י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קואליציה בלי רוב

פרסום ראשון: האיום של טיבי על החרדים

חוק הנאמנות בתרבות של השרה רגב, נתקל בקשיים רבים ויתכן כי לא יעלה בסופו של דבר להצבעה היום | בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הח"כים הערבים מנסים לסכל את החוק שלדבריהם פוגע בעיקר בתרבות הערבית, באמצעות איום על הח"כים החרדים, שאם יתמכו בחוק הזה, הם ישקלו לתמוך בחוק הגיוס

 פרסום ראשון: האיום של טיבי על החרדים
משה גפני ואחמד טיבי צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: בזמן שהקואליציה מתקשה להשיג רוב לחוק 'נאמנות בתרבות' של השרה מירי רגב, לאחר שחברי כנסת בקואליציה הודיעו כי הם צפויים להתנגד לחוק ו'ישראל ביתנו' הציבו תנאים בעבור תמיכתם בחוק - בסיעות הערביות מציבים אולטימטום לסיעות החרדיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חבר הכנסת אחמד טיבי, רמז בימים האחרונים כי אם חוק הנאמנות בתרבות יעבור, הרי שחברי הסיעות החרדיות ישקלו מחדש את עמדתם לגבי ההצבעה על חוק הגיוס.

טיבי שמנהל את הסיעה המשותפת, שבדרך כלל אינה משתתפת בהצבעה על חוקים בנושאי דת ומדינה, השמיע את האיום באוזנו של גורם במפלגות החרדיות וגם לבכיר בקואליציה.

לדברי טיבי ששוחח עם בכירים חרדים; "החוק הזה מבחינתנו הוא אסון ואיום ישיר על התרבות הערבית ולא נוכל לעבור על כך לסדר היום".

כזכור, חוק 'נאמנות בתרבות' קובע כי יש לשרת התרבות סמכות לשלול תקציבים, למוסדות תרבות המסייעים ומהללים טרור וטרוריסטים, כאשר בקואליציה נתקלים בבעיות פנימיות, כשחברי הכנסת בני בגין מ'הליכוד' ורחל עזריה מ'כולנו' כבר הצהירו כי יתנגדו לחוק.

בנוסף, ב'ישראל ביתנו', שתמכו בחוק בקריאה ראשונה כשעדיין היו בקואליציה, הודיעו כי הם יתמכו בחוק רק בתמורה להעברת שני חוקים שיזמו בקריאה ראשונה, בהם חוק עונש מוות למחבלים וחוק קיזוז שליש ממאסרם של מחבלים.

כמו כן, אמש (ראשון) הודיעו בסיעת 'כולנו', כי יינתן חופש הצבעה בנוגע לחוק 'נאמנות בתרבות', כאשר חלק מחברי הכנסת כבר הודיעו כי הם יתנגדו לחוק, מה שמעלה את השאלה, האם הקואליציה תעלה את החוק להצבעה היום כמתוכנן או שמא תגנוז אותו למועד בלתי ידוע.

מלשכתו של חבר הכנסת אחמד טיבי נמסר ל'בחדרי חרדים': "חבר הכנסת טיבי לא איים, אבל בהחלט הסביר את מסוכנות החוק ומשמעותו עבור החברה הערבית ועומד מאחורי דבריו".

בדקות האחרונות רמז גפני לאולטימטום של טיבי. כאשר נכנס טיבי לדיון בוועדת הכספים התבטא גפני: "בסוף אתה מנהל את הכנסת".

במענה לשאלת הנוכחים, הסביר אחד מחברי הכנסת, "חוק הנאמנות".

חוק הגיוס מירי רגב החכים החרדים אחמד טיבי אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד