י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסיפור המלא

הרב גלאי חשף: לפני 18 שנה עברתי תאונה

הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, חשף במשאו ב"יום בית המדרש" של 'אורחות יושר' שנערך בקיבוץ חפץ חיים, כי בדיוק היום הזה עבר תאונת דרכים קשה

הגר"ש גלאי במשאו באורחות יושר. צילום: משה גולדשטיין
הגר"ש גלאי במשאו באורחות יושר. צילום: משה גולדשטיין

הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, חשף במשאו ב"יום בית המדרש" של 'אורחות יושר' שנערך בקיבוץ חפץ חיים, כי בדיוק ביום הזה, חווה בעבר תאונת דרכים קשה.

הגר"ש גלאי שחזר בהתרגשות: "בדיוק היום הזה לפני 18 שנה עברתי תאונת דרכים קשה ושכבתי חודשים ארוכים בבית החולים, זה הזמן שאני צריך להודות - בתוך רבים אהללנו". 

הציבור הענק מחה את דמעותיו יחד עם הגר"ש גלאי שהוסיף לספר, "שכבתי בבית לוונשטיין חודשים ארוכים ומרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הגיע לבקר אותי, ואמר כשעלה כמה קומות ברגל בגיל 90! עד החדר שלי "לבקר חולים עולים במדרגות, לא במעלית".

הגר"ש גלאי עבר את התאונה בכביש החולף, בסמוך לכפר סבא, כביש סואן בכל שעות היממה. רבי שמעון עשה את דרכו לבקר חולה בבית חולים בעיר, משאית פגעה בו בעוצמה והטיחה אותו למרחק והוא נפצע באורח קשה.

בכתבה שפרסם בעבר העיתונאי יצחק פלדמן ב'בקהילה', דווח על התאונה: "ליבו של הנהג הפוגע, איש שרותי הביטחון שחובת האחריות על כתפיו, צנח. דרוך כולו התכופף לעברו של רבי שמעון שנאנק מכאבים ושאל בבהלה: "הזמנתי אמבולנס, מיד יגיע, מה אני יכול לעזור לך ברגע זה?" ורבי שמעון, כל עצמותיו מרוסקות ועוד רגע יצלול לתהום של חוסר הכרה מרוב ייסורים, משיב בקול חלוש: "בוודאי יכול לעזור לי, יהודי. תשמור שבת, זה יעזור", ומיד קרס מתעלף".

"לאחר אותה תאונה, אושפז הגר"ש בבית החולים לתקופה ממושכת. גם אחרי שהשתחרר המשיך לשיקום בבית לוינשטיין למשך חודשים ארוכים, ובכל זאת, כל שהיה חשוב לו באותן שניות קריטיות הוא לבקש מהנהג הפוגע "תשמור שבת". כשכואב – צועקים, ומה יעשה יהודי הכואב שני כאבים, כאב אחד גשמי ואחד רוחני? יצעק את שכואב לו יותר – "תשמור שבת קודש, זה בטח יעזור!".

"הנהג עמד נדהם ומאותו יום החל לשמור שבת כהלכתה", ציין פלדמן בכתבה. 

הרב גלאי תאונה קטלנית אורחות יושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד