י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרנק מתלונן: שוטרים היכו אותי עד שפני וגופי שתתו דם

במכתב תלונה ששיגר הסיקריק זאב פרנק, הוא מפרט מסכת של התעללויות שבוצעו בו על-ידי המשטרה • "אחד הקצינים, העניק לי אגרוף בראשי, כאשר חברי הקצין בועטים בי מכף רגל ועד ראש" • עוד הוא מתלונן:כלאו אותי יחד עם מחללי שבת • דובר המשטרה מכחיש • המכתב המלא - בפנים

"בעטו בגופי". זאב פרנק. צילום מסך: ערוץ 2
"בעטו בגופי". זאב פרנק. צילום מסך: ערוץ 2



בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר אמש (ב) את הסיקריק זאב פרנק למעצר בית בעיר מודיעין עילית.

עוד בנושא:
סופית: הסיקריק זאב פרנק שוחרר למעצר בית
כתב אישום חסר-תקדים נגד פרנק • הסיבה: צעקה
סרטון חושף: משטרת ישראל העלילה על פרנק • צפו
נעצר סיקריק שקרא 'שיקסע' לעוברת אורח בירושלים


פחות מיממה לאחר שחרורו, כותב פרנק מכתב ארוך, בו הוא מגולל את אשר עבר עליו משעת המעצר ועד הגעתו לחדר החקירות.

במכתב שנכתב על ידו בכתב ידו והועבר לידי העיתונות על-ידי אחד ממקורביו, הוא טוען כי התעללו בו, הכו אותו ואף הכריחו אותו לשהות בתא מעצר יחד עם מחללי שבת, שסירבו, למשל, לכבות את מכשיר הטלוויזיה במהלך השבת.

בתחילת המכתב מגולל פרנק את אשר קרה בליל שישי, בסביבות השעה 20:00 בערב. "אני זאב פראנק בן לאבי מורי שלום יוסף שליט"א תושב שכונת מא"ש ירושלים". לשון הדברים:

"מוצאי עשרה בטבת, השעה 8:00 בערב, הלכתי לתומי ברחוב זוננפלד שכונת בית ישראל בירושלים, תוך כדי הילוכי עברה בסמוך אלי אישה שאינה לבושה בצניעות, ומלמלתי לעברה בקול, שזוהי פריצות להתלבש כך, והמשכתי הלאה בדרכי כמה מטרים, והיא גם כן הספיקה להמשיך בדרכה, לרגע היה נדמה שכבר נגמר הסיפור, אך לפתע שמעתי מאחורי שאגת אימים: 'ה-ד-ר-ת נ-שי-ם'".

המשכו של הסיפור מוכר לכולנו, מכל הגרסאות השונות, גם על פי כתב האישום שהוגש נגד פרנק וגם על פי גרסת עורך דינו, יאיר נהוראי. "הייתי בטוח שמדובר בקבוצה של חילונים", הוא כותב, כשבהמשך המכתב הוא מפרט יותר את אשר עבר עליו.

"כל רגע מסתובב אלי אחד הקצינים, ומעניק לי אגרוף בראשי, וככה פעמים רבות עד שהגענו למגרש הרוסים, ואז ללא אומר ודברים החל שוב אותו קצין לבעוט בגופי, ומעוצמת הבעיטות הופלתי על הארץ, ואז התחילו להעניק לי מכות שלא הכרתי מעודי, כאשר חביריו של הקצין מצטרפים אליו ובועטים בי מכף רגל ועד ראש מלפנים ומאחור".

פרנק אף טוען כי אחד מהשוטרים נעמד ברגלו האחת על ראשו, וברגלו האחרת בעט בבטנו.

"אחר כך הושיב אותי על כסא תוך כדי שמצחי ואפי ואזני ורגלי שותתים דם, כמו כן נשברו הבתי עיניים שלי מעוצמת המכות, אח"כ החל במסע איומים ונבול פה שנמשך זמן רב".

גם בתא המעצר, טוען פרנק, הוא סבל סבל רב. שם שהה עם אנשים "החשודים לאבד את עצמם", הטלוויזיה פעלה לאורך כל השבת כולה, ובקשותיו לעבור לתא מעצר אחר נענו בשלילה.

בעקבות הדברים שלח ארגון 'ביושר' - ארגון בינלאומי להגנת זכויות הציבור החרדי - מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין תחת הכותרת: "מעצר לא חוקי ואלים ועדות שקר של שוטרי משטרת ישראל"

הארגון דורש להשעות את השוטרים מתפקידם עד לבירור הנושא.

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן רובי, דחה את הדברים בתגובתו ל'בחדרי חרדים': "במשטרת ירושלים דוחים על הסף את הטענות המועלות ומוסרים כי לא נעשה כל שימוש בכוח נגדו.

"במשטרה הביעו תמיהה על הטענה שמשום מה מצא הנאשם להעלותה כמה ימים אחרי שחרורו ולא בפני השופט לאחר מעצרו", לשון התגובה.

פרנק בבית המשפט. צילום: פלאש 90צילום: פרנק בבית המשפט. צילום: פלאש 90
פרנק בבית המשפט. צילום: פלאש 90


הסיפור שמאחורי כתב האישום

ובמה נאשם פרנק?

לפי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא נאשם בשלושה אישומים על שלושה מקרים שונים. אך עיון בהם מעלה, כי יש ביניהם היבט משותף.


לפי כתב האישום, כבר ביום 20.3.11, הוא נכנס לחנות "אור החיים" בשכונת מאה שערים בירושלים ופנה אל אישה וקטינה שעמדה עימה, צעק דבר מה כלפי השתיים, וגרם לקטינה לבכות ולהיצמד לאשה.

מנהל החנות סילק אותו, אך לאחר מספר דקות שב לפתח החנות ביחד עם אחרים, התגודד מול החנות תוך שהוא והאחרים מנסים למנוע מלקוחות נוספים לקנות בחנות וצועקים לעובדים וללקוחות הכיצד הם באים לחנות בה יש אנשים לא צנועים.

עוד הוא נאשם כי ביום 20.9.11, בסביבות השעה 10:15, ברחוב עין יעקב 37 בירושלים, אמר לקצין המשטרה שלומי טובול: "נאצי, תעוף מפה. אין לך מה לחפש פה".

האישום השלישי נוגע למקרה שאירע ביום חמישי. אך נראה שהקצין, זה שנעלב מדבריו של פרנק, היה זה שדאג למעצרו.

ביום חמישי, צעד פרנק ברחוב זוננפלד בשכונת מאה שערים. פרנק שאופן לבושה של האישה לא התאים להשקפת עולמו, פנה אליה בתנועות גוף מאיימות תוך שהוא אומר לה כי היא "פרוצה" וירק עליה. היריקה פגעה באישה.

"כמו כן אמר לה הנאשם "תסתלקי מכאן" והמשיך בנתיב הליכתו. האישה בתגובה נרתעה מלהמשיך בנתיב הליכתו של הנאשם".

שוטרים, בראשם טובול עצרו את פרנק, סביבם נוצרה התגודדות, במטרה לחלץ את פרנק, גם פרנק עצמו התנגד למעצרו.

לפיי כתב האישום, טובול הוא שהיה גיבור האירוע כאשר החל בנסיעה איטית מהמקום, כששתי דלתות של הניידת פתוחות. תוך כדי כך, ניסו האחרים לעקור את דלתות הניידת.

הניידת ספגה פגיעות פח רבות, השמשה האחורית והשמשה האחורית השמאלית נופצו. אחד השוטרים נפצע בשורש כף ידו הימנית ונזקק בשל כך לטיפול רפואי.

המכתב של ארגון 'ביושר' :



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד