י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חרפה עיתונאית

התיעוד המשפיל של הרב מצגר - מסעיר את הרשת

בערוץ עשר צפוי להתפרסם תחקיר על חקירת הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, בו הוא נראה במצב משפיל כשהוא פורץ בבכי בחדר החקירה | התיעוד המבזה מעורר סערה ברשתות החברתיות 

התיעוד המשפיל של הרב מצגר - מסעיר את הרשת
הרב מצגר בחקירה צילום: מתוך המקור, ערוץ 10

ביום שני הקרוב צפוי להתפרסם בתוכנית המקור של ערוץ 10 בידי העיתונאי רביב דרוקר, תחקיר על חקירתו של הרב הראשי לשעבר, בו הוא נראה במצב משפיל כשהוא פורץ בבכי בחדר החקירה.

הרב מצגר מרצה עונש מאסר בשל סדרת עבירות צווארון לבן.

בציוץ בטוויטר כתב העיתונאי ברוך קרא, "הסדר הטיעון בין מצגר למדינה מנע מהציבור היכרות עמוקה עם התיק המושחת הזה.‎ רביב דרוקר בא לתקן את המעוות עם חומרי חקירה ותיעוד מחדרי החקירות. ביום שני בהמקור".

הציוץ דלעיל הדליק את העיתונאי הראל סגל שהגיב לקרא, "‏בית המשפט העליון על סעיף 13. הוצאת הנחקר מד' אמותיו של חדר החקירה אל כיכר השוק. היחשפות הנחקר, בתמונתו ובקולו, שקולה כמתן היתר לכול להציץ על הנחקר ברגעי שפל ובזיון, ועתים במלוא עליבותו. חוק הנועד להגן על כבוד האדם נבחן דווקא באותם מקרים בהם החוק משמש להגנת הנקלים בחברה".

קרא לא נשאר חייב והגיב, "‏‎תקריא גם את החלק שבו הוא מאזן. מתי יש בכך עניין לציבור ויש לפרסם. למה תטעה עוקביך? היום גילית את הסעיף? אנחנו כל שבוע מגישים על פיו בקשה".

סגל המשיך בהגנה על כבודו של הרב הראשי לשעבר "‏‎ברוכי אל תתנשא. אתה לא עד כדי כך מבריק. אין עניין לציבור לצפות באדם בשיא עליבותו אלא רק לספק יצר מציצנות מעט סדיסטי. אל תמכור לי פה צדק ויושרה, אתה בונה רייטינג על חשבון אדם שכבר נפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא".

הוויכוח המשיך והגיע לפסים אישיים מצידו של קרא, ‏"‎אין לך מושג בעבודת תחקיר. אתה פזרן רעל. אתה מטיף לי מוסר? לא תודה" כתב קרא לסגל.

סגל לא נשאר חייב והגיב, ‏"‎פזרן רעל? זה מקצוע חדש? ברוכי, אני לא עיתונאי אני גוייבה בסדר. אבל גוייבה שמבינה טוב מאוד מתי היא רואה תחקיר מול העיניים ומתי זה מיחזור של חארטה".

קרא הגיב לסגל, ‏"‎אתה לא גוייבה ואני לא מתנשא. טעית כשניסית לייחס לנו עבירה על החוק. היית יוצא גבר אם היית מתנצל ואז היית מעלה שאלה שהיא סופר סופר לגיטימית".

סגל הגיב חזרה לקרא, "‏‎אני לא חושב שעברתם על החוק. שאלתי אם קיבלתם אישור. אני מאשים את בית המשפט, העובדה שאישרו פרסום כזה עומדת בניגוד מהותי להסבר של העליון. אני מצפה ממך, מאדם שאני מעריך לא לקחת חלק בהשפלה של אדם שנכנס ‏‎לכלא. האינטרס הציבורי לדעתי המאוד ענייה, אינו הצגתו ברגע השפל של חייו".

קרא השיב לסגל וטען, "‎מצד שני לעתים העניין הציבורי גובר. במקרה של מצגר נחתם הסדר טיעון שנוי מאד במחלוקת! מדובר באיש שהיה הרב הראשי לישראל, ולציבור לא היתה אפשרות".

עורך אתר 'בחדרי חרדים' יעקב גרודקה הביע זעזוע והגיב, "רוע צרוף. הגיע הזמן לעשות סוף להדלפות היזומות מחדרי החקירות. גם אם מדובר בעבריין, יש גבול!".

סגן עורך 'משפחה', אריה ארליך שהגיב לברוך קרא, מתח ביקורת וציין, "מבית המשפט קיבלתם אישור, מההלכה ומהמוסר היהודי לא. אדם פשע, נחקר, נאסר, מרצה את עונשו ומשלם את חובו לחברה. להציג אותו מול כל העולם במצב אישי רגיש ומביך, בתיעוד פומבי מתוך מעמד שאמור להיות חסוי לפי החוק ולפי כללי כבוד האדם - זו הלבנת פנים פר-אקסלנס, בלשון חז"ל: "כאילו שופך דמים"".

העיתונאי אבי גרינצייג תקף את ערוץ 10, "‏אינני מחסידי מצגר, אדרבה, אבל החוצפה האיומה של תיעוד וידאו מחדרי החקירות שדולף לתקשורת לא יכולה לעבור בשתיקה. מח"ש חייבים לערוף ראש של מישהו".

העיתונאי דוד חכם הגיב אף הוא לתחקיר, "‏‎‎איזה ערך עיתונאי יש לזה? איזה תועלת לציבור תצמח מזה? שיקולי הרייטינג מתירים לשפוך דמו של אדם בעודו יושב בכלא ללא כל יכולת להגיב כראוי?".

מיותר לציין כי פרסום מסוג זה, בערוץ טלוויזיה בו צופים המונים, אין בו שום תועלת וזה נעשה אך ורק למטרות רייטינג, תוך שפיכת דמו של אדם ששילם את חובו לחברה.

הרב יונה מצגר ערוץ עשר חרפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד