י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כולל הזמרים"

מה אמר הגר"ח על המיזם שטוקר מוביל?

הערב יחשוף מנחם טוקר בתוכניתו הוותיקה ברדיו 'קול חי', מיזם חדש שהולך ותופס תאוצה, שר התורה ששמע על כך, ביקש לקרוא לטוקר ולברכו | "הוא נתן לי ספר שלו וברכה לשידור בפעם הראשונה", מספר השדרן ל'בחדרי'

מה אמר הגר"ח על המיזם שטוקר מוביל?
מנחם טוקר אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: דוד זר

מיזם חדש בעיר התורה והחסידות - 'כולל זמרים'. לא מדובר במוזיקאים שהולכים לשבת בעצמם בכולל, אלא אברכים יראים ושלמים, שישבו במקומם וילמדו לזכותם במימונם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שיכהן ראש הכולל המיוחד, הוא הרב חיים הורביץ. כאשר על פי המיזם שייחשף הערב (מוצ"ש) בתכנית 'מוצ"ש חי' בהגשת מנחם טוקר, לכל מוזיקאי שיצטרף למיזם, יהיה אברך משלו - אותו הוא יממן באופן אישי, ללא תיווך. הוא גם לפגוש אותו ולבקר אותו מידי פעם בכולל.

המיזם יפעל במתכונת הסכם "יששכר וזבולון", כשהמטרה היא להגיע ל-40 אברכים כאלה לפחות, כאשר מי שיממן אותם מידי חודש, הם 40 מוזיקאים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לקראת המשדר, מספר טוקר כי ביקר ביום חמישי האחרון במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וסיפר לו על המיזם. הגר"ח יצא מגדרו בשומעו את הרעיון ואמר כי "זה נחשב חצי יום לימוד תורה למוזיקאי שלוקח על עצמו אברך, הוא גם נתן לי ברכה פעם ראשונה לשידור".

טוקר מגלה כי, "בחמישי בצהריים התקשרו אליי מבית הגר"ח לקבל את האישור שלי, לעשות את השידור הזה במוצ"ש, ואני אישרתי להם, ואז הם אמרו לי שהם רוצים שאכנס לברכה אצל ר' חיים כי הוא עומד מאחורי זה. אז באתי עם שני הילדים שלי והנכד ר' אריה קנייבסקי עשה לי סיור VIP, בזמן שהוא אכל כשאף אחד לא היה בבית. וממש הראו לי את כל הקדושה מסביב, זה היה מאוד מרגש, גם נכנסתי אצלו והוא נתן לי ספר שלו. מבחינתי היה ממש מרגש".

יצוין, כי המיזם של טוקר, כבר תפס תאוצה בקרב המוזיקאים החרדים, מכל העדות והחוגים, כאשר ארבעת הראשונים שכבר אישרו כי יממנו אברך ב'כולל הזמרים', הם: ישי לפידות, עמירן דביר, אריק דביר ויוני (Z) זיגלבוים.     

צפו בתיעוד מביקורו של טוקר בביתו של שר התורה. צילום: דוד זר

 

 

מנחם טוקר כולל אברכים מוזיקאים יששכר וזבולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד