י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שובר שתיקה > האזינו לראיון המלא

פרוש סוער: "גפני משפריץ מילים מהפה"

כמעט שבוע לאחר שהסתיימה לה מערכת בחירות סוערת, תוך פילוג עמוק, שכמותו לא ראה הציבור החרדי עד כה, סגן שר החינוך מאיר פרוש שובר שתיקה ותוקף בחריפות את משה גפני בראיון שהעניק ל'קול ברמה': "הוא הרס את מה שקרוי יהדות התורה"

פרוש סוער: "גפני משפריץ מילים מהפה"
מאיר פרוש צילום: אהרן קרון, פלאש 90

"מוישה גפני שינה מסלול", כך אמר הבוקר (שני) סגן שר החינוך מאיר פרוש בראיון רווי כותרות לנועם זיגמן ב'קול ברמה', פרוש סיפר: "אני אומר לו את זה יותר משנתיים, מוישה אתה רץ יותר מידי בכיוון הזה, זה לא ההשקפה שלנו, יש לנו השקפה ברורה יותר, חדה יותר. אתה רץ יותר מידי לכיוון ההוא. אבל הוא שינה מסלול. הוא פירק את השותפות בין אגודת ישראל לדגל התורה והתחבר לש"ס".

הדברים גררו זעם בש"ס שפרסמה "מחאה", כביכול, פרוש תקף את ההנהגה הרוחנית של ש"ס ואת העומד בראשה הגר"ש כהן.

הראיון המלא של פרוש. באדיבות 'קול ברמה'

בראיון, פרוש השיב אש לטענות גפני שפורסמו ב'בחדרי חרדים', על פיהן 'שלומי אמונים' רוצה להשתלט על המדינה כולה' והרחיב את מערכת הבחירות האחרונה, תוך שהוא לא חוסך מפיו מלתקוף את גפני ואת 'דגל התורה' בעקבות החיבור החדש עם ש"ס.

"משה גפני עשה פה צעד הרבה יותר רחב, הוא בעצם הלך באלעד על מהלך, שהפעם הוא רוצה בעצם לקבל את אלעד, ופעם הבאה הוא נותן את זה לאריה דרעי, ובאותו להט שהוא נאבק באגודת ישראל, הוא הרי תמיד אומר שהרב שך אמר לו שצריך להיאבק נגד השלטון של עדות המזרח. משה גפני עשה צעד פה, הוא פירק את יהדות התורה בירושלים, אם עד היום יהדות התורה הייתה מתחלקת, פעם אגודת ישראל – ראשות עיר ופעם דגל התורה, עכשיו זה נגמר, אם דגל התורה וש"ס יעבדו ביחד אז פעם אחת דגל התורה תהיה ופעם אחרת תהיה ש"ס".

"אני אומר, לפני 11 שנים, כשאנחנו הלכנו את המהלך בביתר, אז מאיר הירשמן אמר, שאנחנו מכרנו, בזה שהלכנו עם ש"ס שמה, שמכרנו את ביתר לספרדים, אתה מבין?, עכשיו לך תמנה את הערים שמוישה גפני מכר את עצמו ואת דגל התורה לספרדים בבחירות האלו".

"אז יש ניצחון בחיפה ויש ניצחון בירושלים, הכל בסדר. יש דברים עקרוניים שלא עושים אותם, מכיוון ש.. לי חלילה אין שום דבר, שרוליק פרוש מתנהג מאוד יפה עם הציבור הספרדי באלעד, אני רק אומר שהם אוכלים קטניות ואנחנו לא אוכלים קטניות, ואתה רואה את המאבק של דגל התורה עם ש"ס על נושא החינוך בירושלים, במכלול של דברים, מבלי לחשוב, הוא הרס את מה שקרוי יהדות התורה ומצא חיבור של דגל התורה עם ש"ס. בוא נראה כמה זמן זה ייקח הדבר הזה".

פרוש סירב להתחייב בשידור כי יפרוש שוב במסגרת 'החוק הנורבגי' לטובת יעקב אשר ואמר; "הדברים האלו נעשו מתוך ישוב הדעת, אז שהדבר יהיה שוב לפני, אז כמו שעשיתי, אני גם אעשה הפעם אתייעץ ואחשוב. כשהולכים לבחירות זה שאלה של מימון וכדומה הדברים האלה צריכים להיבדק".

סגן השר התייחס לנושא המרכזי, סיכום מערכת הבחירות המוניציפליות והשיב אש לטענות של ח"כ גפני שאמר בנאום הניצחון שנשא במוצ"ש כי 'פרוש ניסה להשתלט על המדינה'.

"לפעמים בן אדם מסגיר את עצמו תוך כדי דיבור, כשאתה שומע בדיוק מה הבעיה, ברגע הראשון כאשר שמו של יוסי דייטש עלה ולא על ידינו, אלא על הציבור, מכיוון של'דגל התורה' לא היה מועמד או שהיה לה ולא כולם הסכימו עליו ובאגודת ישראל כולם הסכימו שיוסי דייטש יכול להיות מועמד, אבל בדגל התורה עשו הכל שזה לא יהיה יוסי דייטש" אמר.

"בצפת", ציין פרוש כי, "לראשונה התחברו כולם וגפני לא יכול לעשות כזו עבודה, כיוון שלחבר את חב"ד עם אגודת ישראל וש"ס, זה דבר שהוא בחיים שלו לא יכול להגיע לחיבורים כאלה".

פרוש מציין כי, "גלבך נבחר בפריימריז בשלומי אמונים, על ידי אגודת ישראל בצפת על ידי כל הקהילות החסידיות, שהשתתפו בו כל הקהילות החסידיות בעיר והוא זה שנבחר, עכשיו ש"ס אמרו שהם הולכים עם גלבך, גם חב"ד אמרו גלבך, אבל משה גפני אומר שלא".

"מהפה שלו הוא משפריץ מילים 'הם רצו להשתלט לנו על המדינה', הבעיה של גפני היא כך: כשהרב שך הקים את 'דגל התורה' ותכננו להרוס את אגודת ישראל, הוא לא זוכר אבל שבאותה תקופה, הרב שך מאוד לא אהב את הסיפור הזה שש"ס תנהיג את המדינה", תקף.

פרוש ציין, "גפני יכול היה לקבל את העיר בית שמש ואת העיר אלעד, אבל הוא פשוט לא עבד, האנשים אצלו התפוצצו... ואני וודאי שהתפוצצתי, כולנו התפוצצנו איך שהוא משך את הדברים אחרי פסח, ואחרי פסח עבר. הוא הפסיד שני ערים - בית שמש ואלעד, אני אומר מפורש, פנינו אליו שש פעמים לפני הגשת הרשימות וקראנו לו בוא לבוררות והוא לא פשוט לא בא, בן אדם שלא רוצה ללכת לבוררות זה אומר הכל. היום הוא יכול לומר שאין קשר בין אלעד לבית שמש, אבל לנו יש רבנים שאומרים, שבהחלט אפשר לומר שיש קשר, וגם הרב סילמן שאמרנו לו את הדברים האלה הוא אמר: 'יש דברים בטענות שלכם'."

"אני לא מזלזל חלילה בהצלחה שלהם בירושלים וחיפה", הבהיר פרוש והמשיך, "הייתי אתמול בלילה ברחובות, הציבור לא בודק אבל ברחובות בחמשת השנים האחרונות לא היה נציג ל'אגודת ישראל' ועכשיו יש להם, ול'דגל התורה' שכן היה אין עכשיו נציג. מה קרה שם? אגודת ישראל לפני 5 שנים קיבלו מכה ועבדו במשך 5 שנים, הדברים האלה הם עליות וירידות, אין ספק שיש להם ניצחונות, הם חגגו על כך, אבל לאגודת ישראל יש העקרונות ואנחנו לא מקפלים את הבאסטה".

על ההשפעות של המערכת המוניציפלית לכנסת אמר פרוש: "למשל באלעד יש לאגודת ישראל ארבעה נציגים ול'דגל' שלושה נציגים, בביתר יש לאגודת ישראל יש 7 נציגים ולהם יש ארבעה נציגים, הדברים הם ללא פרופורציה, ירושלים אחת של דגל התורה, באה 'אגודת ישראל' אחת באשדוד ויש לה 14,000 קולות ואין שם דגל התורה אולי כמה מאות קולות".

במענה לטענה כי לא התייעצו עם 'דגל התורה' קודם הצגת מועמדותו של דייטש, השיב פרוש; "אדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, "הם באים להשתלט לנו על המדינה" אני מודיע לך שבכל הדרגים, שבירושלים מונה הרב סולובייציק על ידי הרב שטיינמן והוא המחליט בירושלים, וזה לא סוד שגם היה קצר בינו לבין גפני והוא (הרב סולובייציק) ידע מהרגע הראשון שאנחנו רוצים להעמיד מועמד, עכשיו זה לא אומר שצריך לקבל את ההסכמה של גפני".

לדבריו, "לפני חמש עשרה שנה היה מועמד של דגל התורה וכולנו באגודת ישראל עבדנו לטובת לופוליאנסקי כי ידענו שבאותו רגע נתון ללופוליאנסקי יש סיכוי, ברגע נתון הזה של ירושלים אנחנו אמרנו שליוסי דייטש יש סיכוי להיבחר, מה אני צריך הסכמה שלו? ההערכות המצב שלנו היו נכונים".

הוא התייחס גם להאשמות כי 'אגודה' סגרו תמיכה בעליזה בלוך לפני הבחירות ואמר; "בעניין בית שמש, כאשר הרב משה אבוטבול נפל ברשימות אשר ב'דגל התורה' עשו גורל מי יהיה ראש העיר, ושמעון גולדברג מ'אגודת ישראל' נאבק כדי שמשה אבוטבול יישאר ראש עיר, אז הוא נעזר באגודת ישראל והם עסקו בגורל שגרינברג ניצח".

לאור הסערה שמתחוללת בעקבות דבריו, בקרב תנועת ש"ס, נמסר מלשכת סגן השר מאיר פרוש כי "לא רק שסגן השר לא הזכיר בראיון הבוקר ברדיו 'קול ברמה' את נשיא המועצת של ש"ס חכם שלום הכהן, הוא אף לא רמז שום דבר היכול להשתמע כפגיעה בנשיא המועצת שליט"א או במי ממועצת חכמי התורה".

מאיר פרוש משה גפני דגל התורה שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד