י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אנחת רווחה > הבחירות נמנעו

בנט ושקד נותנים צ'אנס ולא מתפטרים

תפנית בעלילה: שרי 'הבית היהודי' מסרו הצהרה לתקשורת, כאשר בנט פותח במילים קשות ותוקף את הממשלה ואת העומד בראשה, אך לסיום הפתיע וניפץ את התחזיות, כאשר בישר כי הוא נשאר בממשלה: "לא יודע כמה זמן היא תשרוד עם 61 ח"כים אבל ננסה" | וכיצד ליברמן הגיב

בנט ושקד נותנים צ'אנס ולא מתפטרים
בנט ונתניהו במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הפתיע היום (שני) בנאומו ולאחר שהפרסומים דיווחו על כך ששרי 'הבית היהודי' צפויים להתפטר מן הממשלה - הודיע בנט כי הוא מסיר את דרישתו לקבל את תיק הביטחון וכי הוא מגבה את דרכו הביטחונית "החדשה" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי עידן אביגדור ליברמן. לדבריו של בנט, הוא מתכוון להישאר במשרד החינוך.

בראשית דבריו שיגר בנט חיצי ביקורות על נתניהו והאשים אותו במצב הביטחוני של ישראל. לדבריו, "מדינת ישראל מצויה במשבר אמון בטחוני קשה, הבעיה איננה באויבנו, אויבים אכזריים אינם דבר חדש עבורנו, המצב איננו חדש יותר מלפני כמה חודשים, אז פעל ראש הממשלה להפיל את הממשלה".

"לא האויב הוא שמדאיג אותי, כבר שנים לא מועטות כולל בעשור האחרון של נתניהו, שמדינת ישראל הפסיקה לנצח".

"בגלל המלחמה בלבנון עזבתי את ההייטק שכל כך אהבתי ועברתי לפוליטיקה", הבהיר בנט.

"לאחר ירי של למעלה מ-500 רקטות לעבר ישראל וטיל לעבר אוטובוס אנחנו מספרים לעצמינו שהכל בסדר. ממשלת ישראל חוששת לפנות מאחז ערבי בלתי חוקי וזאת בגלל הפחד מה יגידו באירופה", תקף בנט את נתניהו.

בנט המשיך ותקף, "רוצחי ישראל זוכים למשכורות לנגד עינינו ובתיהם לא נהרסים ולא עושים שום דבר כדי לשנות את זה.
מתחשבים במשפחות המחבלים כאילו הם התחשבו בנו לפני שהם הרגו יהודים".

"חמאס וחיזבאללה חצופים יותר מיום ליום, כי הם מאמינים שאנחנו חוששים להתעמת אותם. מה שראש הממשלה קורא 'אחריות' החמאס וחיזבאללה קוראים לזה 'שאננות'".

"כשישראל תרצה לנצח, אנחנו נחזור לנצח. הספינה הביטחונית שטה לכיוון לא טוב. באנו לפוליטיקה להחליף את השאננות בעוצמה", הבהיר השר.

"הספינה של ביטחון מדינת ישראל שטה בעשור האחרון לכיוון לא טוב. התחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים לטילים, אבל יש מה לעשות כשישראל תרצה לנצח אנחנו נחזור לנצח".

"פניתי לראש הממשלה בימים האחרונים, על מנת שיטיל עלי את תפקיד שר הביטחון וזאת לאחר שליברמן נכשל כישלון חרוץ ובחרתי לקחת אחריות, לא חשבתי שהמהלך הזה טוב לי".

"ביום שישי הבהרתי לראש הממשלה כי אינני מציב אולטימטום", אמר בנט.

"בפועל ראש הממשלה החליט לקחת את התפקיד לעצמו ובנאומו הבטיח לשנות נתיב. לכן אנחנו מסירים ברגע זה את כל הדרישות שלנו כדי לעמוד מאחוריך ושהמדינה תנצח", אמר בנט בהפתעה.

בנט הסביר ואמר כי "עדיף שראש הממשלה ינצח אותי בקרב פוליטי מאשר שהנייה ינצח את מדינת ישראל".

"אני לא יודע כמה זמן הממשלה הזאת תשרוד עם 61 חברי כנסת, אבל אנחנו נכונים לנסות", סיים בנט את דבריו.

אחריו נשאה דברים גם מס' 2 ברשימת 'הבית היהודי' שרת המשפטים ח"כ איילת שקד: "הסיפור הפוליטי שלי מתחיל בשבר גדול, ברמה האישית וברמה הלאומית. שבר, שהוביל לחוסר אמונה מוחלט בפוליטיקה. בשנת 2004, לפני ארבע עשרה שנים, בעודי רואה את ראש הממשלה שרון שעמד בראש הליכוד מוביל את מדינת ישראל למחוזות לא טובים בעיניי, החלטתי שאיני יכולה לעמוד מנגד. שהגיע הזמן לעשות מעשה", פתחה שקד את דבריה.

בהמשך סיפרה כי "כמתפקדת הליכוד, הפשלתי שרוולים וכתתי רגליי בין מתפקדי הליכוד. האמנתי בכוחו של העם. האמנתי שעם ישראל לא יאפשר לאסון להתרחש. כידוע, אנו מתנגדי ההתנתקות נחלנו הצלחה מוחצת. שרון הפסיד במשאל המתפקדים, ואף אמר שיכבד את התוצאות. אז אמר".

"שרון, מנהיג מפלגה שעל פיו ישק דבר, רמס את רצונם הברור של שולחיו וביצע את אחת הטעויות הגדולות בהיסטוריה היהודית המתחדשת. דרך אגב כמה אנשים שתמכו בהתנתקות נמצאים כאן בכנסת, הבכיר שבהם הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו", עקצה.

"לאחר שקפצתי למים הציבוריים, חזרה לאחור לא הייתה אופציה מבחינתי. החלטתי שאני כאן כדי להישאר. בשנת 2006, יחד עם נפתלי בנט, שרתי בנאמנות את בנימין נתניהו באופוזיציה במשך כשנה וחצי" הזכירה השרה לנוכחים.

כאן עברה וסיפרה על ראשית דרכה הפוליטית, "בשנת 2013 החלטנו לקפוץ למים. לאחר הבחירות זכתה הבית היהודי בשנים עשר מנדטים. אין זה סוד כי נתניהו לא רצה אותנו בממשלה שהקים, למרות שאנחנו השותפים הטבעיים במישור האידיאולוגי. שותף טבעי נמדד בראש ובראשונה בערכים אידיאולוגים משותפים. בשאלה מהי טובת המדינה בעיניו. לתומנו חשבנו שאין שותף טבעי מאיתנו לממשלה לאומית בראשות הליכוד, אך התבדינו. נאלצנו לכרות ברית עם יאיר לפיד. ברית שלולא היא, מפלגת הבית היהודי הייתה נשארת באופוזיציה למרבה האכזבה של אנשי הימין", אמרה שקד.

היא חשפה בפני העיתונאים כי "בבחירות 2015 ראש ממשלת ישראל סיכם עם נפתלי בנט שבממשלה הבאה יכהן כשר הביטחון. אין לי ספק שבאותה נקודת זמן נתניהו האמין בכל ליבו שנפתלי בנט ראוי לכהן בתפקיד הכל כך חשוב הזה. כך לפחות אני רוצה להאמין. לאחר הבחירות, בהן המפלגה ירדה לשמונה מנדטים, ראש הממשלה הפר את הסיכום. נפתלי בנט, שליח ציבור אמיתי, קיבל על עצמו את תיק החינוך ועשה בו פלאים בקדנציה האחרונה".

"אני מודה. בנט, אני ושאר חברי סיעתנו עופות מוזרים. אנחנו רואים בפוליטיקה שליחות. אנחנו מאמינים שהפוליטיקה היא כלי לממש מדיניות ולשרת את הציבור".

"רבים הפצירו בנו להתפטר במהלך הימים האחרונים. לאחר שליברמן קם ועשה זאת היו מי שכעסו עלינו כיצד פספסנו את המומנטום. צר לי לאכזב את אותם קולות. אנחנו שליחי ציבור עם אחריות על הכתפיים. לעולם לא נברח מאחריות. לעולם לא נצא למהלך פוליטי משיקולים תדמיתיים, תוך סיכון הביטחון הלאומי של מדינת ישראל", הבהירה חברת הקבינט המדיני-בטחוני.

היא שבה והצהירה כי "נפתלי בנט הוא האיש המתאים לכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל. להפיח רוח חדשה במערכת. להביא לכך שישראל תחזור לנצח. שאויבנו יחזרו לפחד מאיתנו".

לקראת סיום, היא עקצה את שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן: "מסביב יהום הסער. למזרח התיכון כללים משלו, ולצערי, מדינת ישראל פועלת בכללים משל עצמה. המדיניות הביטחונית של ישראל, אם יש כזו, משדרת גמגום. הססנות. את התעוזה הישראלית החליפה מדיניות של שב ואל תעשה.  את הסולידריות הישראלית מחליפה מדיניות של הכלה, כל עוד מדובר "רק" בתושבי העוטף. את היצירתיות הישראלית והחשיבה מחוץ לקופסה החליפו העייפות, והמחשבה שאין פתרון לעזה. את החתירה לניצחון, החליפה התפטרותו המבישה של שר הביטחון. מתנה אדירה לחמאס שתהווה לעד אות קין".

"אבל אנחנו שליחי ציבור. אנחנו לא נברח מאחריות. אנחנו לא נבחר בחרפה. אנחנו לא נעצים את ההישג התדמיתי שהעניק ליברמן לארגוני הטרור ברצועה. הם צופים בצעדנו, ולא רק הם. המזרח התיכון כולו מביט לעברנו".

"יתכן שההחלטה שקיבלנו תיפגע בנו ברמה האישית. בחרנו לנהוג באחריות לאומית. אין לנו את הלוקסוס לשקול שיקולים אישיים. היד שלנו חשובה מכדי להורידה מההגה".

"מפלגת הבית היהודי תמשיך להיות המצפן הלאומי של הממשלה הזאת. לראשונה מאז הימין עלה לשלטון הוא התחיל למשול. עשינו עבודה מדהימה בחינוך ובמשפטים, ועוד היד נטויה. אני מקווה שקרב היום, שנעשה זאת גם בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. ולי, יש לי ועדה לבחירת שופטים ביום שישי", סיימה שקד.

השניים יצאו מחדר ועדת הכנסת, מבלי שהם מעניקים רשות לעיתונאים לשאול שאלות.

שניות ספורות לאחר שסיימו את הצהרתם, הגיב ח"כ אביגדור ליברמן בציוץ בטוויטר וכתב, "עכשיו כולם מבינים למה איבדנו את ההרתעה".

הבית היהודי נפתלי בנט התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד