י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתיחות בגבול הצפוני

"פגיעה במטוס ישראלי"; צה"ל: "דיווח שקרי"

האם צה"ל חזר לתקוף בסוריה מאז הפלת המטוס הרוסי לפני יותר מחודשיים? • דיווחים מסוריה על תקיפה ישראלית בדמשק - מרחק 50 ק"מ מהגבול • במקביל, דובר צה"ל מכחיש תקיפת כלי טיס ישראלי: "הדיווחים אודות פגיעה בכלי טיס ישראלי או במטרה ישראלית אווירית שקריים"

"פגיעה במטוס ישראלי"; צה"ל: "דיווח שקרי"
שיגור טיל צילום: Haim Azulay /Flash90.

התקשורת בסוריה מדווחת על תקיפה של ישראל שעות ספורות לאחר הדיווח על נחיתת מטוס איראני בביירות. הסורים טוענים כי המערכות ההגנה שלהם יירטו מספר טילים.

סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א הסורית דיווחה כי ישראל תקפה. על פי הדיווח של סאנ"א מטרת התקיפה הישראלית הייתה באזור אל-כיסווה, במרחק 50 ק"מ בלבד מגבול הגולן.

מספר תושבים ברמת הגולן טענו כי שמעו קולות נפץ בתוככי הגולן הישראלי, אולם הדבר עדיין בבדיקה.

מדובר צה"ל נמסר: "במסגרת ירי טילי קרקע-אוויר סורים, זוהה על ידי מערכות ההגנה האוויריות איכון בודד לעבר שטח פתוח ברמת הגולן".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "בשלב זה לא ברור האם אכן נפל בשטחנו. כוחות סורקים במרחב. כמו כן הדיווחים אודות פגיעה בכלי טיס ישראלי או במטרה ישראלית אווירית שקריים".

כזכור, היום דווח ב'בחדרי חרדים' כי מטוס בואינג 747 של חברת התעופה 'קאסם אייר פארס' המזוהה עם משמרות המהפכה באיראן, נחת הבוקר (חמישי) בסמוך לשעה 10:20 בשדה התעופה בבירות - ישירות מאיראן.

'קאסם אייר פארס' נחשבת לאחת מחברות התעופה האזרחיות המשמשת להברחת נשק על-ידי משמרות המהפכה, וכוח אל-קודס בראשות הגנרל קאסם סולימני.

על פי הדיווח באינטלי טיימס - מודיעין חדשותי, מדובר מטוס מטען איראני מדגם 747, שהשלים טיסה משטח הצבאי בטהראן, וכי המטוס מזוהה עם משלוחי ערכות לשדרוג הטילים שבידי החיזבאללה. אותן ערכות, מתפרקות בביירות ומועברות למתקני הטילים הסמוכים לשדה ושצה"ל סימן לאחרונה.

סוריה ישראל צה"ל דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד