ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שלושים לעו"ד וינרוט • ב'אונו' ערכו אירוע לזכרו

במלואות חודש לפטירתו של עורך הדין החרדי המוכר ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, התכנסו בקריה האקדמית אונו  בכירי הסגל האקדמי, בני משפחת וינרוט, קרובים וידידים לאירוע לזכרו

שלושים לעו"ד וינרוט • ב'אונו' ערכו אירוע לזכרו
אירוע לזכרו של יעקב וינרוט צילום: יח"צ אונו

במלואות חודש לפטירתו של עורך הדין החרדי המוכר ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, התכנסו בקריה האקדמית אונו  בכירי הסגל האקדמי, בני משפחת וינרוט, קרובים וידידים לאירוע לזכרו. האירוע תאם את משנתו הייחודית של וינרוט ז"ל: אירוע צנוע, ששילב דברי תורה לעילוי נשמתו והאיר אנקדוטות ממסלול חייו האישי והמקצועי.

ד"ר חיים זיכרמן, מנהל אקדמי של הקמפוס החרדי אונו, עמד על גדולתו של וינרוט ועל יכולתו הנדירה לשלב את עולמות הרוח, התורה והתלמוד, לצד חכמת המעשה. "עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי", נאמר על יעקב אבינו. כאשר החיבור הרוחני-ישיבתי הינו התנאי לשמירת תרי"ג המצוות. כך גם וינרוט ז"ל, שהיה מגדולי עורכי הדין בדור הזה, וככל הנראה הליטיגטור הגדול מכולם", אמר זיכרמן. "אף הוא היה תלמיד חכם, סיני ועוקר הרים. אבל החידוש של יעקב לא היה בהיותו עורך דין מעולה ולא בהיותו תלמיד חכם מופלג, אלא בהיותו שינהם גם יחד. זו היתה משנתו הייחודית", אמר.

פרופ' אבי וינרוט, אחיו של יעקב, הדגיש את ליבו הרחום והרגיש. "הוא ראה כל דבר בפריזמה אנושית, לא פחות מזו המקצועית", אמר.

בנו של וינרוט, יחיאל, שח על האובדן האישי והמשפחתי, מלבד זה הכללי של כל מכריו ומוקירו של עו"ד וינרוט. "ויצא יעקב" נאמר בפרשת השבוע", אמר, "ללמד שיציאתו של צדיק מן העיר עושה רושם". מה סמלי הדבר כי דברים אלו נאמרו דווקא כעת".

את האירוע חתם פרופ' דודי שוורץ מהקריה האקדמית אונו, שגולל סיפורים אישיים בהם פגש את וינרוט בתחנות חייו המקצועיות. "הקריה האקדמית אונו חרטה על דגלה לאפשר לאוכלוסיות מודרות את האפשרות להשכלה גבוהה ולפרנסה בכבוד, תוך התאמה לצרכיהם הייחודיים. כך עם המגזר החרדי וכך עם קהלים נוספים. זאת אנו עושים מתוך גישה המאפשרת למידה אקדמית מקצועית, ומבלי לשנות או לנסות להשפיע על דתו או על דעתו של מי מהם. שאיפתנו היא לאפשר לציבור החרדי לעסוק במקצועות מכובדים ומפרנסים תוך שמירה על אורח החיים החרדי וקיום המצוות. עו"ד יעקב וינרוט ז"ל מהווה עבורנו, ועבור הסטודנטים שלנו, מודל מדויק ומעורר השראה של תורה עם דרך ארץ. רבים מהלומדים אצלנו שואפים להיות "כמו וינרוט", אמר.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שאמור היה להשתתף באירוע נאלץ לוותר על הגעתו עקב האירועים, לפיכך שלח את דבריו באופן מוקלט והם הושמעו בטקס.

 

 

 

עו''ד וינרוט הקריה האקדמית אונו מספד שלושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד