י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשיית הסבתא המבוקשת

כך ניסתה המנהלת החרדית לפגוע בשקד

כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה, שם היא מבוקשת בגין מעשים חמורים שביצעה בתלמידותיה, שכרו קרוביה איש יח"צ מוכר, שיפתח בקמפיין נגד ההסגרה, תוך השחרת שמה של שרת המשפטים איילת שקד, שאמורה לחרוץ בחתימתה את גורלה | עורך דינה מכחיש ל'בחדרי' את הפרסום | השרה: "אין בכוונתה להיכנע לאיומים"

כך ניסתה המנהלת החרדית לפגוע בשקד
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשור לאחר שהתפוצצה הפרשה של מלכה לייפר, ששימשה מנהלת בתיכון חרדי במלבורן אוסטרליה, שם הואשמה בפגיעה חמורה בשלוש אחיות תלמידות, מקורביה מתכננים מאבק לאי הסגרתה באמצעות השחרת שרת המשפטים שקד.

על פי הפרסום הבוקר ב-Ynet, במטרה למנוע את הסגרתה מישראל לאוסטרליה, מקורביה מתכוונים לצאת בקמפיין השחרה נגד שרת המשפטים איילת שקד, שאמורה לחתום על הליך ההסגרה.

על פי הדיווח של הכתב אלי סניור, במקביל להליך המשפטי, התארגנו גורמים שונים על מנת לפעול לסיכול ההסגרה, ואף שכרו את שירותיו של איש יחסי הציבור רונן צור, שאמור היה לקדם קמפיין נגד "הסגרת הסבתא בת ה־51 לרשויות האוסטרליות".

במסגרת התכניות שנידונו במשרד, הוצג קמפיין נגד שקד, בו נכתב כי יש לה אג'נדה ברורה, לפיה "לכל חשוד בביצוע עבירה עומדת חזקת החפות... בתנאי שאתה מקורב אליה". בנוסף נכתב במצגת, שתוכנה פורסם ב-Ynet, "נחשוף את התנהלותה הבזויה של השרה שקד בתיק לייפר, את הקשר התמוה בין השרה לבין אנשי הון ושלטון באוסטרליה ואת המחדלים המטלטלים של מערכת המשפט".

בנוסף תוכנן להגיש עתירה לבג"ץ באמצעות עורכי הדין אייל בסרגליק או ששי גז, ולטעון ששקד מתערבת בצורה בוטה בהליך המשפטי. בשקף אחר במצגת נטען כי השופטים שדנו בעניינה של לייפר ראו ציוץ של שקד בנושא - ולכן הושפעו מעמדתה, כך בכתבה של אלי סניור.

עו"ד יהודה פריד, המייצג את מלכה לייפר בהליך המשפטי, אומר ל'בחדרי חרדים' בעקבות דיווחים אלה, "אין למשרדינו כל קשר לקמפיין לכאורה הזה".

מחברת הבת של יועץ התקשורת רונן צור, רוזנבאום תקשורת, נמסר ל-Ynet בתגובה: "במסגרת עבודתנו עולים רעיונות שונים ומגוונים לטיפול בלקוח, כשבאופן טבעי לא כולם צולחים את שלב סיעור המוחות. מעבר לכך אין אנו נוהגים לדבר על לקוחותינו, וכך נפעל גם במקרה זה".

מלשכת השרה שקד נמסר אמש: "שרת המשפטים לא תירתע מכל קמפיין מגמתי ושקרי נגדה. השרה שקד תפעיל את סמכותה במידת הצורך, ואין בכוונתה להיכנע לאיומים. ככל שבית המשפט יחליט שמלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, שקד לא תהסס לפעול להסגרתה כדי למצות עימה את מלוא חומרת הדין".

ממשפחת לייפר נמסר: "ככל שאנו מתעמקים בפרשה, כך ישנם יותר ויותר סימני שאלה סביב גורמים אלו ואחרים שצריכים להטריד את כלל הציבור בישראל. כמשפחתה של מלכה אנו מחויבים לשאול את השאלות הקשות, ומבקשים להבין איך יכול להיות שסבתא יושבת כבר תשעה חודשים במעצר כשבריאותה מידרדרת מיום ליום, וזאת מבלי שנחקרה אפילו פעם אחת. זה סיפור בלתי נתפס שקורה לא בטורקיה ולא באיראן אלא בישראל בשנת 2018".

הפרשה החלה במרץ 2008, מלכה לייפר, נחשדה כי פגעה בתלמידותיה הקטינות וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן. עם היוודע המעשים, ו-24 שעות לאחר שנערך לה שימוע לפני פיטורין, היא נמלטה עם בני משפחתה לישראל והשתקעה בעמנואל.

החקירה באוסטרליה נמשכה, והצטברו נגדה ראיות לצורך העמדתה לדין. בשנת 2012 הרשויות באוסטרליה פנו לישראל עם בקשה להסגיר אותה. שנתיים לאחר מכן היא נעצרה. לייפר שכרה את שירותיו של עו"ד יהודה פריד ועו"ד עדי ניב, שהביאו בסופו של דבר לכך שהשופט נעתר לבקשתם והסכים כי יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה, בנימוק שהיא אינה כשירה לעמוד לדין.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות פניה של האינטרפול, במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי מלכה לייפר מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה. היחידה המרכזית במחוז ש"י פתחה בחקירה וזו נעצרה בחודש שבט תשע"ח. (3 וחצי שנים אחרי שנמלטה לישראל: המנהלת החרדית שביצעה מעשים חמורים בתלמידות - נעצרה)

השופט בית המשפט המחוזי רם וינוגרד, החליט לשחררה ממעצר בניגוד לבקשת הפרקליטות, וזאת כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', תחת השגחתו הרוחנית של הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק. הפרקליטות הגישה ערר לבית המשפט העליון, שם נקבע כי לייפר היא מתחזה, והודגש שמדובר באישה שהפרה באופן שיטתי את האמון שניתן בה, ולכן אין מנוס ממעצרה. מאז, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה חידשה את הליך ההסגרה לאוסטרליה.

מלכה לייפר הסגרה לאוסטרליה מנהלת בית ספר איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד