ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חגיגה בקהילה החרדית

לאוסטרלים יש רב: 135 הצביעו בעד ר' שלמה

סוף סוף: הגאון רבי שלמה קאהן מירושלים יחליף את הרב הישיש הגאון רבי אברהם צבי הלוי בעק זצ"ל, שנפטר לפני כחצי שנה | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הבחירות הסוערות בקהילה החרדית באוסטרליה 

לאוסטרלים יש רב: 135 הצביעו בעד ר' שלמה
בחירות באוסטרליה צילום: אהרן פריד

בתום מערכת בחירות סוערת, הקהילה החרדית "עדת ישראל" במלבורן אוסטרליה, בחרה רב. בבחירות שנערכו היום (ראשון) בקהילה, נבחר הגאון רבי שלמה הכהן קאהן מירושלים, לכהן פאר כרב הקהילה.

קודם הבחירות נערך כינוס של בני הקהילה, שהחליטו ללכת לבחירות, לאחר שהיו כמה רבנים שהציעו את שמם, אך הרב קאהן הוא זה שהגיע לבקר במקום, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' והוא זה שנבחר.

באסיפה שנערכה היום, ערב נר ראשון של חנוכה, עלו גם טענות שצריך להביא עוד מועמדים, אך בסופו של דבר כולם נשארו באחדות והרב קאהן נבחר.

הבחירות הסתיימו היום בשעה 19:00 בערב (שעון אוסטרליה), כשבעד הרב קאהן הצביעו 135 איש ו-2 נגד. כאשר 60 מבני הקהילה לא מימשו את זכות ההצבעה מתוכם ארבעים שהתנגדו לבחירות ועשרים מתוכם שלא משלמים דמי חבר, התוצאות מדברות בעד עצמן ומגלות כי גם אם אותם 60 היו מצביעים - היה הרב קאהן זוכה ב-77 אחוזים מהקולות. 

להליך הבחירות היה וועד מיוחד, שבדק את הליך ההצבעה, שבו השתתפו רק מי שמשלם דמי חבר, הוועד גם העניק לכל אחד שמשלם, אפילו סכום מינימלי של $25 לחודש, אף שבדרך כלל הם אינם יכולים לבחור, אבל לרגל הבחירות ההיסטוריות לרבנות הקהילה, ניתנה לפנים משורת הדין, הזכות לבחור, גם לאלה המשלמים סכום מינימלי, בעוד הסכום החודשי המרבי - כדי להיות חבר בקהילה עומד על 130 דולר ו-55 דולר לאברך.

הגאון רבי שלמה הכהן קאהן, משמש כדומ"ץ בקרית מטרסדורף בירושלים וכראש הכוללים של ערלוי ושבט הלוי, ונחשב לאחד האישים שהיו מקורבים לפוסק הדור המנוח הגר"ש הלוי וואזנר זצ"ל, כמו כן הוא מקורב לחצר חסידות בעלזא המעטירה.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהבחירות שנערכו היום

 

אוסטרליה מלבורן אוסטרליה בחירות הרב אברהם צבי בעק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד