י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש באל על

טיסת השבת: נוסעים דורשים חקירת ה-FAA

קבוצה מהנוסעים ב'טיסת השבת' פנו לרשות התעופה האמריקנית בדרישה לבדוק את הטייסים בטענה לעבירות בטיחות

טיסת השבת: נוסעים דורשים חקירת ה-FAA
טייס אל על צילום: פלאש90

לאחר ההודעה הבוקר (שני) של חברת אל על, בה לא התנצלה על מה שקרה אלא הבהירה כי לא הטילה אשם בציבור כזה או אחר, הוקירה את צוות הטיסה והעניקה לנוסעי הטיסה המדוברת פיצוי כרטיסי טיסה חינם לאירופה - הנוסעים פנו לרשות התעופה האמריקנית בדרישה לבדוק את הטייסים בטענה לעבירות בטיחות.

על פי הפרסום של שרון עידן ב'כאן', עשרות מנוסעי הטיסה, הודיעו שיגישו בקשת חקירה לרשות התעופה בארצות הברית, ה-FAA, נגד חברת התעופה ואנשיה. לטענתם, אין זה תקין שארבעת הטייסים בטיסה לא הושעו מתפקידם בעקבות המקרה.

באדיבות תאגיד השידור הישראלי 'כאן11'

הנוסעים טוענים כי הטייסים ביצעו מחטף, ובמקום לחזור לשער הטיסה כדי לאפשר להם לרדת מהמטוס בניו יורק כדרישתם, על מנת שלא לחלל חס ושלום את השבת - הטייסים בחרו להמריא ובניגוד להוראות הבטיחות, כאשר לדבריהם, כך על פי הפרסום ב'כאן', רבים מהנוסעים לא חגורים וחלקם אף משוחחים בנייד.

בנוסף, טוענים הנוסעים שהיו על הטיסה, כי במהלך ההמראה עוד היו על רצפת המטוס מזוודות ותיקים רבים. מי שהיה מראשי המוחים, הרב סורוצקין, המריא הבוקר בטיסת אל על מיד לאחר הודעת ההבהרה של החברה.

"החברה מוצאת לנכון לחזור ולהבהיר, כפי שכבר הבהירה בהודעה לתקשורת ביום 19 בנובמבר, כי היא לא הטילה אשם בציבור החילוני, הדתי או החרדי באירועים עליהם דווח. כל פרסום אחר לא נעשה על דעת אל על" נמסר בהודעה הבוקר.

בהודעה נמסר עוד כי "הנהלת אל על מגבה ומוקירה את אנשי צוות האוויר והקרקע שפעלו בטיסה זו באופן מעורר הערכה", אל על החליטה לפצות ולהעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל 400 נוסעי הטיסה "נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה".

אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד