י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המערכת הפוליטית סוערת

"הצביעות של נתניהו זועקת - לך הביתה"

המערכת הפוליטית בישראל סוערת בעקבות ההצהרה שמסר נתניהו לפני שעה קלה • יו"ר מפלגת מרצ, חה"כ תמר זנדברג: "הצביעות של נתניהו זועקת לשמיים" • מנגד: בליכוד מגבים את נתניהו

"הצביעות של נתניהו זועקת - לך הביתה"
יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית בישראל סוערת וגועשת בעקבות הנאום הביטחוני שמסר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שעה לאומה דרך כלי התקשורת.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר על הצהרת נתניהו כי "בטחון ישראל הוא באמת הדבר החשוב ביותר. ערבוב של פוליטיקה ובטחון הביא לפגיעה בביטחון תושבי הדרום. בדיוק בגלל זה ישראל צריכה ללכת לבחירות מיידיות. אפשר להחליף את הממשלה הזאת בממשלה שתדאג באמת לבטחון, ומאמינה באמת שאפשר לשנות".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, אמרה לפני זמן קצר בתגובה לנאום נתניהו: "הצביעות של נתניהו בעודו מדבר על חשיבות תיק הביטחון זועקת לשמיים. זהו אותו נתניהו שרק לפני שנתיים מינה לתפקיד הרגיש הזה אדם ציני חסר ניסיון ואחריות רק בשל שיקולים של שרידות פוליטית. חוסר האחריות האמיתי הוא לתת לנתניהו להמשיך בתפקידו כראש ממשלה, אחרי שהפך כל פרט בחיינו לסחר מכר פוליטי".

לדברי ח"כ מרב מיכאלי (המחנ"צ), נאומו של נתניהו הוא הסתה כנגד השמאל: "די כבר עם עוד מסע הסתה נגד השמאל, ונתנה תשובות על טענוץ נתניהו, "ב -99 קמה ממשלה שהוציאה את ישראל מהבוץ המדמם של לבנון שהליכוד הכניס אותנו אליו וב- 92 קמה ממשלת רבין שהביאה שגשוג לפרפריה, לתשתיות ולחינוך ואת אוסלו, שהקים את הרשות הפלסטינית שאתה, נתניהו, נסמך על השיתוף הפעולה הביטחוני אתה. די להסתה והשקר, לך הביתה".

מזכ״ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, אמר בתגובה כי "מופע השרלטנות של ביבי מוכיח שהוא מפחד מבחירות ומוכן לעשות סיבוב פוליטי על חשבון הביטחון של אזרחי ישראל. ביבי, נכשלת. לממשלה הזו אין זכות קיום, אנחנו מוכנים לבחירות בהקדם האפשרי", כך לדברי חרמוני.

ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני) הגיבה: "הגענו כעת לשלב המביך שבו נתניהו עושה שימוש פוליטי נלוז בקודש הקודשים - ביטחון ישראל. ובשביל מה? בשביל עוד כמה חודשי הישרדות לממשלה שכבר הגיעה לסוף דרכה. טמבל מי שקונה את זה", כך לדברי פדידה.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב גם הוא לפני זמן קצר לדברי ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי "לשאר חבריו בקואליציה נמאס מהספינים והשקרים שלו. ביבי הולך הביתה, אבל בנאום הבחירות הוא חשף שכדי להישאר בתפקיד הוא מוכן אפילו 'לגבות קורבנות' של חיילים ואזרחים, הכול כשר בדרך להיות 'מר ביטחון'. מדינת ישראל חייבת להציל את עצמה מביבי ועדיף מוקדם ממאוחר".

חבר הכנסת סאלח סעד (המחנה הציוני) אמר: "עוד נאום מהודק של ביבי, שלא שם לב שהחבל הפוליטי סביב צווארו הולך ומתהדק. לא ביטחון המדינה מעניין את נתניהו אלא ביטחון הכיסא".

מנגד, בקרב אנשי הליכוד התגובות הפוכות לגמרי. שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד): "ראש הממשלה דיבר מתוך דם ליבו. כך נראה מנהיג אחראי ואיכפתי שביטחון מדינת ישראל ואזרחיה עומד לנגד עיניו ולא פוליטיקה. זה אכן חוסר אחריות מצד חברים בקואליציה להפיל ממשלת ימין כל כך טובה. אני מקווה שההיגיון ינצח ולא האגו".

שר המדע אקוניס גיבה אף הוא את עמדתו של נתניהו: "האחריות לקיום ממשלת הימין על כתפיהם של בנט וכחלון", והוסיף, "את המשבר המיותר הזה אפשר לפתור במהירות באמצעות החלטה אחראית על השארותם בממשלה עד סיום הכהונה לפי חוק בנובמבר 2019"

חה"כ יואב קיש (הליכוד), יו"ר ועדת הפנים: "ראש הממשלה (ושר הבטחון) בנימין נתניהו הוא המבוגר האחראי. הערב, עומד לבדו ועומד על דעתו למען טובתה של מדינת ישראל, הוא מתעלם מכל שיקול פוליטי שיכול היה לסייע לו כעת ומודיע: הבטחון חשוב מדי. אני מאמין לו".

עוד הוסיף ח"כ קיש: "אני נותן לו את הקרדיט שכל כך מגיע לו ברגעים האלו גם אם לא הכל נגלה לנגד עינינו וגם אם לא הכל מוצא חן בעינינו. אם מחר בנט ושקד מתפטרים מהממשלה הם מצטרפים לליברמן במתן רוח מורלית בלתי נתפסת לארגון הטרור חמאס. הציבור הישראלי, ודאי הימני, לא יסלח להם. אם לא יתפטרו מפאת כובד האחריות כפי שראוי, גם כחלון יצטרך להתחשב בעת המיוחדת הזו. אני מקווה וקורא להם שכך יהיה".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר (הליכוד): "הרשו לי לכתוב את מה שאני סבורה שראש הממשלה לא יכול לומר: כחלון ובנט - זה לא הזמן לתקוע למחנה הלאומי כולו סכין בגב. זו הממשלה הכי לאומית, הכי ימנית והכי ביצועית שהייתה. תנו לראש הממשלה לעשות את מה שהוא הכי טוב בו - להגן על עם ישראל. אל תהיו ליברמן, אל תנטשו, לא עכשיו, לא בזמן המערכה", דברי ח"כ בוקר.

עיסאווי פריג' בנימין נתניהו תמר זנדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד