י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מומלץ להחליף סיסמה

הפאדיחה של ענקית המכירות באינטרנט

"כשל טכני", כך מכנים ב'אמזון' את הפאדיחה שאירעה להם, עם פרסום שמות הלקוחות ופרטיהם האישיים | החברה התנצלה במייל ששלחה ללקוחותיה והבהירה כי אין צורך לשנות סיסמה, אבל עם זאת מומחה סייבר ממליץ להתעלם מהמלצת החברה

הפאדיחה של ענקית המכירות באינטרנט
חבילת אמזון צילום: רויטרס

חברת 'אמזון' הגדולה במבוכה גדולה, שמות, פרטים אישיים וכתובות דוא"ל של אלפי לקוחות, פורסמו באתר האינטרנט של החברה, יומיים לפני יום שישי הגדול (בלאק פריידי).

מחר (שישי) זהו היום הגדול של מבצעים בכל רחבי העולם, כשמיליונים הסתערו על הקניונים, גם הקניות באינטרנט מעלים הילוך, וחברת 'אמזון' הגדולה בעולם בקניות באינטרנט, פישלה בגדול כשפרסמה באתר שלה פרטים אישיים של אלפי לקוחות.

ענקית המסחר לא התחמקה והודתה כי אכן אירעה תקלה, אך סירבה למסור פרטים נוספים על מספר האנשים שנפגעו ומאלו מדינות. לטענת הרשת, כשל טכני גרם לשמות להתפרסם באתר האינטרנט שלה.

בהודעה קצרה של הנהלת הרשת נאמר, כי "אנחנו תיקנו את הבעיה שנוצרה, ואנחנו פנינו לאותם לקוחות שנפגעו ופרטיהם התגלו וסידרנו את הנושא".

לקוחות שפרטיהם התגלו באתר קיבלו הודעת אימייל מהחברה, בה נאמר: "האתר שלנו גילה בטעות את כתובת הדוא"ל או את השם עקב שגיאה טכנית. הבעיה נפתרה. זו לא תוצאה של דבר שאתה עשית, ואין צורך לשנות את הסיסמה או לנקוט פעולה אחרת".

עוד נאמר בהודעה, "אמזון לוקחת את כל ענייני האבטחה ברצינות רבה ואבטחת החשבון שלך היא בראש סדר העדיפויות שלנו. יש לנו מדיניות ואמצעים ביטחוניים כדי להבטיח שהמידע האישי שלך יישאר מאובטח".

מנגד, ריצ'רד וולטרס, המנהל הטכני הראשי של חברת אבטחת הסייבר CensorNet, המליץ לאלה שפרטיהם התגלו, להתעלם מהעצות של 'אמזון', וקרא להם לשנות את הסיסמאות שלהם.

אמזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד