י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חברת הביטוח: "הוא חרדי - לא ייצא לעבוד"

עשור אחרי ששבר את ידו בתלמוד תורה - פוצה במאות אלפי ש"ח

מאבק עיקש של הורים חרדים ממודיעין עילית, יחד עם עורך דינם, הניב תוצאות מרשימות במיוחד | מדובר בתביעת חברות ביטוח על נזק שנגרם לבנם לפני למעלה מעשור שנים, כאשר החליק בחדר השירותים בת"ת בו למד | החברות ניסו להתנער מחובתם, אך בית המשפט דחה את הטענות

עשור אחרי ששבר את ידו בתלמוד תורה - פוצה במאות אלפי ש"ח
יד מגובסת צילום: pixabay

ילד שנפצע במהלך שהותו בתלמוד תורה לפני למעלה מעשור, הגיש תביעה לבית המשפט ובימים האחרונים הסתיימו הדיונים בתיקים הקשורים בתאונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נקבע, שעל חברות הביטוח לפצותו בסכום של כ-342,000 ש"ח. בחברת הביטוח טענו כי בשל העובדה כי מדובר בחרדי, אין הוא צפוי לצאת לעבוד, כך שסכום הפיצוי נמוך יותר - טענה שלא התקבלה.

רצפה רטובה יכולה להיות מסוכנת. א', למד בתלמוד תורה במודיעין עילית. סביב חדרי השירותים הרצפה הייתה רטובה, ולכן החליק א' ונגרם לו שבר בידו, וצלקות שנותרו מניתוח שבוצע להחזרת העצמות למקומן. הוריו של א' פנו לעו"ד רביד שרון, מומחה בתחום הנזיקין והביטוח, שהסביר להם כי יש ביטוחים שונים - מהם ניתן לקבל פיצוי בעבור הפציעה.

עו"ד שרון פנה למבטחת של תלמוד התורה, וכן למבטחת של מוסדות החינוך בכל מודיעין עילית ב'ביטוח תאונות אישיות תלמידים', בתחילה, כצפוי, התנערו חברות הביטוח מהחובה לשלם, ואף כשהסכימו, ניסו חברות הביטוח להגיע להסכמה על פשרה בסכומים נמוכים, אך הוריו של א' ועורך דינם, לא הסכימו להתפשר.

מהפרטים המתפרסמים ב'בחדרי חרדים', עולה כי משתי חברות ביטוח אלו, קיבל הילד א' סכום עצום של 342,000 ש"ח כפיצוי על נזקיו.

חברת הביטוח אשר מבטחת בביטוח 'תאונות אישיות תלמידים' עיכבה תחת ידיה סכום של 40,000 ש"ח מתוך כספי הפיצוי, בחוסר תום לב לכאורה ותוך ניסיון ללחוץ על א' להתפשר בסכומים נמוכים. בעקבות כך עו"ד רביד שרון תבע בבית המשפט כי זו תיקנס על עיכוב זה. ואמנם, החברה שילמה לא' סכום של למעלה מעשרת אלפים שקלים נוספים, שכלולים בסכום של 342 אלף השקלים, רק בשל העיכוב בתשלום סכום זה.

בתביעה נגד הביטוח של תלמוד התורה, נבחן הנזק שנגרם לא'. עו"ד רביד שרון הסביר ל'בחדרי חרדים' כי חישוב כלל הנזק מתחלק לראשי נזק שונים. עזרת ההורים שהיו צריכים לטפל בא' בתקופה בה ידו הייתה מקובעת, לקחת אותו לטיפולים וללוותו בכל הנדרש. ההורים גם הפסידו ימי עבודה, דבר אותו מביאים בחשבון. ההערכה שהפגיעה גוררת טיפולים רפואיים.

לדבריו, המרכיב העיקרי בחישוב נזקיו של א' הסתמך על טענת עו"ד שרון לפיה הפגיעה בידו תפריע לו בכל עבודה שיבחר, למשך כל חיו. גם המבוכה מהצלקות תפגע בביטחונו העצמי וביכולתו, על כן, להרוויח שכר גבוה. הפגיעה בשכר תתבטא בהפסד משכורת שהיה א' יכול להרוויח מדי חודש בחודשו, שכן, בשל הפגיעה הוא צפוי להרוויח פחות.

חברת הביטוח טענה מנגד שמדובר בצעיר, שבשל היותו חרדי אינו צפוי לעבוד אלא ללמוד - כפי שאכן נהוג אצל שאר בני משפחתו וקהילתו. אף כי יש הרבה הגיון בטענה שהעלתה חברת הביטוח ואף כי אכן בסביבתו של א' מקובל ונהוג כי הגברים משקיעים את זמנם בלימוד תורה, הציג עו"ד שרון לחברת הביטוח פסקי דין, שקבעו כי גם חרדים ואברכים שנפצעים זכאים לפיצוי בשל הפגיעה בכושר העבודה שלהם.

וכך, בחישוב הפיצוי של א' הובא בחשבון סכום אותו יפסיד מדי חודש בחודשו עד לגיל הפרישה – גיל 67. לחישוב סכום זה אף הוסיפו את הכספים שהיה חוסך לפנסיה, לעת זקנה, מתוך שכרו לולי הפגיעה. נוסף לאלו, א' קיבל פיצוי גם בשל הכאב והסבל בעת התאונה ולאחריה, ואף בהמשך חייו, שמביא בחשבון גם את הצלקות שבידו.

בתביעה נגד הביטוח של 'תאונות אישיות תלמידים' לא בוחנים כלל את הנזקים. הפיצוי מחושב על פי נוסחה הקבועה בפוליסה. אלא שכאן חברת הביטוח הסכימה לשלם בעבור מצב היד לאחר השבר, אך סירבה להביא בחשבון הפיצוי את הצלקות שנותרו בידו של א'. חברת הביטוח אף הודיעה שתעביר לא' את הכספים בעבור מצב היד לאחר השבר אם יחתום על מסמך לפיו מוותר הוא על דרישתו לפיצוי בשל הצלקות, בנסותה להיסמך על לשון הפוליסה שאומרת כי על נזק שהנו אסתטי בלבד לא ישולם פיצוי.

כאן עו"ד שרון כבר לא הסתפק במלחמה על כספי הפיצוי בשל הצלקות, אלא הודיע לבית המשפט כי סירוב הנתבעת לשלם בעבור המצב לאחר השבר אלא אם יחתום על ויתור לגבי השאר, מהווה התנהגות פסולה, בחוסר תום לב, שנועד ללחוץ על א' לוותר על טענה לגיטימית.

עו"ד רביד שרון ביקש לחייב את חברת הביטוח תאונות אישיות תלמידים לשלם קנס משמעותי על התנהגות זו. ואכן, חברת הביטוח כלל גם שילמה לא' בעבור הצלקות וגם שילמה קנס על התנהלותה הפסולה בעיכוב הכספים שלא היו שנויים במחלוקת בין הצדדים.

תלמוד תורה שבר ביד שלולית תביעה נזיקית מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד