ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
דריכות בסיעות החרדיות

קרב בלימה: הקואליציה תתגייס להפיל את החוקים האנטי דתיים

בקואליציה מתחילים להתרגל למצב החדש וינסו ברוב הדחוק להפיל חוקים אנטי דתיים, שסיעות האופוזיציה מתכוונות להעלות במטרה לאתגר את הממשלה הצרה | ב'אגודה' נתקלים בבעיה משלהם, מכיוון שהמועצת תתכנס באותן שעות, מה שמטיל ספק אם יוכלו להשתתף בהצבעות

קרב בלימה: הקואליציה תתגייס להפיל את החוקים האנטי דתיים
הח"כים ליצמן, גפני מקלב ומוזס בתפילה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בזמן שהקואליציה מתקשה למשול ומורידה הצעות חוק בזה אחר זה, לאחר שהיא מתקשה להשיג את הרוב הדרוש, האופוזיציה מנצלת את המומנטום ומביאה שורה של חוקים אנטי דתיים.

על פי יוזמתה של האופוזיציה, יעלו מחר (רביעי) שורה של חוקים אנטי דתיים, בנוסף להצעות לפיזור הכנסת שיגישו כל סיעות האופוזיציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החוקים שיעלו מחר להצבעה בקריאה טרומית, הם חוק התרת נישואים אזרחיים של חברת הכנסת מירב מיכאלי, הקובע כי נושא התרת נישואין, יעבור מידי בתי הדין הרבניים לידי בתי המשפט לענייני משפחה.

חוק נוסף שיעלה לדיון, הוא ביטול חוק המרכולים, שהגישה סיעת 'יש עתיד', הקובע כי סמכויות שר הפנים לא יחולו על פתיחת עסקים בשבת ויהיו באחריות הרשויות המקומיות בלבד, כך שכל ראש העיר יוכל לעשות בעירו ככל העולה על רוחו בעניין.

הצעת חוק נוספת, שתעלה להצבעה ביום הקריטי, הינה הצעה שהגישה חברת הכנסת לשעבר יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', שעלולה לפגוע בציבור החרדי, לפיה, המסיר שלט של אישה מהמרחב הציבורי - יישלח למאסר של עד שנה.

עוד חוק שעלול לגרום לחברי הכנסת החרדים לכסוס ציפורניים, הוא הצעת החוק 'ברית הזוגיות' של חה"כ עליזה לביא, המבקשת לבטל את מוסד הרבנות ולהתיר לכל זוג להינשא בישראל ויוכר כנישואין כשרים, דבר שעלול להביא לממזרים ולבעיות נוספות בעם ישראל.

מלבד כך, יעלו שישה חוקים לפיזור הכנסת של כל סיעות האופוזיציה בהן; ישראל ביתנו, יש עתיד, מרצ, המחנה הציוני ושניים נוספים של הרשימה המשותפת.

בסיעות החרדיות חוששים מחברי הכנסת בתוך הקואליציה, שיבקשו להפר את המשמעת הקואליציונית ולתמוך בחלק מהחוקים האנטי חרדיים, כאשר הם מעלים שמות של חברי כנסת מ'הליכוד' ומסיעת 'כולנו', שכבר מרדו בעבר ועלולים לנצל את המצב הרעוע ולמרוד שוב.

בתוך כך, בסיעת 'אגודת ישראל' נתקלים בבעיה משלהם, שכן מועצת גדולי התורה החסידית, תתכנס מחר בשעה 17:00 בירושלים, מה שמעלה את החשש, כי חברי הכנסת מלבד סגן השר פרוש (שאינו ח"כ) לא יוכלו להשתתף בדיון שייחל בשעה 11:00 בבוקר ויימשך עד שעות הערב המאוחרות.

נציין, כי עד כה הקואליציה הסירה מספר חוקים מסדר היום, בראשם חוק הנאמנות בתרבות, לאחר שלא הושג לו הרוב הדרוש, לאחר שסיעת 'כולנו' העניקה חופש הצבעה לחבריה וגם, ליברמן שבהיותו בקואליציה תמך בחוק, נסוג לאחור, היות והוא מעוניין בדיל - לפיו, יחוקק חוק עונש מוות למחבלים שגיבשה מפלגתו, בתמורה לתמיכתה בחוק הנאמנות בתרבות של השרה מירי רגב.

החכים החרדים קואליציה צרה אופוזיציה ברית הזוגיות נישואין אזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד