י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לפנות בוקר

בעיצומה של החופה: כלה נלקחה למעצר

משתתפי מעמד חופה שנערך לזוג קטינים מ'כת השאלים' שנערך לפנות בוקר בגג בניין בירושלים, הופתעו לגלות כוחות משטרה שפשטו על המקום | במהלך הפשיטה נלקחו הזוג הטרי יחד עם שבע נשים שנכחו בטקס לחקירת המשטרה, זאת לאחר מידע מודיעיני מדויק שהתקבל בעניין 

בעיצומה של החופה: כלה נלקחה למעצר
אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן

כוחות משטרה שהיו ערוכים מבעוד מועד, פשטו על גג בניין מגורים בשכונת שמואל הנביא בבירה ועצרו כלה בת 13 וחתנה הקטין, במהלך מעמד החופה - פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'.

בסמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר, ניתן האות וכוחות משטרה גדולים פשטו על גג בניין מגורים ברחוב שמואל הנביא בבירה. באותה עת, נערכה שם חופה לחתן וכלה, כאשר החתן הינו בן 15 והכלה בת 13 בלבד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי יחד עם הזוג הצעיר, עוכבו לחקירה שבע מנשות 'כת השאלים'.

מזה מספר חודשים מחפשים חוקרי המשטרה מירושלים אחר ילדה בת 13, שהוריה נפרדו בעקבות קיצוניות האם ועל פי צו בית המשפט, הילדה צריכה להיות ברשות האב. אלא שלמרות מעצר האם, היא טענה שאין לה קשר עם בתה.

לפני כחודשיים דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', כי המשטרה פשטה על דירה בשכונת מקור ברוך בירושלים, שם נעצרה בעלת הדירה, וכן שתי נשים המשתייכות לנשות השאלים, המוכרות גם בכינוי 'נשות הטליבאן'. 

במשטרת ירושלים מתנהלת חקירה מזה תקופה ארוכה, בעקבות שתי נשים שאינן מתגוררות עם הבעלים, שבחרו לחיות באופן קיצוני וחריג, תחת מגבלות צניעות שאינן מקובלות, במסגרת הקהילה הקיצונית שמכונה 'כת השאלים'. מדובר בבת 40 אם לשמונה ילדים וכן בת 32 אם לארבעה.

נשות 'כת השאלים' במעצר, הבוקר. צילום: דוברות המשטרה

לאחר שעלה החשד כי הילדים אינם לומדים במוסדות חינוך, חיים בתנאים סוציאליים קשים, מקבצים נדבות, לא אוכלים ועוד, המשטרה פשטה על דירה בשכונת מקור ברוך, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בזמנו, הנשים נעצרו כאשר מרבית ילדיהן איתן.

הילדים אותרו בדירה, אולם שתי בנות בגילאי 13 ו-15 נעדרו מהדירה והאמהות שנעצרו סירבו לשתף פעולה ולספר היכן הן. בחודשים שקדמו למעצרן, התקיימו דיונים בבתי משפט לענייני משפחה, בהם נקבע, כך על פי מה שהציגה המשטרה היום בפני השופטת, כי כל הילדים צריכים להיות בחזקת האבות.

בשעתו הן נעצרו בין היתר, בעקבות חשד של המשטרה לנישואי קטינים. האשה בת ה-40 נחשדה כי "חיתנה ילדה בת 15 ויש לה רצון לחתן ילד אחר שהוא בן 15 עם ילדה בת 13". מעצר הנשים הוארך, אך בהמשך הן שוחררו. במשטרה לא אמרו נואש והמשיכו לעקוב אתר המעורבים בפרשה.

הלילה, בעקבות מידע שהתקבל מגורם שלישי, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', כוחות משטרה גדולים פרצו בסמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר לגג בניין ברחוב שמואל הנביא בירושלים, שם נערכה חופה לילדה בת ה-13 הנעדרת שנישאה לחתן בן 15, אף הוא קטין. שבע מנשות השאלים שנכחו במקום עוכבו, מאחר ולא ברור מי הן הורי הקטינים שבחרו לחתנם בגיל זה בניגוד לחוק.

החתן והכלה שעוכבו על ידי השוטרים, נלקחו לתחנת המשטרה - שם נחקרו, וההליך נערך בשיתוף שירותי הרווחה ומעורבות האב שלא היה בקשר עם בתו במהלך החודשים האחרונים.

חופה כת השאלים נישואי קטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד