ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסוף לביזיון

כשלייבל'ה סירב להפוך לדוגמן ביגוד בזול

והשבוע במדור של לייבל'ה: הצמיד של בצלאל, הריקוד של מוזס, הלימוד של ביכלר, הבקשה של טוורסקי, התדרוך של גליקמן, הפשרה של טוקר, השופינג של יעבץ, המעושנים של יהלום, הבדיקה של פירר ושאר פניני השבוע החולף | קריאה מהנה

כשלייבל'ה סירב להפוך לדוגמן ביגוד בזול
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסכם שבוע גדוש אירועים שגרתיים, אם כי המצב די יבש בעולם הניוז, ועונת המלפפונים, כך נראה, נמצאת בעיצומה.

אבל כל זה לא מפריע ליחצני"ם חרדים, להתקשר ללייבל'ה ולהציע לו לשמש כפרזנטור. לא פחות ולא יותר.

וכך היו הדברים: הצעה ששמע לייבל'ה, על קבלת שובר של 200 שקל, בכדי ללכת לאחת מחנויות הביגוד, להתלבש ואף להצטלם בתמורה. לייבל'ה בישר ליחצ"ן כי מדובר בהצעה מגונה לחלוטין ובכזה מחיר הוא מסרב להיות דוגמן. לייבל'ה שמע על עוד כאלו שקיבלו הצעה, ואפילו חתן יום הולדת שהסכים כבר לקבל חליפה חינם, בתמורה להעלאת סטורי אך לאחר מכן ביטל, ובצדק. 

לייבל'ה מבהיר, פעם אחת ולתמיד: העיתונאים הם לא פח אשפה. הפרסום שלהם שווה יותר מעומדים בעיתונות החרדית, ויאללה, תביאו הצעות מפתות, שאולי נסכים לכך. 

לייבל'ה, שלאחרונה התבטל הרבה מתורה, לא פספס את יום בית המדרש האגדי של ארגון המוסר הגדול "אורחות יושר" בקיבוץ חפץ חיים. לייבל'ה הגיע כולו חדור מטרה, ללמוד כמה שיותר בחלון ההזדמנויות שמעניק היו"ר, נכדו של שר התורה, הרב אריה קנייבסקי.

ואכן, לייבל'ה הגיע החל מהבוקר, שמע שיעור בדף היומי, למד הלכות והאזין לסיפורים מפעימים על מרן הרב שטיינמן זצ"ל. בין לבין, יצא לייבל'ה החוצה לחטוף סיגריה ועל הדרך תיעד את הציבור הגדול והמגוון שהגיע. 

בין עצי היער, תיעד לייבל'ה את הדגלונים מירושלים: שלום קולדצקי, הרב משה צבי קפלן שדילג את הגדר מישיבת שערי שמועות והגיע למקום, לצד נני גרוסבוים ואיש המספרים אברהם ובר. כולם ישבו ודנו איך מממנפים את הכוח שקיבלו בבחירות בירושלים. לייבל'ה ניסה להתגנב ולשמוע עוד, אך הוא לא הצליח כלל ועיקר.

 

בהמשך ראה את ראש העיר בני ברק מגיע עם הפראק הנצחי להשתתף ביום בית המדרש, והוא פגש את סגנו המיועד שפירא, שטרם נכנס לתפקידו עקב דברים שלייבל'ה מנוע מלחשוף. רובינשטין ושפירא שהפכו לחברים במערכת הבחירות, תיאמו ביניהם כמה דברים ובקרוב שפירא ימונה לסגן על מלא. 

גם היועץ האסטרגי מוטי ביכלר, התפנה ללמוד ביום הגדול וזאת לאחר ההפסד של הבוס בחיפה. לייבל'ה יודע שביכלר, כבוגר פוניבז', לא יפספס לימוד אף פעם. 

ומי שהעביר בשידור את האירוע, היה הבנש"ק ר' חיליק טווערסקי, שנצפה עם עובדי חברת 'נתיב' הבכירים ישראל רוטמן וצביקה גולדמן, מבקש מהם בכל לשון של בקשה שיסדרו לו כמה דברים במכשיר הכשר, על מנת שיוכל לצפות ב'שיא לייב'. רוטמן הבטיח שיעשה הכל כדי לסדר את הדברים הדרושים. 

וגם הצלם משה גולדשטיין הגיע לתעד את היום הגדול ולבקשת לייבל'ה, הוא הסכים להצטלם באורח נדיר, למרות שתמיד הוא זה שעומד מאחורי העדשה. 

ולייבל'ה לא ויתר גם על כנסת ישראל, שם ראה שבוע של אחדות: העיתונאי הוותיק מהמודיע צבי רוזן, נצפה מתודרך על ידי הדגלאי יהודה גליקמן. כך גם כתב יתד נאמן יוסי טיקוצ'נסקי, נצפה מתודרך על ידי הדובר של סגן השר פרוש, שניאור רוזן. 

עוד בכנסת: יהודה מנדלוביץ ויהודה גליקמן ממקלב ואשר, לא פסקו לרגע לתדרך את העיתונאים. מי שנהנו מכל הטוב הזה הם פישל רוזנפלד ורפי פרלשטיין, שעסוק בימים אלו בענייני שלום בית. 

השניים אף נצפו מעבירים חוויות אחד לשני "הוא קנה את הלוקש'ן שלי במהירות", אמר האחד לחברו. 

האחדות הגיעה גם לדוברים: פולק והאיש החזק של ליצמן יעקב איזק, נצפו מסתודדים לדקות ארוכות בקומת המליאה.

גם ב'אגודת ישראל' ניצל מוטי בבצ'יק את ההזדמנות ותפס את סגן השר פרוש לשיחה צפופה. 

ומי שהצליח להביא לפשרה באל על, בייצוג חזק שהותיר את כולם בהלם קרב, הוא היועץ האסטרטגי ירח טוקר, שנצפה בשיחה עם אחת מחברות הכנסת במזנון. לייבל'ה כמובן טשטש.

ויעקב מורגנבסר, שברח מעיצובי הפירות של רעייתו ומריקודי ה'שש שלוש' יצא לקניות בשערי רווחה. לדבריו, "גפני חייב לבוא לפה ולראות מה זה שפע של ירושלים לעומת הסופרים של בני ברק". 

ואת התותח של ספרא, שלא מפסיק לעזור לכל פונה באשר הוא, חסידי ליטאי וספרדי, שמוליק יעבץ הכריש, נצפה אף הוא בשערי רווחה, מקבל הוראות בטלפון מהרעייה, תוך שהוא מביט בדף הרשימה.  

ובמתחם החדש בצרכנייה, בעמדה של האוכל המוכן מבית דלישס, נצפה המוכר אלי דויטש מביתר, המשמש כמשב"ק של הגרא"ש שטיגליץ ובסוף השבוע מוכר באוכל המוכן. 

לייבל'ה סירב כמידי שבוע לוותר על חווית קולינריה בבני ברק. בהגיעו למעדני זהבה המיתולוגי, פגש את ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, לצד מבקר המסעדות שאול יהלום. הללו רכשו מעושנים לכבוד שבת. 

ובמעדניית "שאבעס" ברחוב חזון איש, ראה לייבל'ה את המשב"ק של הרבי מבעלזא הרב מיכל פירר, יחד עם האיש הכל יכול בבעלזא ומחוצה לה ר' אהרל'ה פריד. השניים נצפו מגיעים לבקר את משפחת וייס האגדית. הרב פירר בדק את כשרות המוצרים היטב היטב, לשביעות רצון כולם. 

ואפרופו הרב פירר: בשבע ברכות שנערך במעונו של הרבי מבעלזא, ראה לייבל'ה את איש החסד הבעלזאי ר' שמואל וייס, מתכבד לגשת לברכת לחיים מהאדמו"ר. לייבל'ה ראה את הכבוד שרוחש הרבי לר' שמיל וייס, בצורה יוצאת דופן ומעוררת השראה. 

ובהמשך הסיורים בבני ברק, ראה לייבל'ה בבית הכנסת איצקוביץ, את המשב"ק של הרבי מבאבוב - 45 וואלף רייכנברג, מתפלל שמונה עשרה בכוונה כשלצידו חה"כ הג'ינג'י יהודה גליק. 

יוסי צימט, האיש הצמוד ביותר לסגר"ע ומ"מ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, נצפה השבוע נוהג על רכבו של ראש העיר ללא השריף. בירור קטן העלה כי השריף טס לחופשה בחו"ל עם אשתו לאחר הבחירות הסערות. צימט ניצל את הזמן וטייל עם רכב המנהלים של הבוס. הלה כמובן חנה כחוק. 

ובמסעדת שאבעס מלאבעס הפתח תקוואית, נצפה הרל"ש של זייברט - דרנגר, שבא לבדוק את האוכל וישב עם כל הגוראים, כאיש אחד בלב אחד. 

ובעיריית בני ברק, הקיגלים וההערינג נעלמו ובמקומם תפס הבורקס והרוגלא'ך, שחזרו אחרי 5 שנים שלא נצפו בלשכה זאת, לאחר שהרל"ש הנכנס של ראש העיר הביא כמה מזונות ופופקורן לציבור, לרגל הולדת בנו בשעה טובה. 

ורב הסלבס ומקורבם של גדולי ישראל הקדים השבוע לראשונה את הקניות מיום שישי לשבת עקב נסיעה חשאית לשבת, לייבל'ה פגש את הרב מרדכי חסידים ברחובות ירושלים עם הקניות.

ואפרופו רב הסלבס חסידים, במסדרונות הכנסת ראה לייבל'ה חיבה יתרה של ראש הממשלה לחסידים האהוב על כולם בצורה יוצאת דופן.

והעיתונאי שיצא לציבור והחליף את השם בפייסבוק, הוא מנחם קולדצקי, שבפוסט מרתק הודיע על החלפת שמו ממשה הרמן לשם המקורי. השבוע גם הצטלם לכתבה בעיתון הארץ. 

ולפינת האדמו"רים: חה"כ מנחם לייזר מוזס ,נצפה השבוע רוקד יד ביד עם הרבי מסאדיגורה. כידוע, מלבד היותו של מוזס חסיד בעלזא, ויז'ניץ, סערט ויז'ניץ, מסתופף רבות גם בחצר הקודש סאדיגורה והוא הגיע לשבע ברכות האחרון של בת הרבי ופצח בריקוד. 

ועורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, נצפה עם עם האדמו"ר משומרי אמונים, אותו הוא מייצג רבות בענייניו העסקיים. 

ואי אפשר בלי הרבי ממבקשי השם הצעיר והנחשק, שכבר עושה חזרות לקראת ההדלקה הגדולה בחנוכה. האדמו"ר נצפה בציון הרשב"י במירון מעתיר בדבקות לישועת הפרט והכלל. 

מנהל מחלקת הנוער באלעד יחיקם גמליאל ודובר העירייה חיים לוריא, נפגשו השבוע עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, לברכה והתייעצות.

והצלמים של המגזר לא נחים לרגע: הצלם נפתלי לרר יצא לאיטליה ועוד שורת מקומות. הצלם הגיע לתערוכת מצלמות עתיקות. לייבל'ה שמע שלרר הצלם התחיל לבכות והתאונן בכאב מדוע הוא לא היה בדור של המצלמות ההן, כך היה יכול לצלם את גדולי ישראל של פעם. 

והצלם אברמי ברגר שב למעונו בארה"ב, לא לפני שליווה את הרבי מטשערנוביץ בחתונת נכדו שנערכה בארץ. גרבר כידוע משמש כחברותא של הרבי בעת שהוא נופש בהרי הקאנטרי. 

והזמר התותח נחמן בוימל, עבר להתגורר בלב ליבה של שכונת בורו פארק בברוקלין. לייבל'ה חושף כי נחמן החל לשיר כחבר במקהלת שירה המפורסמת וכבר השבוע נצפה לצד כוכב המקהלה הערשי וינברגר האגדי.

ולפינת המזל טובים המורחבת במשבקי"ם ואישי ציבור. 

תחילה ברכת מזל טוב חמה ולבבית לסופר המוכשר מנחם פינס מעיתון משפחה ועוד, לרגל הולדת בתו בשערי צדק לאחר שבת שלימה ששהה בבית החולים. לייבל'ה משגר ברכה חמה ומקווה כי ימצא לה איזה פינה בקלם. 

וברכת מזל טוב ללייזר היימן, הסמנכ"ל הבולדוזר של 'איחוד הצלה', שחיתן את בתו בשעה טובה, בהשתתפות כל הצמרת של ה'איחוד', שהגיעו לרקוד מצווה טאנץ, יחד עם חסידי מרכז חסידי ויז'ניץ. 

ובחתונת הענק של החתן מוישי ערבליך, מבחירי ישיבת בית מדרש עליון, בנו של היועץ הרפואי ויו"ר למענכם הרב יוסי ערבליך, שהתחתן עם בת הרב בן-ציון בורנשטיין, ראש כולל נחלת משה בחיפה. לייבל'ה שוטט בחתונה ומגיש לכם את הפנינים. 

תחילה לריקוד סוער עם מוישה אבוטבול, ראש העיר לשעבר של בית שמש, שהגיע כאדם רגיל. כמה כואב, כמה מצער, אך אבובטול יודע להפסיד בכבוד, למעגל הצטרפו מנחם שפירא וקובי רוזנשטיין. 

בהמשך ראה את טייקון עולם התורה, הנגיד ר' דן גרטלר, מקפץ בחתונה כראשון האברכים. 

לייבל'ה לא פספס את הבר בחוץ, שם ראה את דוד שפירא ויעקב אשר סועדים את ליבם. מנחם שפירא גם נראה בשיחה. לליבל'ה נודע כי השלושה נערכים ליארצייט הראשון של מרן הרב שטיינמן זצ"ל.

גם מנכ"ל יתד נאמן זעליג אורלנסקי הגיע ומיד קיבל הצעה לרכישת קובץ גליונות מאת הרב גולדשטוף. אורלנסקי הציע ברטר מיידי.

בהמשך ראה את השר צחי הנגבי מהליכוד, ניגש לאכול בבר המגוון בחוץ, כאחד האדם ממש.

גם מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו נצפה בסמיכות לרחבת האולם.

בהמשך הגיע הנכד של שר התורה הגר"ח קנייבסקי - הרב יעקב קנייבסקי, לאחר שסיים את משמרתו אצל שר התורה. לייבל'ה ראה את עוזר דרוק שואל כמה שאלות את הנכד המסור. 

ובארה"ב - חתונה גדולה: הרב יעקב דוב בלייך, הרב הראשי לאוקראינה, חגג את שמחת נישואי בתו. לחתונה הוא קיבל שלל ברכות מכולם ובפרט מחסידי ברסלב, הזוכרים לו את עזרתו הגדולה מאומן. גם הלל כהן, יו"ר איחוד הצלה באוקראינה, נצפה בחתונה. 

מזל טוב להרה"ח ר' גבריאל שישא, משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרן וממנהלי המוסדות, לרגל נישואי בתו.

מזל טוב להרה"ח ר' מאיר לוסטיג, משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים, לרגל אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב להרה"ח רבי יחזקאל רוטר, מנהל מוסדות סאטמאר בב"ב, לרגל הולדת נכדו, בן לבנו מנחם צבי.

ברכת מזל טוב לבנש"ק הרה"ח ר' שמואל שווארץ, מעסקני ונאמני בית האדמו''ר מויז'ניץ מלונדון, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' שמואל וורצברגר, משב"ק האדמו"ר מספינקא ב"ב, לרגל אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב ליו"ר עזר מציון חנניה צ'ולק, לרגל אירוסי בתו עם הבחור מיכאל ברגר, מבחירי ישיבת גרודנא באר יעקב.

ברכת מזל"ט לאברהם רובינשטיין, ראש עיריית ב"ב הטרי, לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו, בן לחתנו דוד ויזל. השמחה תיערך ביום שני הקרוב, נר ב' של חנוכה, באוחזת וגשל בב"ב.

מזל טוב לעקיבא אוביץ מעיריית ביתר לרגל אירוסי בתו בשעה טובה. ברכת החלמה לאחיו, זקן הצלמים החרדים, ר' ברוך אוביץ, שה' ישלח לו רפואה שלמה במהרה. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל, לרגל הולדת הבת. היום הוא נצפה בכיכר ספרא בשיחת טלפון מסייע לעוד יהודי, כשעל ידו צמיד מהבית חולים, להזכיר לו שנולדה לו רק לפני 24 שעות.

לייבל'ה רכילות חרדית אורחות יושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד