י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא ברור כיצד זה קרה

תינוק בלע את המוצץ תוך כדי השינה ונחנק

חייו של הלל, תינוק בן שנה וחצי שבלע מוצץ תוך כדי שינה, ניצלו בנס | "בהחלט נשקפה סכנה לחייו, הוא הצליח לנשום, בקושי רב ותוך כדי שהוא מחרחר", מספר הרופא ד"ר איתי גרוס שקיבל אותו בחדר המיון בבית החולים 'הדסה'

תינוק בלע את המוצץ תוך כדי השינה ונחנק
המוצץ שחולץ מגרונו של בן השנה וחצי צילום: דוברות הדסה עין כרם

הלל, תינוק בן שנה וחצי, פונה באמבולנס לחדר המיון ב'הדסה עין כרם', לאחר שבלע את המוצץ במהלך שנתו בביתה של המטפלת בקרית יובל.

לאחר שזו שמה לב כי המוצץ בפיו נתקע עמוק בגרונו ולא היה ניתן למושכו, היא פינתה אותו במהירות למרפאת קופת החולים הסמוכה ומשם באמבולנס ל'הדסה'.

חגי ניסני, אביו של הילל, סיפר, "לפני מספר ימים קיבלתי טלפון ובו הודיעו לי שהילל בלע מוצץ שלם. המטפלת שלו לא איבדה עשתונות, מיהרה איתו לקופת חולים ותוך דקה הם היו שם. במרפאה ניסו לשמור על נתיב אויר ולהוציא את המוצץ ואליהם חברו אנשי מד"א שסייעו להם במאמצים הללו. מד"א פינו אותו במהירות להדסה".

ד"ר איתי גרוס, רופא ילדים אשר קיבל את התינוק בחדר המיון, תיאר את אשר ראה: "התינוק הגיע עם מד"א ובליווי רופא קופת חולים וסבל מקוצר נשימה משמעותי ביותר. היה לו מעבר אויר מאוד צר ורק בזויות מסוימות הוא הצליח לנשום, בקושי רב ותוך כדי שהוא מחרחר".

הוא מבהיר כי "בהחלט נשקפה סכנה לחייו". הבנו מהמנח של המוצץ, שלא ניתן לשלוף אותו בחדר המיון, למרות מאמצים של צוות רב תחומי שהגיע מייד. לאחר שיוצב מצבו, כולל הנשמה והרדמה בצינורית שעקפה בזהירות את המוצץ, הוא הועבר בדחיפות לחדר ניתוח".

"המקרה הזה מדגיש שוב כמה חשוב הקשר בין הרופאים שלנו במיון, לבין הרופאים בקהילה ואנשי ההצלה, מד"א. הטלפון הראשון הגיע מהרופא בקופת החולים כשהוא פגש את הילד ואבחן את מצבו ואף המשיך לעדכן אותנו טלפונית לאורך כל הדרך. כך, כשהגיע לחדר המיון היינו ערוכים עם ציוד מתאים ועם צוות נרחב של רופאי אף אוזן גרון, טיפול נמרץ ילדים רפואה דחופה ומרדימים. זה בהחלט סייע בטיפול היעיל ביותר שניתן היה להעניק להילל", אומר ד"ר סער חשביה, מנהל מיון ילדים ב'הדסה עין כרם'.

ד"ר מנחם גרוס, מנהל היחידה לאף אוזן גרון בילדים וד"ר ניר הירשהורן, מומחה אף אוזן גרון בילדים, ניתחו את התינוק יחד עם צוות הרדמה בכיר בהליך עדין ומורכב.

"המוצץ, מוצץ סטנדרטי לחלוטין בעל בסיס וידית מפלסטיק קשיח, נתקע בכניסה לבית הדיבור והוושט. זו בהחלט הפעם הראשונה שבה אנו נתקלים במצב שכזה" מספר ד"ר גרוס. "הסכנה הייתה שדרכי האוויר העליונות יחסמו בשל היותו של המוצץ נעוץ עמוק בגרונו של התינוק באופן רוחבי".

"בחדר הניתוח, כשהתינוק מונשם ומורדם, תמרנו והוצאנו את המוצץ מתוך חלל הלוע. הצלחנו להוציאו מבלי לבצע חתכים, ושלפנו אותו במלואו דרך הגרון.

אכן מדובר במוצץ רגיל, אשר חלקו הקדמי סיליקון אך כל השאר עשוי פלסטיק קשיח. בעבר פחדו מבליעת מוצצים שהיו עשויים מגומי, אבל כיום מייצרים מוצצים עם חלק מפלסטיק וקוטר רחב כדי שמקרה כזה לא יקרה ואכן לא ברור כיצד זה קרה".

לאחר מספר ימי טיפול ביחידה לטיפול נמרץ, כשהוא מונשם ומורדם, התעורר הלל והועבר למחלקה לכירורגיה ילדים, כשהוריו שוהים לצידו כל העת.

"אני באמת רוצה להודות לכל כך הרבה אנשים שבזכותם הילד שלי איתי", אומר בהתרגשות חגי האבא. "קודם כל למטפלת שלו, שעשתה באמת את הדבר הכי נכון ומהיר שניתן לעשות תוך כדי מצב מאוד לא פשוט, לאנשי קופת חולים ולצוות מד"א שפינה אותו במהירות, לבית החולים הדסה עין כרם בכלל ובפרט לד"ר מנחם גרוס ולצוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים שפעלו במסירות מופלאה ועשו הכל עבורו, וגם לצוות מחלקת כירורגיה ילדים בהדסה עין כרם שם שהינו לקראת שחרור, וכולם ככולם עשו הכל על מנת שהילל יחזור לעצמו. תודה רבה לכולם".

מוצץ חנק תינוק הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד