ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מרד במערכת הבריאות?

חשד: רופאים עודדו שלא להתחסן מהחצבת

5 רופאים נקראו לשיחת בירור במשרד הבריאות ואפשר שיאבדו את משרתם, בעקבות חשדות לגביהם כי הם מעודדים שלא להתחסן מפני החצבת שהולכת ומתפשטת מבלי לראות את האור בקצה המנהרה

חשד: רופאים עודדו שלא להתחסן מהחצבת
חיסונים נגד חצבת לילדי מאה שערים צילום: באדיבות המצלם

במשרד הבריאות נקטו בצעד חסר תקדים וזימנו לשיחת בירור - חמישה רופאים, שעל פי החשד עודדו את מטופליהם, שלא להתחסן נגד מחלת החצבת, בניגוד לקמפיין המאסיבי שמוביל המשרד בעד ההתחסנות.

על פי הפרסום של כתב הבריאות רז שכניק ב'ישראל היום', "המידע המופץ על ידיהם לציבור מעודד שלא לחסן מבוגרים וילדים, ויש בו משום הטעיית הציבור ופגיעה בבריאות הציבור".

המשרד חושד כי אותם רופאים, פעלו בדרך שאינה הולמת רופא - דבר שעלול להביא להליך משמעתי נגדם ואף לגרום לשלילת רישיונם הרפואי, אם יימצאו אשמים ויורשעו. 

מי שזימן את חמשת הרופאים לשיחת בירור, שעדיין לא ברור אם יגעו אליה, הוא עו"ד איל חקו, מהוועדה לבדיקת הטעיית הציבור בפרסומי מוצרי בריאות, טכנולוגיות רפואיות ומקצועות הרפואה. אך מי שיקיים את שיחת הבירור בפועל, הם בכירים במשרד הבריאות ואלו הם; ד"ר בועז לב, נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר אהוד קלינר, מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור, וכן עו"ד חקו.

במשרד הבריאות ציינו בפני כתב 'ישראל היום', כי החשד שלהם כלפי אותם רופאים - מבוסס על הפרסומים שלהם באתרים ובפורומים רפואיים וכן לפי ראיונות שהעניקו לכלי התקשורת. זאת לצד מידע שהגיע לבכירי המשרד, כי אותם רופאים המליצו תחליפי חיסון, במקום את החיסון עצמו - כמו תכשירים הומאופתיים.

בנוסף, במשרד הבריאות דורשים מאותם רופאים את הנתונים על כביכול מטופלים שנפגעו מן החיסון נגד החצבת - נתונים עליהם נשענים אותם רופאים מוסמכים.

בתוך כך, אתמול (ראשון) פרסם 'ישראל היום', כי בפרדס חנה ישנם בין 500 ל-600 ילדים, בארבעה בתי ספר, אשר הוריהם מסרבים לחסן אותם נגד החצבת ומשרד הבריאות לא יזם ניסיון לעודד את אותם הורים שכן לחסן. 

רופאים מתנגדי חיסון חצבת משרד הבריאות בירור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד