י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תקיפה חמורה

תביעה: שוטרים משכו בזקנו של האברך. צפו

תביעה אזרחית אישית על סך 75,000 ש"ח הוגשה באחרונה לבית משפט השלום בירושלים, נגד בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה

תביעה: שוטרים משכו בזקנו של האברך. צפו
מעצר האברך צילום: מצלמת אבטחה

תביעה אזרחית אישית על סך 75,000 ש"ח הוגשה באחרונה לבית משפט השלום בירושלים, נגד בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען, כי במהלך פעילת יזומה שכונה "חרדק"ים יזומים", נכנסה קבוצת שוטרים לשכונת מאה שערים בירושלים כשאחד מהם מחופש לחייל. במהלך האירוע שדווח בזמנו ב'בחדרי חרדים', ניגש אחד מילדי השכונה לעבר השוטר המחופש לחייל וזרק לכיוונו שקית ניילון. או אז הסתערו כלל השוטרים כשהם בלבוש אזרחי לעבר הילד על מנת לעצור אותו.

בשלב הזה פנה האברך לשוטרים כשידיו שלובות, וביקש לברר מה עשה הילד, אלא שהשוטרים קפצו עליו, ועל פי כתב התביעה, חנקו אותו, השכיבו אותו על רצפת המדרכה ואחד מהשוטרים גם הכה בו באגרופו.

אלא שבעוד האברך שכוב על הרצפה, ניגש אליו אחד השוטרים, רכן לעברו, ועל פי כתב התביעה, משך לכאורה בחוזקה בזקנו והמשיך לדרכו כאילו לא קרה דבר. לאחר מכן הובילו אותו השוטרים לאורך רחוב מאה שערים כשהוא ללא כיפה וזאת, על פי כתב התביעה, למרות שביקש מהם שוב ושוב שיאפשרו לו להרים את כיפתו שנפלה במהלך המעצר.

על פי כתב התביעה, ההתעמרות לא פסקה ובתחנת המשטרה נאלץ האברך לעבור חיפוש על גופו והשוטרים אילצו אותו לפשוט את כל בגדיו. רק לאחר מספר שעות ולאחר שהאברך נחקר בחשד לתקיפת השוטרים שוחרר התובע לדרכו.

אלא שלפתע הסתבר שהאירוע תועד במצלמת אבטחה. בצילומים ניתן לראות, לכאורה, כי האברך לא עשה דבר, לא תקף את השוטרים, ודווקא הם אלו שתקפו אותו.

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של האברך אומר כי: "התנהלות השוטרים שקפצו ועצרו אזרח שבסך הכל ביקש לדעת 'על מה המהומה' היא בעייתית ביותר והתנהלותו של השוטר שמשך בזקן היא הוספת חטא על פשע. המשיכה לאברך בזקן מזכירה את האנטישמיות באירופה ואני מקווה שהמשטרה תמצה את הדין עם השוטרים התוקפים".

עו"ד איתמר בן גביר. צילום: פלאש 90

מארגון 'בצדק' שמלווה את הפרשה נמסר כי: "הארגון ימשיך לעקוב ולתעד התנהגות בלתי חוקית של שוטרים כלפי הציבור החרדי ויפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו, בכדי לאתר שוטרים אלימים ומתעללים, לגבות מהם מחיר, ולמצות עמם את כל חומרת הדין".

מהמשטרה נמסר: כתב התביעה התקבל במשטרה ותגובתנו תימסר בין כותלי בית המשפט כמקובל.

תביעה אזרחית חרדקים יזומים מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד