י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המספרים המדאיגים

כמה חולי חצבת ישנם בערים החרדיות - ומי הצעיר ביותר?

משרד הבריאות מפרסם הבוקר את הנתונים המספריים של חולי החצבת בישראל, כשבראש הרשימה ניצבת ירושלים, עם קרוב לאלף חולים | וגם, הצעיר ביותר מבין החולים הינו פחות מחודש - תושב בני ברק

כמה חולי חצבת ישנם בערים החרדיות - ומי הצעיר ביותר?
תינוק צילום: pixabay

החולה הצעיר ביותר במדינת ישראל שחלה בחצבת - תינוק בן 3 שבועות, שהתאשפז לפני שלושה ימים ב'מעייני הישועה' בבני ברק.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי העיר ירושלים ממשיכה להוביל עם כמות הנדבקים הגבוה ביתר בנגיף החצבת, 874 בני אדם, לאחריה העיר בית שמש עם 266. בצפת הצפונית נדבקו 149 בני אדם ובבני ברק 97.

העיר החרדית ביתר עילית עם 95 בני אדם שנדבקו בנגיף החצבת, תל אביב עם 52, מודיעין עילית עם 31, חצור הגלילית עם 25 ואור הגנוז עם 22. בסך הכל מדובר על 2,040 בני אדם שנדבקו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי התינוק מבני ברק שאושפז, נדבק מאימו שחלתה בחצבת, כאשר הוא היה בן שבוע. האם שלא חוסנה בעבר, נדבקה ככל הנראה מבן משפחה.

פרופ' אלי סומך מנהל אגף הילדים ב'מעייני הישועה' ומומחה למחלות זיהומיות אומר כי "חצבת בגיל כה רך היא נדירה וקיימים דיווחים מעטים בלבד בספרות על תחלואה בגיל הזה מאחר ומרבית התינוקות בגיל הזה מוגנים בשל העברת הנוגדנים מהאם לקראת הלידה ובדרך כלל גם אינם חשופים למקרי חצבת בסביבה".

"קיים כמובן חשש לסיבוכים בגיל הזה והתינוק טופל בויטמין A על מנת להקטין את הסיכון לסיבוכים וגם באנטיביוטיקה תוך ורידית בשל עדות לזיהום חיידקי בדם עם שיפור במצבו ומצבו כעת יציב" הוסיף פרופ' סומך.

חצבת מעייני הישועה חולים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד