ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעוד 14 יום יופקע חוק הגיוס

חברי הכנסת החרדים שומרים על שתיקה

בזמן שראשי המפלגות טרודים בעתיד הממשלה ושאלת היציאה לבחירות, מועד פקיעת חוק הגיוס הולך ומתקרב • לפי הידוע ל'בחדרי חרדים', הנציגים החרדים שנפגשו עם ראש הממשלה בימים האחרונים, נמנעו מלשטוח בפניו את נושא חוק הגיוס שמעמיד בסכנה אלפי תלמידי ישיבות

חברי הכנסת החרדים שומרים על שתיקה
דרעי, ליצמן וגפני צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בשקט בשקט, בשעה שהתקשורת וראשי המפלגות עוסקים בשאלה האם יוקדמו הבחירות או שמא השר בנט יקבל את תפקיד שר הביטחון, עולם התורה בסכנה של ממש.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר בקשת הדחייה, הסכים בג"ץ להאריך את מועד פקיעת החוק, כך שחוק הגיוס הקודם שנפסל על ידי בג"ץ יופקע בעוד 14 יום, נר ראשון של חנוכה.

משמעות הפקיעה, כי יחול על כל בן 18 גיוס חובה, כאשר גם הסדר 'תורתו אמנותו' לא יסייע גם בעת של סנקציות כלכליות על עולם הישיבות.

בשבועות האחרונים עסקו חברי הכנסת החרדים ובראשם סגן השר מאיר פרוש וחה"כ אורי מקלב יחד עם השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס בעניין, וניסו לקדם את חוק מוסכם מול לשכת שר הביטחון היוצא אביגדור ליברמן.

נציין, כי ככל שנודע ל'בחדרי חרדים', ראשי הסיעות לא העלו את הסוגייה של פקיעת החוק בפני ראש הממשלה בשיחות שנערכו בימים האחרונים.

מי שכן מנסה לקדם את החוק קודם ההליכה לבחירות, הוא דווקא חבר האופוזיציה יאיר לפיד, שכתב "‏רגע לפני הבחירות, חייבים להעביר את חוק הגיוס! אם לנתניהו ולקואליציה שלו נותרה טיפת אחריות לעתיד ילדנו, בואו נעביר את החוק".

לפיד ציין עוד כי, "יש לו רוב בכנסת ובציבור, צה״ל עומד מאחורי החוק. בלי שיוויון בנטל הפצע החברתי הזה יישאר פתוח. אין סיבה להמשיך להכנע לעסקנים החרדים. אפשר להעביר את חוק הגיוס!".

מלשכתו של סגן השר ליצמן נמסר: "סגן השר ליצמן אינו נוהג לערב את כלי התקשורת בשיחותיו הפרטיות עם רה"מ. הנושא בדיונים וגדולי ישראל יכריעו".

מלשכתו של חה"כ מקלב נמסר: "התקדמנו מבחינתנו ככל הניתן, נושא התפטרות השר ליברמן שינתה את הסמכויות בנושא הזה וקיים חוסר בהירות לגבי קיום הממשלה כמו עוד דברים שטרם ברורים ויתבהרו בשעות הקרבות".

'בחדרי חרדים' פנה גם לשאר ראשי הסיעות ונפרסם את תגובתם לכשתתקבל.

חוק טל חוק הגיוס אריה דרעי יאיר לפיד יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד