י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

דריכות ב'אגודה': המזכיר מגבש כינוס מועצת

מזכיר מועצת גדולי התורה יענקל ולצר, מגבש בשעות האחרונות, את כינוסם של האדמו"רים למחר, למקרה שבג"ץ יסרב לדחות עוד את פקיעת חוק הגיוס הקיים בשלושה חודשים | פרסום ראשון

דריכות ב'אגודה': המזכיר מגבש כינוס מועצת
המועצת החסידית באחת מישיבותיה צילום: באדיבות המצלם

דריכות ב'אגודת ישראל': מועצת גדולי התורה תתכנס באם לא תתקבל הדחייה לפקיעת חוק הגיוס הקיים מבג"ץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות האחרונות רוקם מזכיר המועצת יעקב וצלר, כינוס מועצת גדולי התורה למחר (שלישי) במקרה ובג"ץ לא יעניק דחייה נוספת לפקיעת חוק הגיוס.

נזכיר, כי מועד פקיעת חוק הגיוס מתקרב וצפוי להיפקע ביום ראשון הקרוב, כאשר חוק הגיוס המתוקן, שגובש על ידי משרד הביטחון בימיו של אביגדור ליברמן, טרם חוקק בקריאה שנייה ושלישית.

אמש (ראשון) הודיעו בישיבת ראשי המפלגות, כי הממשלה תבקש באמצעות הפרקליטות דחייה נוספת בפקיעת החוק לשלושה חודשים, בנימוק ששרי הביטחון הוחלפו.

אלא שטרם ברור האם בג"ץ יענה לדרישה, כאשר שרת המשפטים העריכה בישיבת ראשי המפלגות כי בג"ץ יענה לדחייה של חודש בלבד, שלא מסייע לקואליציה באם לא יצאו לבחירות.

על שולחנם של גדולי ישראל שיתכנסו, תעלה שאלת אופן ההצבעה והאם יש לפרוש מהממשלה באם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחי בקריאה שנייה ושלישית.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בשבוע שעבר נועד ראש הממשלה עם סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, כשהוא מבקש לדעת, כיצד ינהגו ב'אגודת ישראל' באם החוק יעבור כפי שהוא כעת.

בנוסף, חשש בקואליציה מתרגיל שרוקמים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, שכן בקואליציה בונים על תמיכתם בחוק, שכן הסיעות החרדיות צפויות להתנגד לו או להימנע בהצבעה.

חוק הגיוס מועצת גדולי התורה אגודת ישראל משבר קואליציוני יעקב ולצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד