ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חיסולים ממוקדים?

חבר הקבינט: תהיה מערכה גדולה בעזה

שרים חברי הקבינט אומרים כי שליטה ישראלית ביטחונית מלאה, היא אינטרס ביטחוני ישראלי מובהק. ארדן: "אנחנו קרובים מתמיד לשלוט ברצועת עזה" והתייחס לסיכולים ממוקדים • גלנט: "זמנו של יחיא סינוואר קצוב, הוא לא יסיים בבית אבות", והוסיף "תהיה מערכה גדולה בעזה - אנו נגדיר מתי ובאילו תנאים"

חבר הקבינט: תהיה מערכה גדולה בעזה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מתייחס לסבב ההסלמה האחרון בגבול הדרומי ואומר כי אנחנו קרובים מתמיד "לשלוט בחלקים מרצועת עזה", במקביל, חבר הקבינט ושר השיכון יואב גלנט אמר כי "זמנו של יחיא סינוואר קצוב".

חברי קבינט המדיני-ביטחוני התבטאו בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט בנושאי ביטחון מדינת ישראל. השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן "המעבר מהגנה להתקפה כנגד חמאס - פירושו חיסולים ממוקדים של מנהיגי הטרור בזרוע הצבאית של חמאס".

לדברי ארדן, "פירוש הדבר הוא להיות מוכן להשתלט על רצועת עזה ולהחזיק בה, עד שנפרק את תשתית הטרור. היום אנחנו קרובים יותר מתמיד, מאז תכנית ההתנתקות ההרסנית, להיאלץ לשלוט בחלקים מרצועת עזה או בכולה" אמר.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, התייחס למנהיג החמאס יחיא סנוואר, ממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון: "אגיד את זה הכי ברור שאפשר - זמנו של יחיא סינוואר קצוב. הוא לא יסיים את חייו בבית אבות". גלנט הוסיף "אם רוצים מלחמה, אנו נביס אותם. אם רוצים לדבר - נקשיב".

לדבריו, "תהיה מערכה גדולה בעזה - אנו נגדיר מתי ובאילו תנאים. לא ניתן לחמאס לנהל את זה. אם תהיה סיבה, ובדרך כלל חמאס נותן סיבות - יהיה מבצע גדול וננצח" גלנט אמר "אני מכיר את עזה היטב - מחייל צעיר ועד אלוף הפיקוד. אין פרופורציה בין ישראל לחמאס. צה"ל חזק מחמאס פי 1000 ואם יהיה צורך נוכיח זאת.

"מלחמה - היא האופציה האחרונה מבחינתי" אמר גלנט, "זהו אמצעי ולא מטרה אבל אם לא תהיה אפשרות אחרת, נפעל. לא אפרט את הדרכים ואת השיטות ולא אתייחס לנושאים הנידונים בקבינט". לדברי גלנט, "אין פרטנר פלסטיני כבר 100 שנה, כולל היום. שליטה ישראלית ביטחונית מלאה מהירדן ועד הים היא אינטרס ביטחוני ישראלי מובהק. אנו לא יכולים לתת סנטימטר מהחלק המערבי של עמק הירדן לאף אחד. אין ברירה חוץ משליטה ישראלית מלאה מהים התיכון עד הירדן".

יחיא סינוואר גלעד ארדן הקבינט הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד