י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"צריך להסדיר כמה דברים"

ראש העיר נגד בני ברק: "מצפצפים על כל הצרכים שלנו"

"מה הקשר בין הפארק הלאומי לבני ברק?", תוהה ר"ע רמת גן, שלא מבין מנין צצה הסערה סביב החלטתו וטוען כי מדובר בסך הכל בהכנסה לצמצום הגירעון שהשאיר לו קודמו | וגם, מלין על הבטונדות המוצבות ברח' יהודה הנשיא בבני ברק | על צופרי השבת: "לסובב או להנמיך"

ראש העיר נגד בני ברק: "מצפצפים על כל הצרכים שלנו"
ר"ע רמת גן, כרמל שאמה הכהן צילום: פלאש 90

לאחר שהודיע בדף הפייסבוק שלו, כי חניוני הפארקים בעירו יהיו בתשלום, דבר שמהווה פגיעה ישירה בעיקר במבקרים החרדים בפארק, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הגיב בראיון לאיש התקשורת מני גירא-שוורץ ברדיו 'קול חי', והסביר "הפארק מקבל מבקרים מכל הארץ, רמת גן פשוט נקלעה למצוקה תקציבית, אני ראש עיר חדש, בא אליי הגזבר ואומר לי יש גירעון. גירעון צריך לכסות, אנחנו לא יכולים להיעזר בממשלה. אחד הדברים ומקורות ההכנסה החדשים, זה לגבות דמי חנייה בחניונים של הפארק הלאומי והספארי. אין לזה שום קשר לבני ברק", הבהיר חד משמעית.

"יותר מכך", אומר שאמה הכהן, "זו מערכת בחירות שנייה שלי. בפעם הקודמת הנושא של פארק מרום נווה, הוועד של הפארק ותושבי הסביבה דורשים בצורה מאוד ישירה, להגביל את הכניסה של תושבי בני ברק, בבחירות הקודמות אמרתי להם שאני לא מוכן לחתום על ההתחייבות הזאת. אמרו לי זינגר חותם, אמרתי שיחתום. כי זה לא חוקי, אני גם לא מאמין שצריך להגביל, אני לא רוצה לקום בוקר אחד ולשמוע שעיריית לונדון מגבילה כניסת יהודים להייד פארק או עיריית ניו יורק לסנטרל פארק, ישר הנאורים היו טוענים לגזענות. אז אתם רוצים שאם אבחר, שאסגור ואגביל את תושבי בני ברק מלבקר בפארק?".

הראיון המלא

"אני לא אסגור את הפארק באופן מאוד ברור", עם זאת אומר ראש עיריית רמת גן, "יש נושאים שהם על הפרק. אנחנו ערים שכנות, אין שום סיבה שיהיו מחלוקות בינינו שהן בלתי פתירות. רמת גן יכולה לסייע המון לעיר בני ברק וההיפך. פנינו לשלום ולשכנות טובה, אבל יש כמה דברים שיצטרכו להיות מוסדרים".

"לא יכול להיות שיסגרו לנו רחוב מסוים, לא יכול להיות שפתאום ישימו לנו בטונים באמצע רחוב יהודה הנשיא", טוען ראש העיר. לא יכול להיות שכל אחד יעשה דין לעצמו ויתחיל לחסום כבישים. זה לא סביר. אנחנו חיים תחת מצוקה קשה מאוד בעניין הזה, ולכן אלה דברים שצריכים לבוא לידי פתרון. אם פתיחת הרחוב ממש משבשת את החיים של העיר בני ברק, אז כולנו בני אדם ומבינים את הצורך האחד של השני".

"זה מצב שלא אמור להיות בין שכנים. זה מצב של זה נהנה וזה לא חסר", טוען שאמה הכהן.

"אנשים נגררים מתלהמים. הרבה פייק ניוז, הרבה לשון הרע. מה הקשר בין הפארק הלאומי לבני ברק?", תהה ראש העיר. לדבריו, "עובדתית, זה אפילו לא עלה בדיונים ולא עלה במחשבה, איזו השפעה יש לזה על בני ברק, דיברו איתי על זה ואני מוכן לקחת בחשבון ולעשות חינם לתושבי בני ברק ברמת גן אבל לא בשעה שמצפצפים על כל הצרכים שלנו. כבשי יכול להיות חד סטרי, אבל יחסים בין אנשים לא יכולים להיות חד סטריים".

אגב, הוא מגלה כי קבע את הפגישה עם ראש עיריית בני ברק, הרבה לפני שנפלה ההחלטה לגבי החניונים של הפארק הלאומי והסביר, "התוודיתי לצרכים של התושבים בחוגי בית במהלך מערכת הבחירות. הנושא של יחסי בני ברק – רמת גן, היה בסדר עדיפות עליונה, הציבור שמתגורר בקרבה לבני ברק, צועק 'תעזרו לנו' אנחנו מרגישים לבד מול אנשים שלא מתחשבים בצרכים וברגשות שלנו".

לגבי צופרי השבת, אומר שאמה הכהן: "נעימת שבת לי אישית לא מפריעה, זה אחלה לפני הקידוש", אולם, "אנחנו לא בעד לטאטא את הנושא מתחת לשטח, אנחנו בעד להידבר עליו. אף אחד לא בא להגיד לאנשים, אל תודיעו על כניסת השבת. השבת היא גם של החילונים, לא רק של בני ברק".

"אולי טיפה לסובב את הכיוון של הרמקולים, אולי באזור רמת גן להנמיך את הווליום", הציע ראש העיר לסיום.

קודם לכן, התראיין בשידור ח"מ עיריית בני ברק מטעם 'דגל התורה', עו"ד משה מורגנשטרן, שהגיב להחלטת ראש העיר ואמר, כי עשה זאת "בצורה יפה, הוא החליט לקחת כסף על החניונים מכולם חוץ מתושבי רמת גן. דהיינו זוג שרוצה לצעוד בערב בפארק הלאומי, כמו שעושים רבים וטובים מבני העיר בני ברק, יצטרך לשלם כסף על החניה, אין ספק שזה סוג של פגיעה בתושבי בני ברק בעיקר. דברתי על זה עם ראש העיר רובינשטיין והוא ייפגש עם ר"ע רמת גן וזה אחד הנושאים שהוא מתכוון לשוחח איתו עליהם".

מה שכן אומר מורגנשטרן, "לי הפריע, עצם הפרסום שלו, הוא עשה סקר רשת לרמת גן, על איזה מטרדים של העיר השכנה אתם רוצים שאדבר עם ראש העיר. כבר ההגדרה שלנו של בני ברק כמטרד לרמת גן, לא אוהב את זה. אנחנו שכנים אנחנו גרים אחד ליד השני, הסתדרנו עם ראשי העיר הקודמים לא אוהב את הגישה הזאת של ראש עיריית רמת גן החדש".

"גם נושא החניונים בחינם לרמת גן ובכסף לבני ברק, יעלה בפגישה ואני מקווה שיוכלו להגיע להבנות", עם זאת אמר מורגנשטרן בכובעו כעורך דין, כי "אי אפשר לטעון לאפליה, זה לא נגד חרדים, אלא אומרים זה כולם חוץ מרמת גן. אבל תל אביבי שרוצה ללכת ברגל יילך בפארקים בעירו, כמעט היחידים שצועדים ברמת גן הם תושבי בני ברק".

כרמל שאמה הכהן רמת גן פארק הלאומי חניונים צופרי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד