י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הונה רק חרדים

חילוני שהתחפש לחרדי - מואשם בעוקץ ענק

לאחר לא מעט כתבות ב'בחדרי', על מעלליו של דוד גולן, שהתחזה בלבוש כאדם חרדי ואף שידר 'חרדיות' בדיבורו על 'היתר עסקה' ותרומות, הוא הואשם ומעצרו הוארך | הנאשם גרם להם להעביר לידיו סכומי כסף כהלוואה כביכול, לעתים בתמורה ל"פיקדון" בדמות יהלומים מזויפים

חילוני שהתחפש לחרדי - מואשם בעוקץ ענק
צללית צילום: unsplash

חזר לסורו והונה חרדים רבים במאה אלף ש"ח. כתב אישום חמור הוגש בסוף השבוע נגד דוד גולן, תושב אשדוד בן 46, בשורה של עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים, בחודשים שקדמו למעצרו, גולן ניצל את כישורי השכנוע שלו ובאמצעות שורה של מצגי שווא גרם לאנשים שנקרו בדרכו, רובם בני המגזר החרדי, גרם להם להעביר לידיו סכומי כסף כהלוואה כביכול, לעתים בתמורה ל"פיקדון" בדמות יהלומים מזויפים. לאחר קבלת הכספים היה הנאשם נעלם או מפסיק להשיב לשיחותיהם.

את מעשיו ביצע גולן בשיטתיות תוך התחזות לאדם דתי, מסירת פרטים כוזבים באשר לשמו ולעיסוקו, שימוש במספרי טלפון שונים, תוך יצירת מצגי שווא לפיהם הוא עוסק בעסקאות יהלומים ומעוניין לקבל הלוואה לצורך השלמת העסקאות. הוא הוא פעל? על פי כתב האישום, כי גם שהעידו נפגעי עבירה ל'בחדרי חרדים' בחודשים האחרונים, נהג לפנות ברחוב לעובר אורח בעל חזות חרדית, ולשאול היכן יוכל למצוא רב שיפסוק לו בהלכות ריבית.

כפי שקרה בבית שמש בתיק הפלילי הקודם, בו ביקש לפנות להרב מונדרר - שם זוכה בעקבות גרסתו הלא יציבה של המתלונן. כאשר התעניין המתלונן בשאלתו, סיפר גולן בכזב כי הוא מתעסק ביהלומים וכי נקרתה לפתחו הזדמנות לעסקה, אשר את מרבית רווחיה הוא מעוניין לתרום. עוד סיפר כי חסר לו סכום כסף לצורך ביצוע העסקה וכי הוא מחפש רב על מנת להתייעץ עמו בהלכות ריבית, שכן מצא אדם המעוניין להלוות לו את הסכום הדרוש בריבית, בדיוק כמו במקרה בו נעצר וזוכה שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים'. כל זאת עשה הנאשם על מנת לבסס את מצגי השווא, וכן על מנת לרכוש את אמונם של המתלוננים בו.

לאחר יצירת האמון עם המתלונן תוך מסירת פרטים כוזבים נוספים, שכנע דוד גולן את המתלונן למסור לו את סכום הכסף החסר לעסקה, לעתים כהלוואה ולעתים כשותפות בעסקה. בתמורה, הבטיח להשיב את הכסף בפרק זמן של מספר ימים, למרות שלא הייתה בכוונתו לעשות כך. לעתים נקט הנאשם בצעדים נוספים על מנת לחזק את אמונו של המתלונן כגון מסירת יהלומים מזויפים למתלונן כפיקדון כביכול או חתימה על שטר עסקה, תוך מסירת פרטים כוזבים.

את האנשים שעקץ, הוא מצא בעיקר בשכונות חרדיות בירושלים. ברחוב אמרי בינה הציג את עצמו כיצחק גולדשטיין, שם 'לווה' 8,000 ש"ח. ברחוב שמעון הצדיק בבני ברק הציג את עצמו כשבתאי גולדשטיין, שם 'לווה' 8,000 ש"ח נוספים. ברחוב רב אסי בבני ברק הציג את עצמו כיחיאל גולדשטיין, שם שוב 'לווה' 10,000 ש"ח.

במקרה החמישי, כך מעובדות כתב האישום שהגיע ל'בחדרי חרדים', הציג את עצמו בפני מתפלל בבית כנסת 'עזרת ציון' ברחוב אחינועם בירושלים, עם משפחה קינג, וקיבל 1,500 דולר במזומן. ברחוב הרצוג בבני ברק הציג את עצמו בשם דוד קינג וו'לווה' 2,000 ש"ח נוספים. ברחוב פנחס קהתי בירושלים שוב הציג את עצמו בשם דוד קינג, ותוך מצג שווא של עסקת יהלומים 'לווה' 5,000 ש"ח.

ברחוב פרנקפורטר בפתח תקווה דוד גולן הציג את עצמו בשם דניאל מרישוולי וקיבל את אמונו של נפגע העבירה, שהסכים לתת לו סכום של 6,000 ש"ח. הנפגע מסר לדוד גולן את כרטיס האשראי שלו עם הקוד, וזה משך בימים שלאחר מכן סכום נוסף של 30,000 ש"ח מחשבונו. על מנת לחזק את אמונו של הנפגע, מסר לו גולן אבנים הנחזות ליהלומים, כערבון כביכול לחלקו בעסקה, תוך שהוא מציין בפניו, בכזב, כי מדובר ביהלומים ששווים כ-20,000 דולר.

גם כשהסתובב בתל אביב, ידע לפנות לאנשים חרדים. ברחוב בלפור הוא פנה לחסיד גור ושאל אם הוא מכיר את הרב דירנפלד, כי ברצותו לשאול אותו שאלה בהלכות ריבית באשר לעסקת היהלומים שברצונו לבצע. לאחר שנוצרה היכרות בין השניים, שאל דוד גולן האם ביכולתו להלוות לו סכום של 6,000 ש"ח לצורך השלמת העסקה. בשל האמון שנוצר ומצג השווא, הסכים 'להלוות' לגולן את הסכום.

דוד גולן פנה לחבר ועד עמותת 'האשכנזי שיכון ג' בבני ברק, הפעם הזדהה בשמו והציג עצמו כיהלומן שמעוניין בקבלת הלוואה עבור עסקת יהלומים, טען כי בכוונתו לתרום לעמותה מעשר מהרווחים הצפויים מהעסקה וביקש להיפגש עמו. הוא ביקש וקיבל הלוואה של 10,000 ש"ח, וכערבון, גולן מסר שקית ובה אבנים הנחזות ליהלומים.

ברחוב ריב"ל בבית שמש הציג דוד גולן טרמפ לאדם, ולאחר שיחה קצרה הציג עצמו בשם פטר קצשווילי וטען כי הוא מתעסק ביהלומים ובמסגרת זו נזקק להלוואה של 2,500 דולר. בעבור ההלוואה הבטיח לתרום כ-10,000 ש"ח לבית הכנסת בו מתפלל הנעקץ וגם מתנה לרגל חתונת בנו.

על מנת לחזק את אמונו, דוד גולן מסר לו אבן הנחזית ליהלום, כערבון כביכול עבור ההלוואה, טען בפניו כי מדובר ביהלום ששוויו כ-60,000 דולר וכן הציג בפניו מסמכים, הנחזים לניירות מטעם הבורסה ליהלומים, המעידים על טיב היהלום, וזאת על מנת לבסס את מצגי השווא, לרכוש את אמונו של הנפגע ובדרך זו לקבל מידיו במרמה סכום כסף. ואכן, גם במקרה זה, קיבל סכום של 2,200 דולר במזומן, גולן מסר לו מספר טלפון ועזב.

ב-11 סעיפי אישום אלה, דוד גולן קיבל סכום כסף של כמאה אלף שקלים במרמה בנסיבות מחמירות המתבטאות בסדרתיות המעשים, בתכיפותם, בתחכום, בעובדה כי מדובר בשיטה דומה שבמרכזה ניצול של עוברי אורח לאחר ביסוס מערכת אמון בינם לבין הנאשם, בהיקף המתלוננים ובסכום המרמה הכולל.

הונאה חרדים כתב אישום הונאת יהלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד