י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השר דרעי ל'בחדרי חרדים':

דרעי ל'בחדרי: אפשר להעביר את חוק הגיוס ברוב של 61"

בצל הטלטלה שעברה על המערכת הפוליטית בימים האחרונים, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס לשאלת חוק הגיוס ואומר ל'בחדרי חרדים' כי על הנציגים החרדים להתלכד, "צריך למצוא פתרון לשבועיים הללו ואני מקווה שנוכל לשבת עם חברנו, ואז אפשר להעביר את החוק ברוב של 61"

דרעי ל'בחדרי: אפשר להעביר את חוק הגיוס ברוב של 61"
דרעי צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס היום (שני) לנושא חוק הגיוס שעולה על הפרק בסיומו של המשבר הפוליטי שנוצר בימים האחרונים. דרעי הצהיר כי הסיעות החרדיות חייבות להתלכד, בכדי שעולם התורה לא יהיה חשוף לפגיעה, שכן חוק הגיוס והסדר 'תורתו אומנותו' פוקע בעוד פחות משבועיים.

במענה לשאלת 'בחדרי חרדים' אמר דרעי כי, "זה נושא קשה מאוד, כל עוד שהיה מדובר שמקדימים את הבחירות הבנתי שאפשר לפנות לבית המשפט ולבקש אורכה, אין עכשיו אפשרות כזאת, כך אני מאמין. לכן צריך למצוא פתרון לשבועיים הללו ואני מקווה שנוכל לשבת עם חברנו, ואז אפשר להעביר את החוק ברוב של 61".

"אמרתי בחודשים האחרונים, אם כולנו נהיה מאוחדים, קודם כל אנחנו שמייצגים את עולם התורה, את בני הישיבות, נדע מה שאנחנו רוצים, נדע להעביר את החוק. אבל אם כפי שקרה בחודשים האחרונים, יהיה פיצול בתוכינו וכל אחד יחליט לעצמו, אז ברור שאנחנו נעמוד בעוד שבועיים עם כל עולם התורה כשהחוק לא מוסדר. אי אפשר לדעת מה יהיה עם הדבר הזה", התריע דרעי.

בנוסף, השר דרעי התייחס גם לנושא הפוליטי הכללי שהנמצא על הפרק ואמר כי, "אחרי ההתפטרות של אביגדור ליברמן, הקואליציה איבדה חמישה חברים ונשארו רק שישים ואחד חברים. אני אמרתי מראש לראש הממשלה שקרא לי להתייעצות ביום חמישי ולא שיניתי את דעתי כי: ש"ס מוכנה יותר מתמיד לבחירות, אנחנו על גל של הצלחה והמערכת מונעת בהילוך גבוה ולכן אין לנו שום בעיה ללכת לבחירות ואולי גם קשה לנו לתפקד עם שישים ואחד".

דרעי הוסיף כי אמר לראש הממשלה: "היות ואתה ראש הממשלה שלנו, שותף שלנו בשנים האחרונות ואין לנו שותפים אחרים, אתה גם המועמד שלנו לבחירות הקרובות. אם תרצה בחירות נלך איתך יחד. אנחנו מעוניינים בזה, אבל אם תחליט לשמר את הקואליציה ואתה יכול לשמר את הקואליציה, אנחנו איתך שם".

"אני מאוד מקווה שאומנם יש לנו עוד שנה ואני מקווה שיהיה לנו קואליציה טובה והנושא הזה ירד מסדר היום היום" אמר דרעי. יו"ר ש"ס המליץ, "בוא נחכה ליום הרביעי הכנסת אמורה להצביע על חוק פיזור הכנסת וש"ס תצביע נגד ואז אני מקווה שכל הקואליציה יצביעו נגד ואז נדע שנוכל להמשיך הלאה למרות שיהיה יותר קשה".

"מאחל ל'דגל' שיעברו את ש"ס"

בישיבת הסיעה התייחס דרעי לאפשרות של חיבור בין ש"ס ל'דגל התורה': ״אני לא חושב שהאופציה של ריצה משותפת עם דגל התורה קיימת. אנחנו מביאים קולות מאוכלוסיות רחבות. אנחנו בעד להמשיך את שיתוף הפעולה בצורה המיטבית. מאחל להם הצלחה, אפילו שיעברו את שס, אנחנו לא מעוניינים להיכנס למחלוקת״.

עוד אמר השר דרעי כי באם יראה שהממשלה תמשיך להתקיים, הרי שהוא יפעל למנות שר לשירותי דת במקום השר המנוח הרב דוד אזולאי ז"ל, שהלך לעולמו אחרי מחלה קשה. לטענת דרעי לא ברור עדיין מי יכהן בתפקיד.

לדבריו, ״הנושא של מינוי שר דתות חדש לא עלה על השולחן עדיין. לא הופעלו לחצים למנות את משה אבוטבול. אם הממשלה תמשיך ודאי שנמנה שר".

"היום נאמרו משפטים חמורים"

דרעי השמיע אמירות חריפות באשר לדברי סגן השר מאיר פרוש. לדבריו, "חייבים לעשות חובת מחאה, אנחנו שלוחים של מרן ראש הישיבה ונציגי הציבור הספרדי. אני לא נכנס למריבות ביהדות התורה. תמיד אמרתי שהלוואי שיקבלו יותר מאיתנו. היום נאמרו משפטים חמורים. כאילו ירושלים נפלה בידיים של הספרדים. געוואלד. הצילו. זה פגיעה ברבותינו. הרי למי אנחנו שומעים? למרן ראש הישיבה. וכי יש לו פחות השקפה חדה וברורה ממישהו אחר".

יו"ר ש"ס תקף, "אני כבר לא רוצה לומר איפה ההשקפה החדה והברורה כשתומכים בברקוביץ. איפה ההשקפה שחותמים עם אבוטבול ואח"כ יושבים באיזו דירה בני המשפחה וסוגרים עם בלוך״.

 

 

 

 

השר דרעי משבר פוליטי חוק הגיוס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד