י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בקרוב, רק בקיוסקים ובמכונות

הרפורמה של משרד התחבורה בכרטיס ה'רב קו'

בקרוב, לא תוכלו לטעון את ה'רב קו' באוטובוס, כי אם בקיוסקים ומכונות מיוחדות | המטרה: לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר

הרפורמה של משרד התחבורה בכרטיס ה'רב קו'
אוטובוסים של חברת דן צילום: קובי עוזיאלי

מהחודש הבא: נהגי האוטובוסים של 'דן' במטרופולין ת"א, יפסיקו למכור או לטעון כרטיסי נסיעה, ויתרכזו בנהיגה בלבד.

בעקבות הצלחת הרפורמה במטרופולין ירושלים ובבאר שבע. החל מ-21 בדצמבר 2018 נהגי האוטובוסים העירוניים של חברת דן במטרופולין תל אביב, יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. זאת, במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לנהוג במדינות אירופה המתקדמות.

בשלב השני, שיחל ב-18 בינואר 2019 יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.

תושבי גוש דן יוכלו להטעין את כרטיסי הרב קו באלפי נקודות הטענה הפרוסות במטרופולין תל אביב, וכוללות אלפי כספונטים המאפשרים הטענה בכרטיס אשראי ללא עמלה, עשרות מכונות אוטומטיות בהן ניתן להטעין במזומן ובאשראי ובמרכזי שירות "על הקו" בהם ניתן להטעין את הרב קו במזומן ובאשראי.

ניתן להטעין את כרטיס הרב קו גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב קו אונליין" וכן במחשב הביתי, באמצעות "קורא כרטיסים" ייעודי. בנוסף, ניתן יהיה להטעין את הרב קו במאות קיוסקים ונקודות מכירה המאפשרות הטענה במזומן ובאשראי. כמו כן, פועל משרד התחבורה להרחבת אפשרויות ההטענה גם בסניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ.

בתקופה ההסתגלות של הציבור לשינוי, יתאפשר תשלום באוטובוס באמצעות הטענת כרטיס בודד על רב קו בלבד. כמו כן, כדי להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה, בדומה הסדר הקיים היום.

במשרד התחבורה קוראים לציבור הנוסעים להיערך ולהצטייד בכרטיס רב קו טעון.

לאחר אישור החקיקה בכנסת, החל מהחודש הבא (דצמבר) יונהג בהדרגה הסדר העלייה מכל הדלתות, בכל הקווים העירוניים של חברת דן במטרופולין תל אביב, ובתוך מספר שבועות לאחר מכן הוא יורחב בהדרגה לכל הקווים העירוניים בגוש דן ובהמשך לשירות העירוני ברחבי הארץ.

יצוין כי הסדר העלייה מכל דלתות האוטובוס, מונהג כיום בהצלחה ב-10 קווי אוטובוס בגוש דן, ברכבת הקלה וב-14 קווי אוטובוס בירושלים, במטרונית וב-9 קווי אוטובוס בחיפה, בשני קווים מרכזיים של חברת מטרופולין בשרון ובכל קווי האוטובוסים העירוניים בבאר שבע.

"העליה מהדלת האחורית בכל הקווים העירוניים של חברת דן היא בשורה של ממש לנוסעי התחבורה הציבורית בתל אביב ובגוש דן כולו. הרפורמה מהווה נדבך מרכזי בשורת צעדים שמוביל משרד התחבורה לשיפור השירות לנוסעים, במטרה להפוך את הנסיעה למהירה ובטוחה יותר ולגרום להם להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי", הוסיף השר כץ.

רב קו תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד