י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סוכן הביטוח הותיק: בוגרי עולם הישיבות מצליחים יותר

חנוך הירשוביץ הוא אחד מסוכני הביטוח הוותיקים והמוערכים בישראל • בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על המסלולים הכשרים אותם הגה, ועל האתגר היום יומי שבתפקידו כסוכן ביטוח ומסביר את הערך המוסף כמשפטן בוגר הקמפוס החרדי אונו • ויש לו גם עצות חשובות לקהל

סוכן הביטוח הותיק: בוגרי עולם הישיבות מצליחים יותר
תואר במשפטים צילום: pixsabay

דומה שאת חנוך הירשוביץ אין צורך להציג. מדובר באחד מסוכני הביטוח הוותיקים והידועים ביותר בציבור החרדי. הוא אב ל-3, וסב לתשעה נכדים. הוא בוגר ישיבת איתרי. ומתגורר בירושלים, שם גם נמצא המשרד הידוע שאותו הקים לפני כ-30 שנה. דומה שהוא עבר כל מסלול אפשרי בעולם הביטוח. בין היתר הוא חבר ועדות בלשכת סוכני ביטוח, ואף חבר המועצה הארצית בעבר. אחד הדברים שנזקפים יותר מכל לזכותו, הינו רעיון המסלולים הכשרים בעולם הפנסיה והביטוח, אותו הגה ויזם ואף דאג להוציא לפועל חרף הקשיים.

בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על הרעיון. "כידוע, בעולם הפיננסי יכולות להיות בעיות הלכתיות רבות, ולכן היו אנשים רבים שנמנעו לשים את כספם במקומות שנושאים תשואה בשל החשש להיות שותפים לגופים שעוברים על איסורי תורה. לכן, כשהבנתי שיש צורך בהקמת מסלולים כשרים, היו מי שאמרו לי בקרנות הפנסיה ובחברות הביטוח שיצמחו להם שערות בכף היד, לפני שנקים מסלול כזה. כיום ב"ה, שערות לא צמחו, אבל אין חברה שלא מחזיקה כמה מסלולים באפיקי הפנסיה, החיסכון והשתלמות.

"עשיתי עבודה שיטתית. רתמתי את בד"ץ העדה החרדית שנרתם במלוא הכוח לקדם את הרעיון. אולם לא רצינו שתהיה רק אופציה אחת ומסלול אחד, אלא שיהיו כמה, ואכן כיום זה אכן קיים וגרם למהפכה בתחום, לאחר שנתנו פתרון רוחבי".

אחד הדברים המעניינים ברזומה של הירשוביץ, ואשר אינו אופייני למרבית סוכני הביטוח, הוא היותו משפטן.

מה הביא אותך ללמוד משפטים?

"לפני 15 שנה למדתי משפטים בקמפוס החרדי אונו. ההחלטה הבשילה מאחר שכל עולם הביטוח בנוי על הנושא המשפטי. פוליסת ביטוח הוא חוזה משפטי. כדי לערוך פוליסת ביטוח מותאמת אישית, מאחר שלא מדובר רק במוצר מדף, יש להתאים את סעיפי הביטוח וצריך לערוך אותם בצורה משפטית. ולכן זה ערך מוסף שאני מעניק ללקוחות שלי.

בכלל, בהתמודדות עם תביעות ביטוח יש צורך להתמודד באופן משפטי. במידה שחברת הביטוח מתמהמהת מסיבה כלשהי לשלם את התגמול, אני יודע לפנות אליה גם בפן המשפטי ולהציב בפניהם את הנקודות המשפטיות ולהסב את תשומת ליבם כאשר אינם נוהגים על פי הוראות הדין, ולכן, רוב הלקוחות שלי לא צריכים להגיע לעו"ד על מנת לתבוע, כי לי יש את ההיכרות המשפטית, וגם האישית עם חברות הביטוח, ולרוב אני מצליח לפתור את הבעיות".

למה החלטת ללמוד משפטים דווקא באונו?

"בקמפוס החרדי אונו מאפשרים לאדם החרדי סביבה תואמת. הלימודים הם בזמנים מתאימים, שמאפשרים גם לעבוד ולהתפרנס וגם ללמוד. ישנה התחשבות במועדים המיוחדים של האדם החרדי, השיח נקי ותואם לציבור החרדי מתוך כבוד. וגם המרצים שאינם דתיים עושים זאת תוך התחשבות והקפדה שצריך.  לכן ראיתי בו את המקום המתאים".  

איך זה להיות סוכן ביטוח ומשפטן חרדי? האם יש שוני כלשהו?

"תמיד שואלים אותי איך אתה מגיע לדקויות שאתה מגיע אליהם, איך אתה שם לב כ"כ לפרטים. אני סבור שאדם שמעמיק בסוגיה, תמיד רואה דברים נוספים מעבר לאלו השטחיים. יש בעולם הכללי הרבה שטחיות, אולם אדם שלמד סוגיות גמרא, בד"כ יודע להסתכל בזויות נוספות.  מי שלמד בעולם הישיבות יכול להצליח יותר בכל התחומים, כיום משוועים לאנשים עם תהליך חשיבה. זו הנוסחה המנצחת".

האם אתה נתקל בחסמים בגלל שאתה חרדי?

לא נתקלתי בחסמים. ההיפך. אני זוכה להערכה מהמנכ"לים של חברות הביטוח ועד "אחרון הפקידים".

מה דעתך על הביטוח הסיעודי, שומעים הרבה תלונות, ועל הביטוח הקבוצתי שחדל לעבוד?

"מדובר בנושאים שונים. הביטוח הסיעודי הקבוצתי הייתה פצצת זמן מתקתקת שלא הייתה  יכולה להמשיך להתקיים. בעולם שבו תוחלת חיים הולכת ומתארכת. לא שייך לשלם סכום זעום  וכמות אנשים הולכת וגדלה מקבלת  תגמול לא פורפורציונאלי, זה היה סוג של קומבינה ישראלית".

בנוגע לתביעות הסיעוד שאינן מתקבלות. חברות הביטוח חרדות מעולם הביטוח הסיעודי. הם על גבול הרווחיות בענף הזה והן חרדות מכל תביעה. לא פחות אנו רואים זאת במבטח הלאומי, בביטוח הלאומי, שמתקשה לשלם למרות שאלו קצבאות זעירות יחסית. אבל אין ספק שאדם ששילם באופן פרטי רוצה לקבל את המגיע לו. הפיקוח על הביטוח עשה צעדים להבהיר את הגדרת הסיעודי, ולכן קל יותר לקבל את הפיצוי. עדיין צריכים לזכור, שזה בדיוק הערך המוסף של סוכן הביטוח שהוא הגורם המקשר. הסוכן מכיר את ההגדרות הנכונות ומשתדל לדלג על המשוכות ולכוון את הלקוח איך לנהוג כדי למנוע תקלות ועל מנת שהמסלול יהיה יותר מהיר. רק אתמול היה לי מקרה כזה שחברת ביטוח גדולה סירבה לשלם את התגמול, אולם ידענו איך לתווך זאת ולדאוג שתשלם, ואלו מעשים שבכל יום". 

למה חשוב ביטוחי בריאות, והאם נכונה התחושה שבציבור החרדי יש מי שפחות מאמין בזה?

"התחושה שקיימת בחלק מהציבורים, שלאט לאט הולכת ומתפוגגת, היא שביטוח הבריאות הממלכתי והביטוח המשלים של קופות החולים, מעניקות את המעטפת הבריאותית המלאה. אולם זו אשליה. יש דברים רבים שאינם מכוסים כמו למשל ניתוחים בחו"ל, תרופות שלא מצויות בסל, מחליפי ניתוח והשתלות. מדובר בסכומים אדירים שיכולים ליפול על בן אדם שאין לו ביטוח פרטי. בעניין ההשתלות למשל, היה לי לקוח שהיה צריך לעשות את ההשתלה בחו"ל ועלותה הייתה 2 מיליון שקל. ברור שאם לא הייתה לו פוליסת ביטוח לא הייתה לו את היכולת לעשות את ההשתלה".

לסיום, מבקש הירשוביץ להעביר מסר לציבור. "אנשים צריכים להבין, שעלות מוצר כמו למשל ביטוח בריאות, לכיסויים שאינם נמצאים בקופה היא עלות של כ-100 שקלים למשפחה ואולי קצת יותר, אבל היא חשובה מאין כמותה, והמון המון אנשים הצליחו לעבור את הטיפולים והניתוחים רק לאחר שחברת הביטוח שילמה להם".


ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון: 072-393-0412

קרית אונו אונו לימודים הירשוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד