י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רומז לבאות?

מנדלבליט: החלטה בעניין נתניהו - בקרוב

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, במפגש מיוחד עם סטודנטים של הפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר-אילן, נשאל בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביקורת נגד הפרקליט הצבאי הראשי וכן בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני

מנדלבליט: החלטה בעניין נתניהו - בקרוב
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שיחה בגובה העיניים: היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, במפגש מיוחד עם סטודנטים של הפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר-אילן, נשאל בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביקורת נגד הפרקליט הצבאי הראשי וכן בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בהתייחס לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשאל מנדלבליט היכן עומדת החקירה והשיב כי "העבודה על תיק 4000 מצויה ממש על סף סיום". לדבריו, "ההחלטות יתקבלו מהר ככל האפשר, וסדר העדיפויות שלי בטיפול בהם הוא ראשון במעלה".

לשאלה האם יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה, במידה ויוגש נגדו כתב אישום, השיב מנדלבליט "מוקדם מדי לקבוע אם נתניהו יוכל לכהן תחת כתב אישום". היועמ"ש התייחס גם לעבודה מול ראש הממשלה במהלך החקירות ואמר כי "מנתקים את הדברים, חייבת להיות חומה". 

"ככל שהראיות האלה עלולות בסופו של יום להבשיל למצב של סיכוי סביר להרשעה - יהיה כתב אישום" אמר מנדלבליט בעניין נתניהו והוסיף כי "ההליך יתנהל בצורה סדורה ומקצועית. זה המקצוע שלי, אני יודע להבדיל בין הדברים".

בהתייחסות לביקורת שהעביר שר החינוך נפתלי בנט על הפרקליט הצבאי הראשי האלוף שרון אפק, באומרו כי "הלוחמים פוחדים מהפרקליט הצבאי יותר מאשר מיחיא סינוואר" מנהיג חמאס, אמר מנדלבליט "אני חושב שחשוב להדגיש שעבודתו נעשית בשיתוף פעולה מלא איתי, ונועדה להבטיח שמדינת ישראל פועלת לפי כללי המשפט הבין-לאומי ולפי דיני הלחימה. כך פועלות מדינות דמוקרטיות, גם בהקשר של מלחמה בטרור".

עוד אמר מנדלבליט כי "אין דבר כזה מדינה פלסטינית, לכן אני מתכוון להוציא בקרוב חוות דעת, לפיה לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכות לדון בסכסוך המכונה ישראלי-פלסטיני".

מדינה פלסטינית סכסוך ישראלי פלסטיני תיק 4000 בנימין נתניהו הפרקליט הצבאי הראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד