י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תעלומת העריק החרדי > קרב האשמות

בצה"ל מגיבים לחשיפת 'בחדרי': "הוא היה מודע לכך שהינו עצור"

בעקבות חשיפת 'בחדרי' אמש, את דבר בריחתו של העריק החרדי ישראל מאיר אלישיב מבית החולים, בצה"ל מגיבים ל'בחדרי', מסירים את האשמה מעצמם, מבהירים כי העריק היה מודע לכך שהוא עצור ומעריכים כי הוא התחזה לאדם אחר כשעזב | הוגשה תלונה • כל הפרטים

בצה"ל מגיבים לחשיפת 'בחדרי': "הוא היה מודע לכך שהינו עצור"
בחור ישיבה, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היעלמות העריק מהפלג: בצה"ל מגיבים לפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים', כי תלמיד ישיבה מ'הפלג הירושלמי', שהועבר מכלא 4 לבדיקה רפואית ומשם "נעלם", אומרים כי הגישו תלונה במשטרה על היעדרותו.

ישראל מאיר אלישיב, נעצר בעבר לאחר שהוגדר כמשתמט, שהה במעצר ושוחרר לקראת גיוס. אלא שזה לא התייצב וימים ספורים לפני הבחירות כאשר פרצה קטטה בסמוך למטה 'עץ - בני תורה' במודיעין עילית, הוא עוכב והתברר כדרוש לצה"ל ונעצר כעריק. "נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של היעדרות משירות למשך 317 יום", אומרים בצה"ל ל'בחדרי'.

לבקשת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, הופנה אלישיב לבדיקה רפואית בתנאי אשפוז, בעודו נתון במעצר. כפי שפורסם לראשונה אתמול ב'בחדרי חרדים', בצה"ל מאשרים כי "כאשר ביקשו גורמי המשטרה הצבאית להביאו לדיון בנושא הארכת מעצרו, הסתבר כי הנאשם עזב את בית החולים בלא רשות ובעודו נתון במעצר".

בעקבות כך, צה"ל הגישו תלונה למשטרת ישראל, והפרטים העולים מתברר כי גם בית החולים העביר דיווח למשטרת ירושלים.

באשר לטענה כי תלמיד 'הפלג הירושלמי' לא היה מודע להיותו נתון במעצר, וכדברי בני משפחתו אתמול ל'בחדרי' על כך שחשב שהוא נמצא בחופשה מהכלא, אומרים בצה"ל כי "הטענה נדחית מאחר ובית הדין הצבאי הורה על הוצאת פקודת מעצר בעניינו של הנאשם, לבקשת התביעה".

מהכלא הצבאי הוא לא נמלט, וגם לא הוצא לחופשה. אם כך מי התרשל בתפקידו? גורמים בצה"ל מפנים אצבע מאשימה כלפי בית החולים שלא טרח לשמור על העציר, שאושפז לכאורה במחלקה סגורה. לטענת הגורמים, בני משפחה סייעו לאלישיב לעזוב את בית החולים, ייתכן תוך שהוא מתחזה לאדם אחר.

אתמול (שלישי) בית הדין הצבאי לא קיבל החלטה בעניינו, מאחר ולא היה נוכח, כך שהדיונים בעניינו נדחו לעת עתה.

עריק חרדי בריחה בית דין צבאי הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד