ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תיעוד יוצא דופן

הגראי"ל מספר על הגבירים שהותירו צוואה

תיעוד וידאו בלתי שיגרתי, הגיע לידי 'בחדרי חרדים', במלאות השנה להסתלקותו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - החל היום | מרן נראה כשהוא משוחח עם גביר ומסביר לו באמצעות שני סיפורים, על הצורך בהחזקת עולם התורה בעודו בחיים • צפו 

הגראי"ל מספר על הגבירים שהותירו צוואה

לרגל יום השנה, הגיע לידי 'בחדרי חרדים' וידאו יוצא דופן, בו נראה מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, מסביר לאחד מנדיבי העם על הצורך לתרום לעולם התורה, באומרו "העיקר הוא היצר הרע מוצא לכל אחד תירוץ, לזה הוא אומר כך ולזה הוא אומר כך, ומרמה כל אחד ולעולם הבא הוא יבוא ערום, כך הוא יכל להיות מלא במצוות, יש שיש להם צדקה ויש שיש להם תורה  אלו דברים טובים". 

וסיפר, "בורשא היה יהודי שקראו לו ר' יעקב ברוידא, הוא היה גביר ולא היה לו ילדים וכתב את כל הנכסים לישיבות, יש בירושלים בתי ברוידא זה שלו, את זה הוא נתן עוד כשהיה חי, אבל אח"כ הוא כתב את כל הרכוש לישיבות, הוא מינה לאפוטרופסות את החפץ חיים ור' חיים והשלישי אני לא זוכר, שלושת הרבנים הכי חשובים".

בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים', ממשיך מרן ומספר, "הגיעו הקרובים ולא הסכימו לכזה דבר, לקחו עורך דין טוב ושם היה שופט גוי ואפילו אם זה היה יהודי, אני לא יודע אם היה פוסק אחרת, אבל על כל פנים, כאן היה גוי, והוא פסק שכל הצוואה לא שווה כלום ור' חיים הגיע לורשא והחפץ חיים עשה גם והכל אבוד, מה שהוא נתן בחיים היה לו, לכן בחיים יותר טוב והיה גביר אחד שאמר שמהמקרה הזה הוא למד".

הגראי"ל ממשיך ומספר, "אותו דבר היה יהודי בחיפה שקראו לו דפנר והיה לו בית חרושת לגפרורים, אתה יודע מה זה גפרורים?! 'שוועבאלאך', הוא היה יהודי אמיד לא מיליארדר וכתב לישיבה זו ולישיבה אחרת ולבסוף אף ישיבה לא קיבלה.  בסוף הגיעו הקרובים ועשו מה שעשו, לכן היה יהודי שנתן מחיים, אבל מה הוא נתן, קצת מעשר, זה לא כ"כ נורא והוא גם לא היה כזה גביר", סיים מרן את דבריו המופלאים.

צילום: מארכיון ישיבת 'עטרת שלמה' 

הגראי''ל שטיינמן גביר סיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד