית לירושלים, גם מנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) לתחנת האומה בירושלים, במהלך תקופת ההרצה

בקרוב: נסיעות חינם מנתב"ג ברכבת
צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות

בשורה טובה לנוסעים לירושלים: שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חתם היום (יום ראשון) על צו שיאפשר נסיעות חינם ברכבת החשמלית לירושלים, גם מנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) לתחנת האומה (ע"ש יצחק נבון) בירושלים, במהלך תקופת ההרצה.

עד כה, ניתן היה לנסוע רק מתחנת נבון בירושלים, לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה, ללא תשלום. בעקבות החלטת השר כץ, ניתן יהיה בקרוב לנסוע מנתב"ג לתחנת האומה בירושלים ומתחנת האומה לכל תחנות הרכבת בארץ, ללא תשלום, במהלך כל תקופת ההרצה.

משרד התחבורה ורכבת ישראל ביטלו בשבוע שעבר את הצורך ברישום מוקדם לנסיעות בקו הרכבת החשמלית לירושלים, שהונהג עם תחילת תקופת ההרצה. מעתה, ניתן לנסוע בקו הרכבת לירושלים וממנה באמצעות כרטיס "רב קו", והנוסעים אינם נדרשים עוד להנפיק שובר נסיעה מיוחד עבור הנסיעה.

יצוין כי הרכבת החשמלית לירושלים, הפועלת בימים אלה במתכונת הרצה, מוגבלת ל-400 נוסעים בלבד בכל נסיעה. הרכבת תמשיך לפעול בשלב זה במתכונת של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, החל מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 19:30, בימים ראשון עד חמישי. סך הכל 54 רכבות ביממה. מנתוני הרכבת עולה כי מתחילת תקופת ההרצה של הרכבת, שהחלה בחול המועד סוכות, ה-25 בספטמבר 2018, נסעו ברכבת לירושלים וממנה יותר מ-222 אלף נוסעים.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו 8- גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

רכבת ישראל כץ משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד