י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

אחרי שפתר את המשבר - נתניהו פועל להעביר את חוק הגיוס

אחרי שהצליח לפתור את המשבר הפוליטי שאיים לפרק את הקואליציה, החל ראש הממשלה במאמצים להעביר את חוק הגיוס בהקדם • נתניהו נאלץ להתמודד עם ההתנגדות ב'אגודת ישראל' לחוק במתכונת הנוכחית • בקואליציה מעריכים כי חוק הגיוס לא יעבור ועלול לפרק את הממשלה

אחרי שפתר את המשבר - נתניהו פועל להעביר את חוק הגיוס
הפגישה, הערב צילום: ארי קלמן

פרסום ראשון: לאחר שהצליח לפתור את המשבר הפוליטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל בכדי להגיע לפתרון לחוק הגיוס שפוקע בעוד פחות משבועיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות האחרונות החל ראש הממשלה בסבב שיחות עם ראשי מפלגות הקואליציה, אודות המשך השותפות וכן סביב האתגרים העומדים על הפרק.

בנוסף, בלשכת נתניהו שוקלים למנות את יו"ר הקואליציה לשעבר השר זאב אלקין, שירכז את הנושא הקואליציוני כמו גם במטרה להביא להסכמות בכדי להעביר את החוק בימים הקרובים.

המשוכה הבעייתית כרגע, היא ההתנגדות של 'אגודת ישראל' לחוק הנוכחי, כאשר ברור כי לא ניתן להעביר את החוק עם שינויים מהותיים, שכזכור במפלגה החסידית הודיעו כי יפרשו באם החוק במתכונתו הנוכחי יעבור.

ב'דגל התורה' וש"ס העבירו מסרים לראש הממשלה כי הם מסכימים להעביר את חוק הגיוס בנוסח הקיים, עם שינויים קלים בלבד, אך ראש הממשלה נתקל בקשיים מצד 'אגודת ישראל' שעלולים לצאת מן הקואליציה.

כך או כך, הימים הקרובים הם ימים קריטיים לחוק הגיוס,. בכירים בקואליציה מעריכים כי בסופו של יום, לא יצליחו להעביר את החוק והדבר אף עלול לפרק את הקואליציה הצרה.

חוק הגיוס תיקון חוק הגיוס בנימין נתניהו קואליציה צרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד