י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לקראת החורף: כל ההוצאות שיש לקחת בחשבון

החורף מביא איתו לא רק גשמים וסערות אלא גם הוצאות חדשות, מה הן כוללות וכיצד מצמצמים אותן? • מדריך לחורף חסכוני

לקראת החורף: כל ההוצאות שיש לקחת בחשבון
רישום הוצאות צילום: pixels

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משפחה ממוצעת מוציאה מדי חודש כ-15 אלף ש"ח. בתוך כך, משקי בית עם ילדים מוציאים פי 1.4 יותר ממשקי בית ללא ילדים ואחוז ההוצאה הגדול ביותר הוא על דיור. עם זאת, הנתונים לא חושפים את פערי ההוצאות בין עונות השנה ומהם גם קשה להבין מדוע בתקופת החורף ישנה עלייה בביקוש עבור הלוואות חוץ בנקאיות בתנאים מועדפים.

באופן עקרוני, עונת החורף מביאה איתה עלויות מיוחדות שרובן לא קיימות בקיץ. זה מתחיל בהוצאה ראשונית של 1,500-6,000 ש"ח על מזגן כאמצעי חימום וממשיך עם עלות התקנה של 800 ש"ח על מזגן עילי ועד 6,500 ש"ח למזגן מרכזי. בנוסף, עלות החימום החודשית אמנם משתנה בהתאם לתקופה, לסוג ולאופן השימוש במזגן אך למשפחה ממוצעת בדירת 3 חדרים היא תעלה 200-300 ש"ח בחודש.

מה עולה הכי הרבה בחורף?

את סל ההוצאות של החורף צריך להפריד לקטגוריות. מצד אחד של המתרס נמצאות הוצאות קבועות כמו אלו שציינו לגבי פתרונות חימום, בעוד מן העבר השני מחכות כל ההוצאות הפתאומיות על תיקונים וטיפול בתקלות. למעשה, תיקונים בבית בגלל נזילות, חדירת גשמים ורטיבות מייצגים את ההוצאה הגדולה ביותר בחורף לעומת ההוצאה החודשית הממוצעת בקיץ.

כמובן שאפשר לחסוך את ההוצאות הפתאומיות בעזרת התארגנות מראש לתקופת החורף. גם כאן צריך לשלם כסף, אך היתרון הוא שניתן להקדיש מחשבה עמוקה יותר להשוואה בין מחירים ובחירת אנשי מקצוע. במילים אחרות, משתלם יותר לאטום את הבית בקיץ מאשר בחורף ותמיד עדיף להתכונן לפני שתנאי מזג האוויר מספיקים להשתנות בצורה דרמטית.

רוב פתרונות האיטום והבידוד יחזיקו מעמד למשך כמה שנים ברצף. השקעה בפתרונות אלו משפרת את איכות החיים, משביחה את ערך הנכס ומצמצמת את צריכת האנרגיה של המזגן ושאר מכשירי החימום. כמו כן, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע אמינים לגבי ההבדלים בין דירות במבני מגורים משותפים ובתים פרטיים ולהשוות בין יריעות איטום.

אל תשכחו את ההוצאות שמחוץ לבית

תנאי מזג האוויר משפיעים על כל היבט בחיינו גם מחוץ לבית. כחלק מהיערכות לחורף עלינו לקנות בגדים חמים לבני המשפחה, להחליף צמיגים ברכב ולמצוא פעילויות במקומות סגורים כמו אולמות תיאטרון, קולנוע ובידור. בניגוד לקיץ שבו את הזמן הפנוי אפשר לבלות בפארקים ציבוריים, בחורף רוב שמורות הטבע לא רלוונטיות ואנחנו צריכים לשלם כדי ליהנות מזמן איכות משותף עם הילדים והמשפחה.

החדשות הטובות הן שהחורף בישראל נוטה להיות קצר. חוץ מזה, רוב ההוצאות הן חד פעמיות ואפילו את התיקונים היקרים אפשר למנוע אם נערכים בצורה נכונה ורגועה.  

חורף משק בית הוצאות מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד