י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השקעה מפתיעה

מהפכני: המיניבוס יגיע עד אליך לפי דרישה

צעד מהפכני לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית – קווי מיניבוסים במסלול גמיש לפי קריאה • המיניבוסים המשודרגים לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד

מהפכני: המיניבוס יגיע עד אליך לפי דרישה
הסעה

צעד מהפכני לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית – קווי מיניבוסים במסלול גמיש לפי קריאה.

משרד התחבורה וחברת "דן" יערכו בקרוב פיילוט חדשני, במסגרתו יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד. הפיילוט יופעל לראשונה על ידי חברת "דן" במטרופולין תל אביב, באמצעות 100 מיניבוסים חדשים, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

הפיילוט החדש יאפשר לנוסעים להזמין נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים בלב גוש דן כמו בתי חולים, מוסדות לימוד, תחנות רכבת, אזורי תעסוקה ועוד. הנוסע יופנה לתחנת אוטובוס הקרובה למקום הימצאו ומסלול הקו והעצירות יקבעו על פי ההזמנות שהנוסעים יבצעו דרך האפליקציה, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר המחבר בין הנוסעים שהזמינו את ההסעה, אל היעדים.

המסלול יקבע באמצעות טכנולוגיות וחישובים מתקדמים, שיאפשרו תכנון דינאמי של מסלול קצר ומהיר. כך למשל, נוסע המתגורר ברחוב פרישמן בתל אביב ומעוניין לנסוע לבית החולים איכילוב, יוכל להזמין נסיעה מביתו, ויופנה לתחנת אוטובוס הקרובה, ברחוב דיזנגוף או ברחוב בן יהודה, ולהגיע במהירות ליעד. השירות יינתן בתדירויות גבוהות ואמינות ובהתאם למיקום והיקף צרכי המשתמשים בכל רגע נתון, כך שיאפשרו למשתמשים לוותר את השימוש ברכב הפרטי.

הזמנת הנסיעות, תוך חישוב מסלול דינאמי, נהוגה כיום במתכונות שונות במספר ערים מרכזיות בעולם כמו לונדון, ברלין, ניו יורק ודאלאס. במסגרת הפיילוט שיבוצע בישראל, ינתן השירות באמצעות מפעילי התחבורה הציבורית הקיימים, כרובד שירות נוסף שמטרתו להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שחתם היום על תקנות חדשות המאפשרות את ביצוע הפיילוט, ציין כי השירות החדש הוא צעד נוסף שנועד לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי, ולצמצם את עומסי התנועה באזור גוש דן. לדבריו, עם הצלחת הפיילוט, הוא יורחב גם לחברת "אגד" בירושלים ובחיפה ולחברת "מטרופולין" באזור דרום השרון.

תעריף הנסיעה במערך קווי המיניבוסים המשודרגים ינוע בין 10-12.5 שקלים לנסיעה בשעות השפל, ו-15 שקלים בשעות השיא, בין השעות 06:30 ל-09:30 בבוקר ובין 15:00 ל-18:30 אחר הצהרים. אזרחים ותיקים יהיו זכאים להנחה של 50%. בנוסף, ניתן יהיה לרכוש כרטיסיית מנוי של עשר נסיעות במחיר של 120 שקלים, ותינתן אפשרות למעסיקים לרכוש נסיעות עבור עובדיהם. הזמנת הנסיעה תבוצע באמצעות האפליקציה ותעריף הנסיעה ישוקף לנוסע טרם ביצוע ההזמנה ליעד המבוקש.

מיניבוס תחבורה ציבורית השקעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד