י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שרת החוץ דורשת להסיר מעליה את החרם הישראלי

היא למדה באוניברסיטה העברית בירושלים, היא דוברת את השפה העברית והגיעה עד לתפקיד הרם - שרת החוץ של אוסטריה, אבל היא מוחרמת על ידי ישראל הרשמית, בשל השתייכותה למפלגה אנטי ציונית, כעת היא דורשת להסיר את החרם עליה

שרת החוץ דורשת להסיר מעליה את החרם הישראלי
המראה צילום: unsplash

שרת החוץ האוסטרית, קרין קנייסל, ממפלגת החירות, שמוחרמת על ידי ישראל "הרשמית", מבהירה כי הפרסומים לגבי הקשר למפלגה עם שורשים נאציים לא פוגעים בהגנתה על מדינת ישראל, וכי היא מחויבת להלחם נגד "אנטי ציונות".

שרת החוץ היא מומחית למזרח התיכון, ודוברת ערבית ועברית, הוריה התגוררו בעבר בירדן, אביה היה טייס בצבא של המלך חוסיין, היא למדה באוניברסיטה העברית בירושלים, ורשמית לא משויכת לאף מפלגה, אך מינויה לשרת החוץ - הגיע עקב בקשתו של סגן הקאנצלר וראש מפלגת "החירות". למפלגת החירות יש עבר נאצי, מה שהביא את ישראל הרשמית להחרים את שרת החוץ ועוד מספר חברים בממשלה האוסטרית מהמפלגה.

לפני מספר ימים דווח בעיתון 'הארץ', כי נשיא אוסטריה, ואן דר בלן, ביקש מנשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין להביא להפסקת החרם על שרת החוץ קרין קנייסל.

בראיון לאתר 'טיימס אוף ישראל' אומרת שרת החוץ, "הישראלים מצדיקים במידה מסוימת את ההרגשה שהאיחוד האירופי מתייחס למדינתם בצורה לא הוגנת, ואני מתחייבת לשנות את זה".

"אני יודעת שישראלים רבים מרגישים כי יש קשרים טובים עם מספר מדינות אירופאיות, אך היחסים עם האיחוד האירופי בכללותם אינם מתומצתים על לפוטנציאל המלא, ויש בזה משהו".

"ישראל נשפטת בסטנדרטים גבוהים יותר ממדינות אחרות, ואנחנו נשנה את זה", הבטיחה קנייסל.

שרת החוץ דיברה על הצורך להתמודד עם האנטישמיות והאנטי-ציונות, והביעה סיפוק מהצעת חוק שתעניק לצאצאיהם של ניצולי שואה אוסטרים אזרחות אוסטרית.

אוסטריה ישראל חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד