י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פסילת אדרי

בנט ושקד: "יש לבטל את הוועדה למינוי בכירים"

שרת המשפטים איילת שקד סבורה כי יש לבטל את הוועדה למינוי בכירים בעקבות פסילת מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה

בנט ושקד: "יש לבטל את הוועדה למינוי בכירים"
אדרי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

סערת פסילת מינוי אדרי: שרת המשפטים איילת שקד סבורה כי יש לבטל את הוועדה למינוי בכירים. "אם מינוי אדרי יגיע להחלטת הממשלה - אצביע בעד. חוות הדעת לוקה בחוסר סבירות", הודיעה שקד.

שרת המשפטים איילת שקד השתתפה אמש (חמישי) בכנס ערוץ 7 בלוס אנג'לס. שקד נשאלה על עמדתה באשר להחלטת הוועדה למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס גולדברג לפסול את מינוי צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה.

"לאחר קריאת שתי חוות הדעת, אוכל לומר את דעתי בפה מלא: חוות הדעת של נציב שירות המדינה פרופ' הרשקוביץ ומשה טרי בהירה והגיונית, בעוד חוות הדעת של השופט בדימוס גולדברג ופרופ' איינהורן אינה מתיישבת עם השכל הישר. או כמו שאומרים המשפטנים: לוקה בחוסר סבירות", השיבה שקד.

לדבריה, "ניצב (בדימוס) אדרי עבר ויה דלורוזה בהליך המינוי. אם אחרי כל הבדיקות נמצאה פגישה עם עו"ד פישלר ודו"ח מבקר מדינה שלא מנע ממנו להיות מפקד מחוז ומנכ"ל משרד, אז אין כל מניעה למנותו".

בנט הצטרף לדברי שקד ומסר: ״אם השר ארדן יביא את מינוי צ׳יקו אדרי לממשלה - אנחנו נצביע בעד; קוראים לבטל כליל את ועדת גולדברג״

לדברי שר החינוך, ״ניצב צ’יקו אדרי הוא קצין שמשרת את מדינת ישראל כל חייו, ופתאום הוא צריך לעמוד ברף של מלאך טהור נטול כל שגיאה. הבעיה היא שמי שעושה לפעמים טועה, והגישה הזו של ועדת גולדברג ושל עודף המשפטיזציה מובילה את מדינת ישראל לכיוון של בינוניות, סרבול וחשש לפעול".

בנט שב והבהיר את עמדתו, "לכן, עמדתנו ברורה: אם השר ארדן יחליט להביא את המינוי של ניצב צ׳יקו אדרי לממשלה, אנחנו נצביע בעד. אנחנו קוראים לבטל כליל את ועדת גולדברג ולהחזיר את המשילות לממשלה״.

בנוסף, שרת המשפטים שקד התייחסה לתפקיד הוועדה והדגישה כי הוועדה למינוי בכירים היא מייעצת, לא ממנה. לממשלה יש שיקול דעת רחב לשקול את המינוי לאור חוות הדעת.

"במידה ששר הבט"פ יביא את מינויו של צ'יקו אדרי לאישור הממשלה - אצביע בעד", הבהירה שקד.

באשר לעצם עבודתה של ועדת גולדברג אמרה שקד כי, "הוועדה למינוי בכירים קמה מכוח החלטת ממשלה בשנת 1999 כלקח מפרשת בראון-חברון. הוועדה מיותרת ומסרבלת את הליכי המינוי. הדבר הנכון לעשות הוא לבטלה ובמקום זאת שהשר הרלוונטי יניח את המינוי בפני הממשלה כחודש, על מנת לתת זמן לדיון ציבורי. לאחר מכן יביא את המינוי להחלטת ממשלה. כנהוג בכל הצעת מחליטים, גם כאן תוגש חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. גם היום ועדת גולדברג נשענת על חוות דעתו של היועמ"ש. לכן אין טעם בהליך הכפול והמסורבל הזה".

אמש, לאחר שהוועדה הודיעה ברוב קולות כי לא תמליץ על המינוי של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל משטרה, הודיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הוא מתכוון להופיע שוב בפני הוועדה בכדי לשכנעם כי אדרי הוא האיש המתאים.

ציקו אדרי מפכ"ל המשטרה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד