י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל האוצר • חשיפה

בתי הדין מאיימים להשבית את הדיונים

ארבעה דיינים שהושבעו בחודש החולף, החלו בתפקידם בימים האחרונים ללא שכר, וזאת לאחר שבמשרד האוצר חזרו בהם מהתחייבותם בפני הראשל"צ הגר"י יוסף כי הם יוסיפו תקנים לדיינים • בבתי הדין מאיימים כי יעצרו את כל הדיונים, החל מיום כ"ה בכסלו עד לפתרון הבעיה

בתי הדין מאיימים להשבית את הדיונים
אילוסטרציה צילום: יעקב כהן

ארבעה דיינים שהושבעו בחודש החולף, החלו בתפקידם בימים האחרונים ללא שכר, וזאת לאחר שבמשרד האוצר חזרו בהם מהתחייבותם בפני הראשל"צ הגר"י יוסף כי הם יוסיפו תקנים לדיינים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי התקנים התווספו במהלך דיוני הוועדה למינוי דיינים, כאשר אלה לא הצליחו להגיע לסיכומים ובפעילותו של נשיא בתי הדין היוצא יחד עם מנכ"ל בתי הדין לשעבר, בסיכום עם שר האוצר משה כחלון וסגנו יצחק כהן, להוסיף חמישה תקנים.

אלא שמאחר והסיכום היה בעל פה, כאשר מונו הדיינים, הם הופתעו לגלות כי הוספת התקנים נכנסת אל הפועל רק בתחילת שנת 2019, דהיינו שהדיינים ישמשו כחודשיים בתפקיד ללא שכר.

נציין כי דיין משתכר במשכורת נאה שנעה בין 25,000 שקל ל35,000 שקל. בנוסף זוכה גם לתקנים וכן לעוזרים ולמשרד המשתווה לתקן של שופט ותקציב החזקתו עומד על סכום של למעלה ממיליון שקל בשנה.

בבתי הדין מעריכים, כי מקור התקלה נובע מכך שהסיכום עם שר האוצר היה בע"פ ולא בכתב, דבר שהוביל לשינוי בהחלטתו או באי הבנה בהתחייבות המקורית, ולצורך כך פנו ליו"ר וועדת הכספים חה"כ גפני ולסגן שר האוצר יצחק כהן.

באם לא יימצא פתרון, בבתי הדין בוחנים אפשרויות פעולה בהן פנייה דחופה אל נשיא המדינה. "הוא השביע את הדיינים. לא ייתכן שמדינת ישראל תזלזל כך בנושאי משרה שיפוטית ובנשיא המדינה", אומרים גורמים בבתי הדין.

בנוסף, גורמים בבתי הדין אומרים ל'בחדרי חרדים', כי באם לא ישולם המשכורת, או מקדמה, או הלוואה ביום א' כ"ד בכסלו 2.12.18, (בעוד שבוע) הרי שהם יעצרו את כל הדיונים בבית הדין, החל מיום כ"ה בכסלו עד לפתרון הבעיה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ארבעת הדיינים שנותרו ללא שכר עד לתחילת השנה החדשה, הם הרבנים הגאונים: הרב חביב משה, הרב מכמן עודד, הרב נפתלי הייזלר והרב אפרים בוגרד.

תגובות:

ממשרד האוצר מסרו ל'בחדרי חרדים': "תקצוב בתי הדין לתקני הדיינים בוצע בהתאם לסיכומים שבוצעו עם בתי הדין הרבניים במהלך בניית התקציב ובמהלך הליך מינוי הדיינים"..

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "סגן שר האוצר הרב יצחק כהן מטפל בנושא להסדרת שכרם של ארבעת הדיינים. הנהלת בתי הדין מקווה כי העניין יוסדר גם עבור שנת התקציב 2018".

מלשכתו של נשיא בתי הדין הגר"ד לאו מסרו: "עם היוודע לנשיא בית הדין בסוף השבוע האחרון הבעיה שנוצרה עם תשלום שכרם של ארבעה מהדיינים החדשים, פועל הרב הראשי מול כלל הגורמים הנוגעים לעניין בהנהלת בתי הדין ובמשרד האוצר. כמו כן פנה הרב הראשי ליושב ראש ועדת הכספים הרב משה גפני שהבטיח לעשות מאמץ יחד עם כלל הגורמים הנוגעים בדבר בכדי להביא לפתרון העניין".

דיינים משרד האוצר תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד