י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוער בכנסת • צפו

מקלב ומרגי תקפו את רון קובי: מופרע בנפשו

חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב מרגי תקפו היום את ראש עיריית טבריה הנכנס רון קובי, לאחר שפורסם תיעוד שבו הוא מסיר שלטים בתוך בית הכנסת חרדי בעיר טבריה • הח"כים החרדים ביקשו מהשר לביטחון פנים לפתוח בחקירה נגדו

מקלב ומרגי תקפו את רון קובי: מופרע בנפשו
מרים אלסטר, פלאש 90

במהלך דיון מיוחד שהתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת, הציגו חברי הכנסת את מעשיו של רון קובי, שנבחר לראשות העיר טבריה ומסעיר את תושבי העיר - בדגש על הציבור החרדי - לאחר שהתבטא מספר פעמים נגדו.

ח"כ מקלב אמר בדיון כי "מעשיו של ראש עיריית טבריה הינם תופעה ולא מקרה בודד". לדבריו: "על המשטרה לחקור את הנושא בחומרה - אנשים איבדו את האמון בהגשת תלונות".

מקלב הוסיף: "מעשיו הנם תופעה החורגת מדרך העולם בו נבחרי ציבור מכבדים את התושבים".

חה"כ מקלב הציג בדבריו את תלונות מבקר העירייה שהגיש נגדו תשעה תיקים: "חלקם על העלבת עובדי ציבור וחלקם למשל על פגיעה בפרטיות – העלאת רחפן מול ביתו של חבר מועצה וכדומה". מקלב הוסיף וציטט את מכתב מבקר עיריית טבריה לפרקליטות בו נכתב כי "האיש הזה פוליטיקאי מושחת וחסר עקבות".

"מדובר על דרך, לא מדובר רק על 'ארחי פרחי'", הוא הוסיף. "דרך העולם שארחי פרחי פוגעים, מעליבים ומאיימים על נבחרי ציבור. כאן מדובר בדיוק הפוך – בתופעה לא מדרך העולם שנבחר ציבור מאיים, פוגע ומבזה אנשים. לכן החשש הגדול – אנשים מצד אחד איבדו את האמון בהגשת תלונות. התלונות לא מקבלות טיפול", אמר מקלב.

חה"כ יעקב מרגי תקף אף הוא את התנהלותו של קובי ואמר: "מי שעקב בסרטונים שהופצו אחרי ראש עיריית טבריה הנבחר, אני לא מבין גדול בנבכי נפשו של אדם. אפשר להבחין בהפרעה שיש בה סכנה לציבור".

"לכן", פנה מרגי לשר לביטחון פנים גלעד ארדן: "אני מבקש בשאילתה הזאת להעלות לסדר היום כדי שהמשטרה תתייחס לתלונה מעין זו למרות שהיא לא בסדר עדיפות ראשוני וחמור כי אני חושב שאדם מופרע בנפשו יכול להוות סכנה לציבור".

השר לביטחון פנים ניסה להשיב כי סמכויותיה של המשטרה בנושא זה מוגבלות, וכאשר מדובר בתלונה כנגד ראש עיר מכהן - הסמכות להורות על פתיחת חקירה והמקום שבו החקירה הזאת תתנהל, לא נמצאת תחת תחנת המשטרה המקומית.

"זה בדרך כלל מתבצע על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, לפעמים או לרוב בהתייעצות גם עם פרקליטות המדינה. וכאן זה נמצא עדין בתהליך כזה, ובימים הקרובים תהיה החלטה והמתלוננים כמובן יקבלו עדכון ברגע שתהיה החלטה בתיק", אמר.

אורי מקלב יעקב מרגי רון קובי טבריה ראש עיריית טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד