י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קרב החינוך בירושלים • פרסום ראשון

הת"תים הספרדיים יוצאים למאבק: "נרעיד את אמות הספים"

הקרב בין המפלגות החרדיות בירושלים סביב קבלת תיק החינוך רחוק מלהסתיים • בצל פגישת דרעי עם רב 'דגל' בבירה, ראשי ועדי ההורים בתלמודי התורה הספרדיים פונים ליו"ר ש"ס: "תיק החינוך החרדי חייב להישאר בידינו" • נציגי ההורים מאיימים "להרעיד את אמות הספים"

הת"תים הספרדיים יוצאים למאבק: "נרעיד את אמות הספים"
דרעי במוסד חינוך צילום: יעקב כהן

פרסום ראשון: בזמן שהנציגות החרדית בירושלים נלחמת על תיק החינוך, כאשר גם בש"ס וגם ב'דגל התורה' מתעקשים על התיק, במוסדות החינוך הספרדיים מתגייסים לטובת המאבק העיקש.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגרו בוועד ההורים של תלמוד תורה סנהדרין, יחד עם יתר תלמודי התורה הספרדים בירושלים, ליו"ר התנועה הספרדית השר אריה דרעי, בו הם דורשים ממנו שלא לוותר על תיק החינוך.

בין היתר כותבים ראשי הוועדים לשר דרעי כי, "אנו מביעים את דעתנו בצורה הברורה ביותר כי תיק החינוך החרדי חייב להישאר בידי ש"ס, ובכוונתנו להתגייס למען מטרה קדושה זו, ולפעול ככל יכולתנו לחזק את ידיכם בדרישה החד משמעית, שבחמש השנים הבאות תמשיך ש"ס להחזיק בתיק חינוך חרדי".

במכתב מציינים עוד כי, "ההישגים הכבירים בתחום החינוך בשנים האחרונות הביאו בשורה של ממש לספרדים בירושלים, בהקצאת מבני קבע לתלמודי התורה ובשילוב בנות ספרדיות בסמינרים, והבאת הבעיה הכואבת הזאת על פתרונה".

במוסדות מבהירים כי "תיק החינוך החרדי חייב להישאר בידיה של תנועת ש"ס". בנוסף הם כותבים לראשי תנועת ש"ס כי הם מוכנים לפעול כדי שהתיק ישאר בידי המפלגה.

כלשון המכתב, "אנו מחכים להוראות מכם, לצאת לפעולה ולהרעיד את אמות הספים למען שלא תעשה העוולה הזאת, ושלא יחזור עידן האפליה הספרדית בירושלים, תקופה שזכורה לדיראון עולם".

נציין כי הקרב הפנימי בין סיעת 'דגל' לסיעת ש"ס, מעכב את הרכבת הקואליציה של משה ליאון, כאשר גם יתר הסיעות ממתינות לראות כיצד יתפתח העימות, בכדי לבדוק את האפשרויות שנותרו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אמש נועדו לפגישה בארבע עיניים, רב תנועת 'דגל' בירושלים הגר"ב סולובייציק והשר אריה דרעי, כדי לנסות למצוא פתרון, אך הישיבה הסתיימה ללא פתרון ממשי.

ש"ס דגל התורה חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד