י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב על החינוך • פרסום ראשון

חבר המועצת מתעקש: "תמכנו במשה ליאון בשביל תיק החינוך"

מלאכת הרכבת הקואליציה בירושלים איננה קלה עבור משה ליאון, והוא נאלץ להתמודד עם קרב על תיק החינוך, בין המפלגות החרדיות • ראש ישיבת 'חברון' הגר"ד כהן מוביל את המאבק הליטאי לקבלת התיק הנחשק בעירייה, והצהיר שזו הסיבה בגינה בחר לתמוך דווקא במשה ליאון

חבר המועצת מתעקש: "תמכנו במשה ליאון בשביל תיק החינוך"
ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

הקרב על החינוך: לאחר שפתח באופן מעשי את שיחות המו"מ, ראש עיריית ירושלים הנכנס, משה ליאון - מתקשה להגיע לסיכומים בין הסיעות החרדיות סביב חלוקת התיק הבכיר, כאשר שתי הסיעות דורשות בתוקף את תפקיד תיק החינוך העירוני. ל'בחדרי חרדים' נוגע כי מי שמוביל את המאבק ב'דגל התורה', הוא חבר מועצת גדולי התורה ורב התנועה בירושלים הגאון רבי דוד כהן, שהצהיר כי תמיכתו במשה ליאון הייתה על סמך העברת תיק החינוך ולשם מטרה מטרה זו.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו ציטוטים של חבר המועצת הגר"ד כהן, שהתבטא בפני תלמידיו בימים האחרונים על החובה של 'דגל התורה' לדרוש את תיק החינוך לידם, כאשר לדבריו: "אחרי שזה נלקח מ'דגל התורה' בקדנציה האחרונה, חייבים להחזיק בתיק החינוך. זה היה אחד מהסיבות שתמכתי בליאון על פני אחרים, כי ידעתי שזה יחזור לידינו".

כאמור, מנגד עומדים אנשי סיעת ש"ס המקומית, שכבר לפני כארבעה חודשים הודיע השר אריה דרעי כי ש"ס תדרוש את תיק החינוך, כאשר על פי דברים שהשמיע בכנס פתיחת שנת הלימודים בירושלים "אני רוצה להודות לצביקה כהן שברוך השם אחראי על תיק החינוך, או-הו כמה מאבקים יהיו לנו על תיק החינוך... עיני כל העולם נשואות על זה והשם יעזור", אמר דרעי, שידע כבר אז על המאבק שאכן הגיע.

דרעי הוסיף בזמנו: "תחשבו מה היה קורה חלילה וחס אם לכל הציבור הזה (הספרדי) לא היה כוח פוליטי. אני אומר את זה באמת ולא בשביל פוליטיקה. עוד שבועיים מתחיל שנת הלימודים, מי היה דואג כל הבנות שהיו נשארות בחוץ?! מי היה דואג לתת הקצאת קרקע?".

כך או כך, בסביבת משה ליאוון מקווים כי 'דגל' ו'ש"ס' יגיעו להבנות ביניהם. כבר השבוע נועדו חה"כ אורי מקלב והשר אריה דרעי, הנושא הזה גם עלה לשולחן הדיונים. בין ההצעות עלתה אפשרות לפצל את תיק החינוך ולהקים מינהלת חינוך חרדי שיתחלק בין הסיעות, זאת בנוסף למנהל האגף שיוצא בקרוב לפנסיה וטרם ברור מי יחליפו.

בינתיים, בימים אלה החל משה ליאון את סבב שיחות המו"מ ובימים האחרונים נפגש עם יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ וכן עם חבר מועצת העיר יוסי חביליו. בימים הקרובים הוא יגבש רשימה של כלל הדרישות ואז ישב עם הצדדים כדי לחלק את התפקידים באופן יחסי בין הסיעות.

יצוין כי ראש העיר הנבחר טרם נועד לפגישה עם יוסי דייטש או גורם אחר מ'אגודת ישראל' המקומית וכן עם אנשי הפלג הירושלמי.

יו"ר ש"ס בעיר ירושלים, צביקה כהן מסר ל'בחדרי חרדים' כי, "ש"ס בהחלט מתעקשת לקבל את תיק החינוך".

בדגל התורה מסרו: "רבני דגל התורה עומדים על דרישתם שתיק החינוך החרדי יהיה בידי דגל התורה".

חינוך קואליציה משה ליאון הרב דוד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד