י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טיסת ההסתה נגד המגזר

עוברים מדיבורים למעשים > תביעת המיליונים נגד חברת 'אל על'

לאחר שפורסמו אינספור עדויות אשר הכחישו את מה שפורסם בתקשורת, כי לא היתה שום אלימות מצד החרדים בטיסה, כעת תובעים הנוסעים החרדים פיצוי כספי על סך עשרות אלפי שקלים לכל נוסע חרדי, החזר דמי הטיסה וכן התנצלות פומבית מצד החברה - שלא היתה שום אלימות

עוברים מדיבורים למעשים > תביעת המיליונים נגד חברת 'אל על'
מטוס של חברת אל על צילום: unsplash

ארבעה ימים לאחר הטיסה מניו יורק לישראל דרך אתונה באמצעות חברת 'אל על', שעוררה סערה תקשורתית, מתבררים הסכומים והדרישות של הנוסעים החרדים - אותם הם דורשים כפיצוי על עגמת הנפש שנגרמה להם מהטיסה - אותה לא ישכחו לעולם.

על פי הפרסום ב'ישראל היום', הנוסעים שלחו למנכ"ל 'אל על' באמצעות עורכי הדין עמית חדד ותמר פולק, מכתב התראה לפני תביעה על סך של מעל תשעה מיליון שקלים, כאשר הם דורשים 50 אלף שקלים פיצוי לכל אחד מ-180 הנוסעים החרדים שהיו בטיסה וגם החזר כספי לכל אחד מהם את דמי הכרטיס.

התובעים אינם מסתפקים רק בכסף, הם גם דורשים מחברת 'אל על' לקחת על עצמה את האחריות על הכשלים שהיו בטיסה זו, וכן תפרסם הוראה ברורה בפומבי כי הפרסומים על אודות גילויי אלימות שהיו מצד הנוסעים החרדים, אינם נכונים והם היו חסרי כל בסיס.

בתביעה מציינים עורכי הדין, כי החברה הזמינה חדרים באתונה רק ל-53 מתוך 180 הנוסעים החרדים, בנוסף נטען בכתב התביעה כי "חלק גדול מהנוסעים שנחתו באתונה נאלצו לישון על הרצפה. בנוסף לא סופק להם אוכל כשר 'גלאט' כפי שהזמינו".

עורכי הדין מציינים כי באם תוך שבוע לא ימולאו הדרישות, תוגש התביעה.

תביעה זו באה ברקע המכתב שפרסם אתמול (שני) מנכ"ל חברת 'אל על' גונן אוסישקין, לעובדי החברה, בה הבהיר כי "אל על תקים ועדת הבדיקה לאירועים בטיסה 002 מניו יורק ביום שישי, כדי להפיק לקחים ולמנוע הישנות מקרים דומים".

אוסישקין הוסיף וכתב לעובדים, "נקלענו שלא בטובתנו לשיח מקטב ולחילופי האשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זה דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך. אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת, גם כשהיא לא נעימה לנו. אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית. בטיסותיה לוקחים חלק יחדיו כל אזרחי ישראל".

כזכור, טיסה 002 מניו יורק לישראל, שיצאה באיחור ניכר משדה התעופה בלילה שבין חמישי לשישי האחרונים ונחתה שעתיים לפני שבת באתונה שביוון, עוררה סערה תקשורתית, כאשר במהלך השבת פורסמו עדויות בכלי התקשורת בישראל על אודות אלימות שהופגנה מצד החרדים שהיו על הטיסה, אשר מחו על כך שהטיסה המריאה באיחור והם עלולים לנחות לאחר כניסת השבת, עובדות שהתבררו מאוחר יותר כלא נכונות.

שמעון שבס, אחד הנוסעים החילוניים בטיסה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי תוך כדי שינה שמע צעקות, "שקרנים, רמאים, וידיים מונפות ומרביצות לדיילות שפורצות בבכי. אם לא ראיתי, לא הייתי מאמין. הוחלט לנחות באתונה ולשחרר את שומרי השבת לקידוש", תיאר.

הראשון שהזדעזע מהפער שבין המציאות לבין הכותרות המפוצצות בתקשורת, היה הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, אשר שהה על אותה טיסה וגם תיעד קטעים נבחרים ממה שהתחולל בה. אחריו, הבאנו ראיון מיוחד ב'בחדרי חרדים', עם הנוסע ישי בבי - תושב אלעד, אשר הזים את העדויות שפורסמו בתקשורת.

"לא היתה שום אלימות זה שקר", אמר בבי ל'בחדרי חרדים', "אני הסתובבתי מתחילת המטוס ועד סופו לקחת את פרטי הנוסעים, היה גם את יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' שתיעד הכל. נכון שהיו כעסים - אתה מתאר לעצמך שאם הייתה אלימות היו עוצרים את זה שהרים יד. נכון שאנשים כעסו אבל בצורה מתונה. זה שקר וכזב, ועשו שיימינג לציבור החרדי כי בעצם מה שרצינו זה לא לחלל שבת".

כמו כן, מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי מספר שומרי השבת שהיו על הטיסה, גבוה מהמספר שהוצג על ידי אל על והוא מנה כ-180 בני אדם. לדברי אחד הנוסעים, מבחינת החברה, רק מי שהזמין מנת גלאט (63) נחשב מבחינתם שומר שבת, כך שהזמינו עבור 55 נפשות חדרי שינה לשבת באתונה.

מ'אל על' נמסר תחילה בתגובה לכלי התקשורת כי, "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים".

בתגובה נטען עוד, "כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה בצאת השבת. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

כתב האיום בתביעה המלא:

 

אל על תביעת פיצויים חרדים בטיסה עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד